Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd zonder lijden

Verslaafd zonder lijden

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geen goed antwoord, maar ik vind het verschrikkelijk eng klinken
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tussen alle verhalen door van verslaving wil ik mijn succesvolle ervaring delen. Ik ben op dit moment 30 jaar en nooit verslaafd geweest aan iets. Ik heb wel van alles geprobeerd, maar het blijkt dat ik op de meeste vlakken erg ongevoelig ben voor verslaving. Ik zit vanaf mijn 7e (dus nu al ruim 23 jaar) in de psychiatrie voor onder andere chronische depressie, PTSS, schizofrenie en nog een aantal andere diagnoses.


Ik ben in staat om goed voor mezelf te zorgen en woon zonder begeleiding op mezelf in mijn eigen huis. Financieel heb ik ook alles zelf in de hand. Ik rook elke dag wiet en doe een aantal keer per week Salvia. Om de 2 maanden gebruik ik truffels. Ik rook niet, en drink één avond in het weekend met wat online vrienden. Ik ben een einzelgänger en kan weken zonder menselijk contact. Mijn vriendengroep is zeer klein en familie heb ik niet.


Ik ben gek op psychedelica, alhoewel ik ook vanzelf ga hallucineren als ik geen medicatie in neem. Deze hallucinaties zonder psychedelica bestaan onder andere uit het zien van dode mensen uit mijn verleden en zijn dus een stuk onprettiger dan wanneer ik salvia of truffels gebruik. Ik lees altijd dat het sterk afgeraden wordt om drugs te gebruiken als je mentaal onstabiel bent of aanleg hebt voor psychoses, maar toch ga ik hier mee door.


Kenners weten dat truffels werken op serotonine receptoren. Truffels slaan bij mij niet altijd even goed aan, omdat mijn medicatie direct het tegenovergestelde wil bereiken dan wat truffels met je doen. Er gebeurd dan gewoon niets. Salvia werkt daarentegen wel heel erg goed omdat het zich hecht aan dopamine en deze niet in de weg zit met mijn medicatie.


Soms vraag ik mij af of ik verslaafd ben, en dan zeg ik ja. Niet lichamelijk maar wel geestelijk. Ik ben verslaafd aan het vluchtgedrag dat drugs voor mij creëren. Zodra ik stoned ben of trip ben ik niet meer bezig met hoe mijn werkelijke leven eruit ziet en vergeet ik alle shit om mij heen. Ik leef dan in het moment. Toch ben ik in staat om dagelijks mijn verantwoordelijkheden te nemen. Ik voel me niet verslaafd, want ik heb alles in de hand, maar ik zou ook niet zonder kunnen voor langere periode.


Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat mentale afhankelijkheid (dus een vorm van verslaving) voor mij goed te handelen is, zolang ik maar weet dat ik mijn verantwoordelijkheden neem en mijn dagelijks leven er niet onder lijd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey, mede cannabis-verslaafde :)

Het mijden van menselijk contact kan wel degelijk aan het blowen liggen vind ik zelf.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben wel benieuwd waarom je salvia gebruikt en hoe je trips eruitzien?
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coffeecup zei:
Ik heb geen goed antwoord, maar ik vind het verschrikkelijk eng klinken
Klik om te vergroten...
Zo eng is het eigenlijk niet. Ik ben iemand die alles analyseert, berekend en herberekend. Als ik ga trippen dan kan ik vooraf mijn hele gedachtestelsel inrichten op “Ik ben aan het trippen.” Zo verlies ik gecontroleerd de grip op werkelijkheid, tijdelijk, op een prettige manier.

acht.zes zei:
Het mijden van menselijk contact kan wel degelijk aan het blowen liggen vind ik zelf.
Klik om te vergroten...
Hmm, ja daar heb je gelijk in. Toch betwijfel ik of dat een slecht kenmerk is. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn zonder iemand om mij heen, ook zonder drugs.

Iskra zei:
Ik ben wel benieuwd waarom je salvia gebruikt en hoe je trips eruitzien?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het omdat ik wil weten of er in mijn geest nog geheimen schatten zijn begraven. Ik zie mezelf als iemand die zo ongeveer ieder horrorverhaal in het leven heeft meegemaakt en daardoor beschadigd is maar ook levenservaring heeft opgedaan. Ik heb het idee dat het leven mij niets meer kan laten meemaken dat mijn verleden kan overtreffen. Daarom ga ik op onderzoek uit in mezelf. Ik wil weten of de dingen die ik denk en voel ook echt waar zijn, want dat kan niemand mij vertellen. Alleen ikzelf.


Niet al mijn salvia trips zijn diepzinnig of filosofisch. Soms zie ik kleine mannetjes of andere gekke dingen, maar dat hoort er ook bij. Ik ben wel altijd helemaal ergens anders. Nooit in mijn woonkamer. Dat varieert van een fantasiewereld tot gewoon op het strand. Het is vooral de nagloei, na de trip, waarin in realiseer wat ik heb gezien en wat ik ervan kan leren.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel voor je reactie.
Wat is het verschil voor jou persoonlijk tussen salvia en truffels in gebruik?
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Iskra zei:
Wat is het verschil voor jou persoonlijk tussen salvia en truffels in gebruik?
Klik om te vergroten...
Truffels zijn apart voor mij in verband met medicatie. Ze slaan niet altijd aan. Truffels zijn voor mij meer een “happening”. Dan zorg ik voor wat lichtjes in huis en neem ik de hele avond de tijd en ruimte voor me alleen. Lekker relaxed. Vaak gebruik ik na een paar uur wat salvia om dan nog een keer hard te gaan of om toch te kunnen trippen als het tegenviel.


Als ik in het weekend Salvia gebruik dan zie ik dat meer als een “zelf-therapie sessie”. Trips slaan direct na het roken acuut in als een bom. Mijn insteek is bij beide drugs hetzelfde, op reis in mezelf en kijken wat ik nog kan ontdekken, en dat maakt het verslavend. Het zijn ervaringen waar ik niet zonder zou willen en kunnen leven.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil zeggen met dit topic. Je zegt eerst niet verslaafd te zijn en vervolgens weer wel. Sowieso ben je gewoon verslaafd als je elke dag blowt, het is misschien niet lichamelijk verslavend maar zeker wel geestelijk. En daarmee kun je denken dat het niet een lastige verslaving is om vanaf te komen, maar juist het geestelijke deel van een verslaving is het moeilijkst om vanaf te komen aangezien die diep geworteld in je hersenen zit. Een heroine verslaafde zal bijvoorbeeld door een hel gaan om lichamelijk af te kicken maar na een week is het ergste wel voorbij en dan komt de echte struggle met de geestelijke verslaving. En juist die geestelijke verslaving kan je nog jaren beinvloeden.

Nou is het ding met een cannabis verslaving dat je nog best prima kunt functioneren inderdaad. Ik heb zelf een universitaire studie afgerond en de eerste jaren van mijn werk met veel succes gedaan terwijl ik dagelijks blowde, maar hobby's en sociale contacten werden wel steeds minder aangezien ik zeker tegen het einde altijd stoned was zodra ik klaar met studie of werk was. Het is aan jou om te bepalen of je het ok vind dat je naast je verplichtingen steeds minder zult ondernemen, maar het heeft wel degelijk impact op je leven.

Konijntje zei:
Salvia werkt daarentegen wel heel erg goed omdat het zich hecht aan dopamine en deze niet in de weg zit met mijn medicatie.
Klik om te vergroten...
DIt is niet helemaal volledig. Salvia werkt op de k-opioide receptoren en daarnaast nog op de dopamine D2 receptor:
Wikipedia zei:
Research has shown that salvinorin A is a potent and selective κ-opioid (kappa-opioid) receptoragonist.[10][46] It has been reported that the effects of salvinorin A in mice are blocked by κ-opioid receptor antagonists.[10][52] However, it is an even more potent D2 receptor partial agonist, and it is likely this action plays a significant role in its effects as well.[53] Salvinorin A has no actions at the 5-HT2A serotonin receptor, the principal molecular target responsible for the actions of 'classic' hallucinogens, such as mescaline and LSD, nor is it known to have affinity for any other sites to date.[10]
Klik om te vergroten...
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Konijntje zei:
Ik ben op dit moment 30 jaar en nooit verslaafd geweest aan iets.
Klik om te vergroten...

Konijntje zei:
Ik rook elke dag wiet en doe een aantal keer per week Salvia
Klik om te vergroten...

Konijntje zei:
mijn dagelijks leven er niet onder lijd.
Klik om te vergroten...

Hier lijdt je leven ongetwijfeld onder ook al zie je dat zelf misschien niet in. Dat is immers een karakteristiek van dagelijks blowen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."