Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag lezers, Stoppen met blowen, dat is wat ik moet doen. Laat ik mijzelf eerst eens even voorstellen. Ik ben Bourgondiër, een jongen van bijna 30 jaar die al zo'n 10 jaar dagelijks blowt en rookt, met een aantal korte periodes van onthouding. Drugs vind ik sowieso wel leuk, maar bij wiet ligt echt mijn zwakte. Vorig jaar heb ik zo'n twee a drie maanden niet geblowd en daarbij had ik ook de hulp ingeschakeld van verslavingszorg. Met oud en nieuw dacht ik: nu mag het wel een keer. Dus ik naar de shop om één zakje te halen, maar daar bleef het natuurlijk niet bij. Vrij snel daarna blowde ik weer dagelijks. Gelukkig ben ik wel mindere hoeveelheden wiet gaan roken. Daar waar ik eerder dagelijks zo'n 2 gram wiet rookte, rook ik nu zo'n 0,8 gram per dag. Ik blow alleen 's avonds, maar dat vind ik nog steeds te veel. Het kost een godsvermogen en ik word er niet bepaald socialer, energieker, gemotiveerder en gezonder van. Het blijft wel lekker natuurlijk, maar dat hoeft niet elke dag. Ik heb mijzelf de laatste maanden vaker voorgenomen om te stoppen of te minderen, maar elke keer stel ik die "laatste dag" uit. Sinds een week ben ik er serieus mee bezig en ik heb hier ook gesprekken over gevoerd met mensen die dichtbij mij staan. Eigenlijk wil ik niet helemaal stoppen, maar soms ben ik bang dat dat mij niet lukt. Misschien dat ik eerst echt een lange tijd gestopt moet zijn voordat ik het weer kan proberen. Of misschien kan ik wel helemaal nooit meer blowen. We gaan het zien. Dit topic heb ik aangemaakt om dagelijks mijn ervaring (moeilijkheden of meevallers, openbaringen, you name it) te delen van het in eerste instantie twee weken lang stoppen met blowen. Dit klinkt misschien als een makkie, maar ik zeg twee weken om het makkelijker vol te houden. "Voor altijd" of " een maand" klinkt zo lang. Na die twee weken verleng ik het wel weer, eerst maar eens zien. Wat ik hoop is dat ik motivatie haal uit het dagelijks schrijven van een update. Een soort van dagboek bijhouden. Niet echt mijn ding, maar ik houd wel van schrijven. Ik ben benieuwd of het mij gaat helpen om hier van mij af te schrijven. Het lijkt mij in ieder geval waardevol om jullie ervaringen/tips te lezen en de mijne met jullie te delen. Woensdag lijkt mij een mooi moment om voor twee weken afscheid te nemen: lekker midden in de week en voor ik het weet is het weekend. De wiet die ik nog heb liggen is dan ook op, en de rest van de zooi (grinder, vloei etc.) gooi ik weg. Geen verleiding. Vanaf woensdag dus een dagelijkse update! Ik ben benieuwd welke reacties ik dan te lezen krijg als ik weer inlog. Ik weet dat ik het kan, maar kan ik het na verloop van tijd ook alleen af en toe in het weekend? Met vriendelijke groet, Bourgondiër"
"Kordie zei: Eens verslaafd, altijd verslaafd. Een kruimel teveel en 3 gram te weinig. Twee gezegdes die vaak wel op gaan. Maar het ligt natuurlijk aan meer factoren. Zolang je niet drugs gaat gebruiken om je emoties te verstoppen etc lukt het op den duur misschien wel. In iedergeval moet dat denk ik niet het doel zijn. Eerst back to earth Klik om te vergroten... In die gezegdes kan ik mij helaas bijzonder goed vinden. Zou willen dat ik het tegendeel kan bewijzen, maar de behoefte om vanavond te blowen is zeker aanwezig. Volgens mij kan je dat best verslaving noemen. Ik ben niet gaan blowen om (bewust) emoties of gevoelens te temperen, maar ergens vrees ik dat ik dat onbewust toch wel doe. Maar zoals je zegt: eerst back to earth. Eerst maar eens zien hoe het mij vanavond afgaat en of ik mijzelf ervan kan weerhouden om naar de shop te lopen. Deze is tot 22.30 uur open, dus heb nog even te gaan.."
"Koffieb00n zei: Leuke referentie naar snoop dogg. Je weet alleen wel dat hij niet echt gestopt is 😜? Heb je ook al bedacht wat je dit jaar gaat doen als oud en nieuw aangebreekt? Aangezien je aangeeft dat je vorige stoppoging op die dag nat ging? Succes, hopelijk valt je afkick mee! Klik om te vergroten... Haha, thanks. Ben mij er inderdaad van bewust dat hij niet echt gestopt is, maar vandaar ook de referentie. Stoppen of pauzeren. Al denk ik dat die ouwe Snoop niet eens een pauze inlast haha. Met oud en nieuw heb ik wel leuke feestjes in het verschiet waar waarschijnlijk ook wel andere drugs op tafel komen. Alleen moet ik nu zelf gaan afwegen of ik dan überhaupt wel drugs wil doen. Het gaat het niet-blowen sowieso bemoeilijken. Maar misschien is het ook weleen dag om te zeggen: "nu mag het, mits ik het morgen niet weer doen". Maar dat is vooraf natuurlijk makkelijk zeggen. Bedankt, ik ga mijn best doen!"
"lientje amfetamientje zei: Succes Bourgondiër! 💪 Ik heb ook ... shit kan geraken. Klik om te vergroten... Bedankt Amfetalientje! Bij wat je zegt sluit ik mij volkomen aan, zowel de positieve als de negatieve kanten van cannabis. Het is ook gewoon gewenning, waarbij het makkelijker is om in het oude gedrag door te gaan dan de cyclus te doorbreken. Maar als die doorbraak er eenmaal is, kan het onwijs makkelijk gaan (het stoppen dan). Alleen is dat juist zo moeilijk, het doorbreken van een patroon. Het is niet voor niets zo dat gedragsverandering één van de moeilijkste veranderingen is die er bestaan, maar juist zo nodig is. Ik ben wel erg benieuwd hoe jij uiteindelijk van je dagelijkse gebruik bent afgekomen. Heb je lang dagelijks geblowt? En hoe lang ben je er nu van af? Was het lastig om het te beperken tot het weekend? Zelf merk ik namelijk iedere keer dat ik denk "alleen in het weekend", ik ook denk "maar dan maakt het nu doordeweeks toch ook niet echt uit als ik een blowtje rook?". Dit komt mede door, zoals jij ook al benoemde, de positieve praat over en normalisering van cannabis. Raar hoe je psyche je van plannen kan afhouden waarvan je weet dat ze goed/beter voor je zijn. En in het algemeen wil ik iedereen bedanken voor de reacties! Fijn om te lezen en hierdoor weet ik ook dat ik niet de enige ben die met dit probleem kampt. Liefde van de Bourgondiër"
"StraffeNeel zei: Ik heb nooit meer enig moment zin om stoned te zijn of te roken. Dat geldt dus niet voor iedereen. Klik om te vergroten... Dat lijkt mij wel heel chill, om gewoon niet meer de behoefte te hebben. Hoe zag jouw blowgedrag eruit als ik vragen mag? En duurde het lang voordat de trek verdween nadat je gestopt was?"
"Hi allemaal, Gisteren heb ik truffels besteld, 3x15gram. De truffels die ik heb besteld zijn de psilocybe pajaritos van magic-truffels.nl Zo'n vier maanden geleden heb ik het voor het eerst geprobeerd met mijn vriendin, zij had het ook nog nooit gehad. We hebben toen allebei 7.5 gram opgegeten (gewoon fijnkauwen) en dat vond ik niet echt heel lekker, maar het was te doen. Helaas werd ik vrij snel daarna misselijk en raakte ik lichtelijk in paniek. Ik werd erg gespannen en was bang voor wat zou komen: ik had mij namelijk erg goed ingelezen over truffels en ben daarbij ook veel nare ervaringen tegengekomen. Daar zat ik veel te veel mee in mijn hoofd, over hoe het misschien wel fout kon gaan, terwijl ik zelf een erg nuchter en ontspannen persoon ben en wel bijna dagelijks geniet van een grammetje wiet. Achteraf is er eigenlijk niets gebeurd, geen trip, helemaal niets. Het lijkt er dus op dat ik mijzelf erg bang heb lopen maken om niks. Aanstaande zondag wil ik het graag weer gaan proberen en wil ik een hele portie met kwark opeten, zodat ik de smaak niet zo proef. Ik sta er nu ook meer voor open en het lijkt mij erg leuk om een goede trip te hebben. Maar..... het blijft een beetje in mijn hoofd ronddolen: stel dat ik weer van alles ga verzinnen over hoe fout het kan gaan. Ook heb ik destijds gewoon zitten wachten op de trip, wat voor mij niet helemaal goed uitpakte. Nu is mijn vraag: hebben jullie misschien tips over hoe ik kan voorkomen dat ik weer angstig wordt? Is het verstandig om gewoon een beetje te gaan gamen en niet teveel zitten afwachten? We zorgen er trouwens voor dat bekenden denken dat wij niet thuis zijn, zodat we ook niet onverwacht bezoek kunnen krijgen. Ik hoor graag van jullie! Het aller beste, Bourgondiër."
"Hallo allemaal, Als ik speed gebruik kan ik ineens veel minder goed tegen pittig eten. Op de tong is het zelfs pijnlijk, maar dat zal vast ook met een verminderde speekselaanmaak te maken hebben. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die dit herkennen en ben ik benieuwd of jullie soortgelijke vreemde dingen ervaren onder invloed van wat snelle. Ben benieuwd!"
"StraatPiraat zei: Een zure mat is als een carpet bomb. Klik om te vergroten... Zure matten eet ik überhaupt niet, desastreus voor het gebit! Maar kan me er wel iets bij voorstellen.😵 StraatPiraat zei: De muren praten tegen mij in m'n slaap, ze zeggen dat ik naar de maan moet lopen om mijn dopje 13 terug te vinden Klik om te vergroten... Zo te lezen heeft Apollo 13 een diepe indruk op je gemaakt. Wat ik eens had, was dat de muren voortdurend een cryptische zin/tekst bleven herhalen. En dan bedoel ik iets als "de geit is gemolken". Voelde best onheilspellend. Alsof er iets ergs stond te gebeuren, of net gebeurd was."
"alles gaat voorbij zei: Door het "vasten" worden je smaakpapillen gevoeliger. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Want als ik weer begin te eten na 1 of 2 nachten dan smaakt alles veel intenser/lekkerder. Klik om te vergroten... Dat herken ik wel, maar capsaïcine werkt volgens mij niet op de smaakpapillen. Let me Google that for you (and me): Capsaïcine is een alkaloïde dat de nociceptoren op de tong stimuleert. Deze receptoren zijn gevoelig voor hitte en pijn, waardoor capsaïcine een branderig gevoel geeft. Maar verder vind ik het zeker een logische gedachtegang!"
"Vanochtend precies een jaar geleden zat ik in de auto naar de kliniek, te huilen om wat er van mijn leven was geworden. Vandaag vier ik een mijlpaal van één jaar cleantijd en ik ben fucking dankbaar dat ik de keuze heb gemaakt om clean te worden en in herstel te gaan."