Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bas1998 zei: Weet jij misschien hoe wij nu aan dat gevoel komen? Dat sigaretten om te kotsen zijn. Klik om te vergroten... Geen flauw idee. Misschien gewoon de combi? Mmc is al mokerslecht, dus dat we daardoor de peuken niet meer accepteren? Geen idee"
"Bas1998 zei: Ja ik weet t ook niet t blijft zoon ontzettend groot raadsel vlgm. Ik zie op internet allemaal mensen zeggen door bijna alle soorten drugs zijn sigaretten 10 x lekkerder, die ervaring had ik eerst in het begin zelf ook. En nu na een paar maanden is het in een keer veranderd. Terwijl ik nogsteeds dezelfde shit gebruik. Klik om te vergroten... Anders even proberen een tijdje niet te roken als je gebruikt (of minderen in gebruik ) en kijken of t oplost"
"Hey hallo! Nieuw op het forum, en mezelf geregistreerd met een reden, ik moet even van me afschrijven en kan eventueel wat tips gebruiken. Ik ben dom en onoplettend geweest met 3mmc en moet nu vrees ik een aantal dagen op de blaren zitten. Heb nauwelijks tot geen ervaring met drugs, af en toe een joint of snus en dat is het wel. Al wel eens eerder 3MMC gedaan, maar weinig. Een paar 'sleutelpuntjes' op de wc in de club en dat was het wel. Afgelopen zaterdag besloot ik toch eens te kijken hoe het voelde om alleen te trippen, en nam ik het kleine beetje dat ik over had van het uitgaan. 3 kleine puntjes. Dit beviel me net iets te goed, en maandag had ik ineens 2 gram in huis, waarop ik het diezelfde nacht gelijk weer alleen heb gebruikt. Alsof dit nog niet dom genoeg was, deed ik het dinsdagnacht (gisteren dus) nog een keer. Toen ik in de trip zat was ik eigenlijk alleen maar weer bezig met hoe ik het de volgende dag zou gebruiken. Ik heb toen op die 2 nachten een hele gram opgesnoven. Godzijdank kwam ik daarna tot inkeer en had ik door hoe vreselijk dom ik bezig was, en gelijk die andere gram door de wc gespoeld. Die zooi raak ik nooit meer aan. Nu zit ik natuurlijk midden in dips en katers, en daar kan ik eventueel wel wat advies over gebruiken! Wat kan ik doen om het mezelf net iets makkelijker te maken? Ik heb inmiddels al geaccepteerd dat ik een lange week tegemoet ga. Was toch fijn om dit even van me af te schrijven"
"Thanks voor de reacties allemaal! Doet me goed om te weten dat ik er volgens mij nog op tijd bij ben om erger te voorkomen. Ik merk wel nog dat ik last heb van cravings, en weet bijna zeker dat ik weer iets had gepakt als ik het in huis had gehad. Ik ga t niet meer kopen dus, maar vroeg me wel af hoe lang die cravings blijven en wanneer ik het weer een beetje los kan laten. Iemand?"
"LucidLucy zei: Inderdaad goed om dit van je af te schrijven. Ik heb er zelf ook (iets teveel) ervaring mee. Met één gram op twee nachten zal je je misschien even wat minder voelen, maar ik denk niet dat je hele gekke dingen of katers kan verwachten. Het beste wat je kan doen is: Een ritme aanhouden (zelfde tijd opstaan en slapen) Gezond, gevarieerd en op tijd eten Af en toe wat bewegen en lekker buiten komen met het mooie weer En blijf je dagelijkse dingen doen. Hoe moe en vertyft je jezelf ook voelt, daar moet je je echt even doorheen slepen. De hele dag op de bank hangen, laat je alleen maar slechter voelen. Dit werkte voor mij altijd het beste. En verder heeft het gewoon wat tijd nodig. Laat het anders eens weten hoe je je voelt na een goede nacht slaap. Ik zou zeggen dat je je vrijdag wel weer redelijk normaal voelt. Hetzij met iets minder zin in de normale dingen. EDIT: ik vergat er nog eentje. Zeker als je dopamine systeem een flinke optater heeft gehad, kunnen powernaps heel goed helpen. Zelfs 2 of 3 per dag als dat nodig is. Maar laat het wel een powernap zijn, dus maximaal 30-35 minuten. En ga rond die powernaps gewoon verder met je dagelijkse bezigheden. Klik om te vergroten... Thanks! Ik moet "gelukkig" morgen vrijdag en zaterdag op mn werk verschijnen, dus hopelijk is dat wat geluk bij een ongeluk. Duik nu mn nest in met de wekker op half 10, we gaan zien wat dat gaat doen"
"Nogmaals dank voor alle bemoedigende berichten allemaal! Means a lot Het slapen deed me goed, werd goed verrot wakker maar na een tijdje op werk begon ik me steeds beter te voelen. De craving is er soms nog, maar neemt binnen een paar minuten weer af, heel fijn. Ben wel nogsteeds enorm blij dat ik met mezelf (en mn vriendin) heb afgesproken het niet meer te gebruiken. En de gedachten dat ik me nooit meer zo wil voelen als woensdag helpt me ook een hoop, is het gewoon niet waard voor mij. Ik verwacht morgen nog een kleine dip, dan zou ik het ergste wel gehad hebben denk ik zo."
"Neo-Shulginist zei: Ja dit helpt eigenlijk al het meest: jezelf realiseren dat je je zo voelt vanwege de 3-MMC. Het is dus belangrijk dat je dit óók ziet als de effecten van de drug. In feite ben je nog onder invloed. Dus het helpt om tegen jezelf te zeggen van: 'oh, hee, ik voel me slecht (over mezelf) vanwege de 3-MMC'. Dan beschouw je het ook wat meer, in plaats van dat je meegaat in de negatieve gedachtes. Om die reden zou ik ook afraden om negatief over jezelf te denken of praten. Je noemt jezelf best een aantal keer 'dom'. Door dat soort gedachtes te herhalen trek je jezelf naar beneden, en is de kans juist groter dat je weer je uitvlucht gaat zoeken in middelengebruik. In je eigen nuchtere hoofd is het namelijk niet zo gezellig en ontspannen. Complimenteer jezelf dus liever even met het feit dat je doorhebt dat je het anders wil doen. Wees lief voor jezelf, kook eens lekker en gezond. Neem de tijd om lekker vroeg naar bed te gaan. Verschoon de lakens eens. Poets je tanden. Maak eens een ontspannende wandeling. Speel wat muziek. Ga tekenen of schilderen. Verzorg je huisdieren en geef de planten een lekkere scheut water. Dat zijn activiteiten die je positieve energie terug geven. Focus daar je aandacht op. Dan gaat het al snel beter Klik om te vergroten... Wat een enorm lief bericht! Dankjewel. Dit hielp me inderdaad heel erg om me minder down te voelen. "Dit komt door de 3m, er is verder niks aan de hand" was eigenlijk mn mantra van de dag hahaha. Heel erg bedankt voor je bericht"
"tequilavodka zei: Heb nog een dikke gram maar dat zal niet voor de komende weken zijn. Klik om te vergroten... Goddegod en ik maar denken dat ik je laatste uren had verpest... 😂"
"Als je het niet vertrouwt, altijd even de huisartsenpost bellen! De letters en het zicht zelf ook wel eens last van, vooral als ik te lang wakker ben. Druk op de borst nog niet ervaren, maar je snapt natuurlijk zelf ook dat dit niet goed is voor je lichaam"
"Ik heb exact hetzelfde! Alsof ze over de datum zijn lijkt het wel. De volgende ochtend kan ik er zelfs nog niet aan denken. Ik zou niet weten waarom precies? De miauw gaat mij uiteindelijk ook slecht smaken/ruiken, alsof je een kattenbak hebt gezoend. Net een 16-jarige puber nu, maar vapes roken doet voor mij hetzelfde , met smaakje."