Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Tussen alle verhalen door van verslaving wil ik mijn succesvolle ervaring delen. Ik ben op dit moment 30 jaar en nooit verslaafd geweest aan iets. Ik heb wel van alles geprobeerd, maar het blijkt dat ik op de meeste vlakken erg ongevoelig ben voor verslaving. Ik zit vanaf mijn 7e (dus nu al ruim 23 jaar) in de psychiatrie voor onder andere chronische depressie, PTSS, schizofrenie en nog een aantal andere diagnoses. Ik ben in staat om goed voor mezelf te zorgen en woon zonder begeleiding op mezelf in mijn eigen huis. Financieel heb ik ook alles zelf in de hand. Ik rook elke dag wiet en doe een aantal keer per week Salvia. Om de 2 maanden gebruik ik truffels. Ik rook niet, en drink één avond in het weekend met wat online vrienden. Ik ben een einzelgänger en kan weken zonder menselijk contact. Mijn vriendengroep is zeer klein en familie heb ik niet. Ik ben gek op psychedelica, alhoewel ik ook vanzelf ga hallucineren als ik geen medicatie in neem. Deze hallucinaties zonder psychedelica bestaan onder andere uit het zien van dode mensen uit mijn verleden en zijn dus een stuk onprettiger dan wanneer ik salvia of truffels gebruik. Ik lees altijd dat het sterk afgeraden wordt om drugs te gebruiken als je mentaal onstabiel bent of aanleg hebt voor psychoses, maar toch ga ik hier mee door. Kenners weten dat truffels werken op serotonine receptoren. Truffels slaan bij mij niet altijd even goed aan, omdat mijn medicatie direct het tegenovergestelde wil bereiken dan wat truffels met je doen. Er gebeurd dan gewoon niets. Salvia werkt daarentegen wel heel erg goed omdat het zich hecht aan dopamine en deze niet in de weg zit met mijn medicatie. Soms vraag ik mij af of ik verslaafd ben, en dan zeg ik ja. Niet lichamelijk maar wel geestelijk. Ik ben verslaafd aan het vluchtgedrag dat drugs voor mij creëren. Zodra ik stoned ben of trip ben ik niet meer bezig met hoe mijn werkelijke leven eruit ziet en vergeet ik alle shit om mij heen. Ik leef dan in het moment. Toch ben ik in staat om dagelijks mijn verantwoordelijkheden te nemen. Ik voel me niet verslaafd, want ik heb alles in de hand, maar ik zou ook niet zonder kunnen voor langere periode. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat mentale afhankelijkheid (dus een vorm van verslaving) voor mij goed te handelen is, zolang ik maar weet dat ik mijn verantwoordelijkheden neem en mijn dagelijks leven er niet onder lijd."
"Coffeecup zei: Ik heb geen goed antwoord, maar ik vind het verschrikkelijk eng klinken Klik om te vergroten... Zo eng is het eigenlijk niet. Ik ben iemand die alles analyseert, berekend en herberekend. Als ik ga trippen dan kan ik vooraf mijn hele gedachtestelsel inrichten op “Ik ben aan het trippen.” Zo verlies ik gecontroleerd de grip op werkelijkheid, tijdelijk, op een prettige manier. acht.zes zei: Het mijden van menselijk contact kan wel degelijk aan het blowen liggen vind ik zelf. Klik om te vergroten... Hmm, ja daar heb je gelijk in. Toch betwijfel ik of dat een slecht kenmerk is. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn zonder iemand om mij heen, ook zonder drugs. Iskra zei: Ik ben wel benieuwd waarom je salvia gebruikt en hoe je trips eruitzien? Klik om te vergroten... Ik gebruik het omdat ik wil weten of er in mijn geest nog geheimen schatten zijn begraven. Ik zie mezelf als iemand die zo ongeveer ieder horrorverhaal in het leven heeft meegemaakt en daardoor beschadigd is maar ook levenservaring heeft opgedaan. Ik heb het idee dat het leven mij niets meer kan laten meemaken dat mijn verleden kan overtreffen. Daarom ga ik op onderzoek uit in mezelf. Ik wil weten of de dingen die ik denk en voel ook echt waar zijn, want dat kan niemand mij vertellen. Alleen ikzelf. Niet al mijn salvia trips zijn diepzinnig of filosofisch. Soms zie ik kleine mannetjes of andere gekke dingen, maar dat hoort er ook bij. Ik ben wel altijd helemaal ergens anders. Nooit in mijn woonkamer. Dat varieert van een fantasiewereld tot gewoon op het strand. Het is vooral de nagloei, na de trip, waarin in realiseer wat ik heb gezien en wat ik ervan kan leren."
"Iskra zei: Wat is het verschil voor jou persoonlijk tussen salvia en truffels in gebruik? Klik om te vergroten... Truffels zijn apart voor mij in verband met medicatie. Ze slaan niet altijd aan. Truffels zijn voor mij meer een “happening”. Dan zorg ik voor wat lichtjes in huis en neem ik de hele avond de tijd en ruimte voor me alleen. Lekker relaxed. Vaak gebruik ik na een paar uur wat salvia om dan nog een keer hard te gaan of om toch te kunnen trippen als het tegenviel. Als ik in het weekend Salvia gebruik dan zie ik dat meer als een “zelf-therapie sessie”. Trips slaan direct na het roken acuut in als een bom. Mijn insteek is bij beide drugs hetzelfde, op reis in mezelf en kijken wat ik nog kan ontdekken, en dat maakt het verslavend. Het zijn ervaringen waar ik niet zonder zou willen en kunnen leven."
"Ik denk niet dat er een andere dimensie is waarin iedereen een overkoepelend gedachte patroon kent. Een DMT trip is gekoppeld aan je eigen persoonlijkheid en je persoonlijke ervaringen, zoals bij alle psychedelica eigenlijk. Ik vraag me af waarop die 80% is gebaseerd, en als de testresultaten betrouwbaar zijn, wat dan de omstandigheden zijn van deze first time users. Het zou zomaar kunnen dat de zin die gehoord wordt een resultaat is van de voorbereiding die getroffen werd voorgaand aan de trip, setting is belangrijk. Het is ook makkelijk “Ja” te zeggen op een vraag waarin het antwoord al verborgen zit, i.e. “Hoorde je “deze zin” tijdens je trip? Ja, ik denk het wel, zoiets.”"
"Iedere keer als ik cannabis gebruik (via bong) krijg ik een ontzettend droge mond, dit is al zo vanaf mijn eerste gebruik ooit. Het is zo erg dat ik niet stoned wil worden zonder iets te drinken erbij. Ik heb het niet als ik salvia of tabak rook. Een aantal mensen heb ik gevraagd of ze daar ook last van hadden, maar nee. Hoe zou dit komen en waarom verschilt het dan zoveel per persoon."
"De Dunne zei: Volgens mij staan die medicijnen niet op de opiumlijst dus is het niet illegaal. Correct me if i’m wrong anyone. Klik om te vergroten... Jawel hoor, alle medicijnen staan voor de volledigheid ook allemaal op de Opium lijsten. Deze krijgen wel een unieke behandeling omdat ze onder de geneesmiddelenwet vallen."
"Ik ben nu 30 en ik merk door mijn dagelijks wiet en wekelijks salvia gebruik dat ik niet meer 100% scherp ben zoals vroeger. Wanneer ik volledig sober ben merk ik dat ik wel gewoon goed kan focussen op een taak maar deze minder efficient uitvoer dan vroeger, en dan voel ik mij dom. Dit is iets wat ik al een hele tijd geleden heb ontdekt bij mezelf, maar snel heb geaccepteerd. Dit heeft ook te maken gehad met het loslaten van een streversmentaliteit, dus het is niet helemaal slecht. Andere drugs die ik neem zijn te incidenteel om een blijvend negatief effect achter te laten."
"OverdriveO zei: @Konijntje Gebrek aan efficiëntie ondervind ik ook zo soms ja, denk dat gebruik dit wel heeft beïnvloed. Soms werk ik me de pleuris en kom ik er achteraf achter dat ik het beter op een andere manier had kunnen doen. Het gevoel dat je dom bent, slaat dan wel hard in ja, heel naar gevoel. Probeer wel wat minder streng voor mezelf te zijn en er gewoon van te leren voor een volgende keer. Klik om te vergroten... Soms sluipt bij mij dan een gedachte naar binnen dat ik beter functioneer met dan zonder drugs, en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik daarvan moet denken. Ik wordt rustig, negatieve gedachten verdwijnen en ik ben in mijn eigen wereld. Dit vind ik positieve eigenschappen waarvoor ik een prijs betaal in de vorm van mindere efficientie. Als ik dit los zie van welke effecten drugs op je sociale kring hebben, dan vind ik die prijs helemaal niet zo hoog, want ik red mezelf wel."
"Anunnaki zei: en je vind in je eigen wereld zitten een positieve eigenschap? Klik om te vergroten... Ja, heerlijk. Einzelgänger van nature, dus dat gaat goed samen."
"De wiet hier in de wietshop veranderd nog al eens kwa namen, ik heb dan ook sterk het idee dat er bij telers gewoon wordt opgekocht en er een willekeurige naam aan wordt gegeven die "wel in de smaak zal vallen". Hierdoor probeer ik eigenlijk zelden verschillende soorten uit en hou ik het bij Amnesia Haze. Bekende naam en altijd op voorraad."