Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lepeltje zei: @Leeuwtje01 Waarom probeer je die tramadol niet af te bouwen met ondersteuning van Diazepam? En dan het fysieke accepteren. Diazepam zou goed moeten helpen tegen angst. Depressie is ook vervelend, maar kan ook komen door de inname van Opiaten, omdat je lichaam steeds meer wil. Angst/paniekaanvallen zou je dan grotendeels op kunnen vangen met Diazepam en dat dan daarna afbouwen. Klik om te vergroten... Thx voor de snelle reactie, ik gebruik inderdaad al Diazepam voor de ontwenning in overleg met de dokter, 2x 2mg per dag. Hij wil liever niet dat ik meer gebruik. Ik moet zeggen dat je heel en heel snel went aan Diazepam. Ik merk er nu al niet veel meer van na 4 weken. Weet ook niet of het handig is om meer te pakken. Misschien wachten tot de afspraak met de psychiater, of die meer advies heeft. Alsnog bedankt voor je advies."
"Lepeltje zei: 2x2mg diazepam is een lage dosering. Ik heb ongeveer hetzelfde traject ondergaan met Oxycodon afbouwen, en begon met Diazepam afbouwen met 15mg en zit nu op 4mg na 3-4 weken. Dat is heel goed te doen. Veel dokteren hebben helaas te weinig kennis over verslavingen. Een psychiater zou hier meer van moeten weten. Denk dat je zo snel mogelijk van die tramadol af moet. Je zou in plaats van 2x2mg ook 3x2mg kunnen proberen, zodat je de middagdosering ook hebt en er geen lange tijd tussen de innames zit. En dan kijken of het afbouwen met tramadol acceptabel is. Ontwenning zal je altijd krijgen, maar onthoud dat afkicken van Opiaten niet levensbedreigend is, alleen kunnen de klachten wel heftig zijn. Bij de ene persoon is het meer dan de ander. Depressief/somber worden, ik heb het ook maanden gehad tijdens mijn gebruik en afbouw omdat je lichaam meer en meer opiaten wil hebben, dat is iets wat je denk ik moet accepteren. Klik om te vergroten... Ja ik ga denk ik 3x2mg proberen. Maakt het wat gemakkelijker. En nog wat extra rustig aan afbouwen. Ik wil misschien iets te snel. Knap van jou dat je van de oxycodon af bent, dat lijkt mij nog zwaarder!"
"Lepeltje zei: Oxycodon afbouwen was heel zwaar. En dan van 30mg naar 0mg dat was een hel. Ik denk dat je vooral naar je eigen lichaam moet luisteren. Iedereen heeft zijn eigen symptomen, maar 3x2mg zou wel de nodige verlichting kunnen bieden, zeker tegen de angst en paniek. En van 6mg straks afbouwen of 4mg maakt ook niet veel uit. Ik denk dat het mentaal wat meer rust geeft dat je op elk dagdeel van de dag een dosering in kan nemen, en niet van middag tot einde van de avond ontwenning hebt. Klik om te vergroten... Ja zeker, ga het proberen. Bedankt voor de steun. Heeft mij meer motivatie gegeven."
"Even een update. Gisteren 2x30mg genomen voor het eerst. Ik kwam van 85mg af. Ben er toch wel achter gekomen vannacht dat dat te snel was. Zie ook dat ik 90mg al moeilijk vond vorige week maandag, dat is wel mooi aan dit forum dat je terug kan kijken. Waarom ik dan met mijn domme kop naar 60mg ga zo snel, tsja als ik iets graag wil dan ben ik iets te enthousiast. Vandaag maar weer wat meer innemen, zodat ik rustig kan liggen of zitten haha."
"Hallo allemaal, Ik had even wat vragen betreft Norflurazepam. Zal eerst even vertellen hoe ik hier bij kom. Ik gebruik Diazepam voor de afbouw van Citalopram Ssri. Dit gaat nog al moeilijk, heb veel last van de bijwerkingen. Maar nu had ik gisteren geen Dia meer (vergeten bij te bestellen) dus ik rondvragen naar tijdelijke opties. Toen kwam een maat van mij met Norflurazepam. Hierbij twijfelde ik eerst om het in te nemen, aangezien het geen erkende benzo is bij de medicie. Maar omdat ik niet anders kon nam ik het maar. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het mij erg goed beviel, ik nam een hele in. Denk dat het 5mg was. Ik werd er rustig van en een beetje euforisch, ik had zin om dingen te doen. Wat ik bij Diazepam totaal niet heb. Hier word ik altijd moe en futloos van. Nu is mijn vraag (sorry voor het lange verhaal) wat zijn de risico's van Norflurazepam ten opzichte van Diazepam. Aangezien ik dit voor langere tijd wil gebruiken, tot ik klaar ben met afbouw. Mijn voorkeur gaat in iedergeval uit naar Norflurazepam. Alvast bedankt voor het lezen!"
"Manu76 zei: Diazepam is ook een Benzodiazepine.. Vreemd wat je aan het doen ben toch? Maar als je de Diazepam weet af te bouwen.. Ik zit ook nog aan een SSRI en bouw die langzaam af. Van 20 naar 10mg ondertussen en dit in 6 maanden. Ik verwacht zeker nog 6 maanden afbouwen voordat ik ervan af ben. Wat voor mastermind komt op het idee Benzodiazepines te gebruiken om SSRI af te bouwen? Succes toegewenst! Klik om te vergroten... Ik moet Citalopram wel afbouwen met een benzo in overleg met de huisarts, want bij elke 2mg in mindering krijg ik echt sterke ontwenning, ook ik ben al een tijdje bezig. Ik moet van 30mg naar 0. Ik denk dat ik ook nog een half jaar bezig ben. Het meest vervelende middel wat ik ooit gebruikt heb in mijn leven. Het deed zijn werk, maar ten koste van een hoop. Geen libido meer, geen plezier meer in dingen die ik voorheen wel had. Ik wens jou ook veel succes met afbouwen! We kunnen het."
"Manu76 zei: Maar afbouwen van Benzodiazepines is dacht ik nog veel moeilijker dan de citalopram.. ik heb ook tijdje op Citalopram gezeten en ben toen overgezet op Brintellix, maar denk dat het niet veel scheelt.. Maar ik ben op de Citalopram gezet, om te stoppen met Xanax. Ik kreeg er extreem veel pregabaline bij, maar die heb ik ondertussen 6 maanden niet meer gepakt ondertussen. Sterkte en echt, benzodiazepinen zijn dacht ik lastiger dan de SSRI's als je die moet gaan afbouwen.. Klik om te vergroten... Hoeveel Xanax gebruikte je dan, als ik mag vragen. Ik heb dat ook gehoord over benzo's dus ben ik extreem voorzichtig. Zit nu op 4mg Diazepam, dus dat is volgens mij niet zo veel. Merk wel dat ik er aan gewend ben, dus sluit niet uit dat ik even tussendoor de diazepam ga afbouwen en dan weer beginnen met Citalopram afbouw. Ik gebruik trouwens ook pregabaline, voor een angststoornis."
"PsyTekz zei: Norflurazepam is een rc benzo en die gebruik je beter niet als reguliere of vervanger van reguliere medicatie. Brengt je enkel terug meer in de problemen. Volgens mij is de halfwaardetijd een pak langer dan van diazepam. Beter gewoon verder normaal afbouwen met diazepam. Klik om te vergroten... Trouwens bedankt voor je advies, ik heb dit opgevolgd!"
"Manu76 zei: Mijn conclusie: veel van de onrust die we beleven bij gebruik van dergelijke pillen, wordt gecreëerd door de pillen zelf, maar afbouwen is echt lastig. Klik om te vergroten... Ja klopt helemaal, ik gebruikte nooit iets. Maar door mijn crohn was ik begonnen met tramadol voor de pijn. Dit heeft mijn leven erg negatief beïnvloed, veel spanning en stress door de ziekte maar ook het gebruik van tramadol. Waardoor ik op Citalopram ben gezet, om meer rust te ervaren, dit moest ik opbouwen met diazepam, en nu dus ook weer afbouwen met dat middel. Zo zie je maar door één gebeurtenis ben ik van 0,0 middelen opeens naar 3 middelen gegaan. Natuurlijk kan ik daar door omstandigheden niks aan doen. Maar daardoor heb ik altijd een haat/liefde verhouding (drang verslaving kan je wel zeggen) overgehouden aan tramadol. Het helpt je tegen pijn, maar het maakt meer kapot..."
"Qua duur komt deze benzo misschien in de buurt van diazepam, maar ik heb ze allebei. Maar zo'n norretje is qua werking echt veel fijner voor recreatief gebruik, ik word er zelfs een beetje euforisch van. Terwijl bij diazepam word ik moe en sloom. Daarom heb ik zo'n norretje ook maar 2x gebruikt. Voor mij is het te fijn, en te gevaarlijk."