#1
Gewoon doorgaan, iedereen kent wat je hebt, maar de truc is gewoon het dag per dag, week by week, naar maand per maand weer gezond te worden
Dankjewel voor je je reactie. Dat probeer ik inderdaad.Gewoon doorgaan, iedereen kent wat je hebt, maar de truc is gewoon het dag per dag, week by week, naar maand per maand weer gezond te worden
Veel succes voor jou ook! Ik weet dat langzaam afbouwen in principe beter is. Maar anderzijds zijn er (behalve dat het enorm enorm zwaar is) geen gezondheidsrisico's aan cold Turkey stoppen met Tramadol, voor zover ik weet. En mijn probleem is dat ik de wilskracht niet heb om af te bouwen. Dat gaat misschien enkele dagen goed, maar dan neem ik weer meer. Vandaar mijn beslissing om ineens te stoppen. Ik ben wel heel zeker nu. Heb het enorm zwaar gehad, het was hels, maar ik heb geen seconde gedacht om terug te nemen. Dan ga ik er ooit terug door moeten en dat wil ik echt niet meer...Hallo hier ook iemand die aan het afbouwen is van tramadol. Ik kom zelf van 200mg af, en zit nu op 80mg per dag. Als ik zo je verhaal lees zou ik je aanraden om langzamer af te bouwen, van 300 naar 150 is echt te veel, en daarna meteen stoppen al helemaal!!
Even als voorbeeld. Ik ben begonnen op 1 januari, en zit nu in mijn zesde week op 60mg. Ik zal aan je huisarts vragen of ze druppels kunnen voorschrijven, die kan je namelijk doseren in 2,5 mg per druppel.
Verder gebruik ik ook Diazepam, daar is niks mis mee als je het nodig hebt. Alleen probeer niet te hoge dosering te nemen.
De een zou misschien minder ontwenning ervaren dan de ander. Maar slow and steady wins the race
Dankjewel! iedereen zijn eigen aanpak. Is ook prima. Ik wens jou ook heel veel succes!Dankjewel voor je je reactie. Dat probeer ik inderdaad.
Veel succes voor jou ook! Ik weet dat langzaam afbouwen in principe beter is. Maar anderzijds zijn er (behalve dat het enorm enorm zwaar is) geen gezondheidsrisico's aan cold Turkey stoppen met Tramadol, voor zover ik weet. En mijn probleem is dat ik de wilskracht niet heb om af te bouwen. Dat gaat misschien enkele dagen goed, maar dan neem ik weer meer. Vandaar mijn beslissing om ineens te stoppen. Ik ben wel heel zeker nu. Heb het enorm zwaar gehad, het was hels, maar ik heb geen seconde gedacht om terug te nemen. Dan ga ik er ooit terug door moeten en dat wil ik echt niet meer...
De nacht van zondag op maandag was dus vreselijk, ook maandag zelf was vreselijk. Ik was precies een vod, kon niks en voelde mij zo ellendig als maar kon. Nog nooit meegemaakt... Maar voorbije nacht heb ik toch een paar uur kunnen slapen en vandaag voel ik me een pak beter. Nog niet volledig erdoor maar wel OK. Ik ga er van uit dat de ergste lichamelijke afkickverschijnselen nu toch bijna voorbij zullen zijn. Net omdat het zo hels was, wil ik nu zeker niks meer nemen.
Uiteraard is iedereen anders. Als afbouwen voor mij had gewerkt, had dat zeker veel comfortabeler geweest... Dus goed dat het jou wel lukt. Volhouden zou ik zeggen 👍
Hoe gaat het ondertussen met jou?Knap van je dat je zo snel kan afbouwen, vol houden! Heb je geen last van depressieve gevoelens? Ik heb dat heel erg namelijk.
Knap van je dat je zo snel kan afbouwen, vol houden! Heb je geen last van depressieve gevoelens? Ik heb dat heel erg namelijk.Update : sinds woensdag gaat het beduidend beter overdag. Sinds gisteren (donderdag) voel ik mij overdag fysiek terug helemaal normaal, behalve dan mijn maag en darmen. Wat een opluchting...
De nachten zijn nog niet wat ze moeten zijn. Eén nacht heb ik echt goed geslapen, een blok van 4 uur en dan nog enkele uren. Maar de meeste nachten zijn nog steeds kut. Gelukkig minder erg dan in het begin, ik heb geen pijn meer. Maar ik heb wel heel veel last van rusteloze benen en eigenlijk gewoon een rusteloos lichaam. Ik slaap eventjes en lig dan lang wakker. Niet ideaal, maar ik ga er vanuit dat ook dit nog wel zal passeren...
Ja, sinds het lichamelijk beter gaat, heb ik het mentaal erg lastig. Vooral op kalme momenten. Het is niet evident...Knap van je dat je zo snel kan afbouwen, vol houden! Heb je geen last van depressieve gevoelens? Ik heb dat heel erg namelijk.
Ik was even gestopt, maar ondertussen zit ik op 70mg per dag. Tot nu toe gaat het wel oké. Maar had even een break nodig.Hoe gaat het ondertussen met jou?
Goed dat het oké gaat!Ik was even gestopt, maar ondertussen zit ik op 70mg per dag. Tot nu toe gaat het wel oké. Maar had even een break nodig.
En hoe is het bij jou?
Wat is er mentaal voor je zwaar? Dat je dat verdovende gevoel niet meer hebt? Want dat herken ik namelijk. Ik voel mij minder vrolijk, eerder geïrriteerd, angstiger. Ben benieuwd of jij dat ook hebt.Goed dat het oké gaat!
Bwa, ik blijf het mentaal heel zwaar vinden. Ik hoop dat dat nog voorbij gaat. Lichamelijk ben ik wel helemaal oké en slapen gaat op zich ook al iets beter.
Ja inderdaad, ik mis dat verdovende en relaxte gevoel zo erg. Het is een constante strijd om niet opnieuw te bestellen.Wat is er mentaal voor je zwaar? Dat je dat verdovende gevoel niet meer hebt? Want dat herken ik namelijk. Ik voel mij minder vrolijk, eerder geïrriteerd, angstiger. Ben benieuwd of jij dat ook hebt.
gelukkig gaat het lichamelijk beter, hoe lang ben je er nu van af?
Ja ik ook hoor, steeds de drang om meer te pakken, ik heb ook genoeg op voorraad. Maar ik wil er van af dus ik doe het niet. En als ik er af ben dan gooi ik het weg.Ja inderdaad, ik mis dat verdovende en relaxte gevoel zo erg. Het is een constante strijd om niet opnieuw te bestellen.
Ik heb gelukkig wel enkele zaken waarin ik afleiding vind, zoals dingen doen met vrienden of met mijn kinderen, en sport, maar zonder afleiding is het heel moeilijk.
Ik heb mijn laatste dosis genomen op woensdag 31 januari. Dus iets meer dan 3 weken nu.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."