Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb het inmiddels nu uitgeprobeerd met truffels, LSD, 2C-B en MDMA en eigenlijk merk je het bij allemaal wel dat het iets doet met aanraking van materiaal maar iedere keer op een net iets andere manier. En inderdaad het is zeker niet altijd sensueel of opwindend, soms gewoon grappig of raar. Tot nu toe is LSD wel echt mijn favoriet! Maar je heb helemaal gelijk dat je er gewoon totaal niet geil van word. Je moet je gedachten echt die kant op sturen MAAR als dat lukt is het wel echt mind-blowing....."
"Nouja ik zelf heb het nu van 10mg 4-HO-MET. Maar ik bedoelde het meer in het algemeen."
"Ik zie hier op het forum altijd wel veel over negatieve bodyload tijdens een trip maar vrij weinig over klachten die de dagen erna nog kunnen aanhouden? En dan bedoel ik dus de negatieve 'bijwerkingen' zoals misselijkheid, hoge bloeddruk, hartritme, hoofdpijn, spierpijn, buikpijn, drukkend gevoel, rillingen enz. Vraag het eigenlijk ook vooral omdat ik het zelf altijd lastig vind of klachten nou 'gewoon' bij het middel horen of dat je het toch echt serieuzer moet nemen. Wanneer is het acceptabel en wanneer echt een duidelijk alarmsignaal van je lijf? En hoe maken jullie de afweging om nu wel of niet een huisarts te bezoeken. Persoonlijk vind ik het vooral met RC middelen lastig. Heb nu bijvoorbeeld 4 dagen na een trip nog steeds af en toe last van vasoconstrictie."
"Wanneer je wat verder op reddit zoekt kom je wel hier en daar wat mensen tegen die vergelijkbare problemen hebben gehad. Maarja vaak is het onduidelijk of ze dit dan enkel tijdens de trip ervaren of ook nog dagen erna. Ik heb vanmiddag even contact opgenomen met de drugsinfo lijn en dit soort klachten schijnen toch vaker voor te komen bij designer drugs. Volgens hun klopt mijn verhaal ook met (lichte) vasoconstrictie. Dit hoeft geen echt probleem te zijn zolang je bloeddruk normaal blijft, je goed kan ademen en je geen blauwe/rode/paarse vingers krijg. Advies was wel om morgenochtend nog even langs de huisarts te gaan. OtherShore zei: 4-HO-MET staat hier niet om bekend, maar er is weinig onderzoek naar. Hoe weet je trouwens dat je last hebt van vasoconstriction? Vind het knap dat je dat zo duidelijk merkt 😅 Klik om te vergroten... Ik herken het zelf als (lichte) vasoconstrictie omdat ik dit wel eens heb gehad als allergische reactie op 'normale' voorgeschreven medicatie . Het is een heel raar gevoel en voelt ook echt anders als bijvoorbeeld verkrampte spieren of een stijve nek. Het voelt als een soort trekkend zwaar, krampachtig gevoel rond de nek, hals en kaken en verplaats zich af en toe wat meer naar je rug. Armen en benen voelen dan af en toe alsof ze inslaap vallen en af en toe prikkelingen/tintelingen. En je merkt af en toe dat je handen afkoelen of juist wat zweterig worden. Het voelt eigenlijk een beetje alsof iemand je keel af en toe dicht knijpt. Maar goed..... ik sluit Psychosomatische klachten ook niet helemaal uit hoor. Klik om te vergroten... Sluit dit overigens ook niet helemaal uit hoor. De klachten lijken wel op vasoconstrictie maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Daarnaast begreep ik dat ze bij lichte vasoconstrictie ook niet zo super veel kunnen doen verder, dat trekt normaal vanzelf wel weer weg."
"Heb het vanmorgen even voorgelegd bij de huisarts... super relaxte 'ex'-hippie (die blijkbaar groot fan is van tripmiddelen). Volgens hem komt vasoconstrictie juist bij tripmiddelen (LSD, 2-CB) en zelfs bij paddo's vaker voor dan je zou denken. Omdat tripmiddelen onderliggende angsten en stress kunnen oproepen..... Bij stress of angst neemt je sympathische zenuwstelsel de overhand in je lichaam. Je hart gaat sneller kloppen, je gaat sneller en oppervlakkiger ademhalen, je spieren gaan zich aanspannen, je begint te zweten en er kan vasoconstrictie (vernauwing van de bloedvaten) plaats vinden. Vaak heb je dit zelf niet eens echt door tijdens een trip omdat je continue afgeleid ben door het visuele spektakel.... Als het goed is neemt na verloop van tijd het parasympatische deel alles weer over en kom je weer tot rust en verdwijnen de klachten. Op dit moment gaat je hart langzamer kloppen en vindt er vasodilatatie (verwijding van de bloedvaten) plaats. Tot dusver de Biologie les.... Nu was ik zelf totaal niet gestrestst of bang om dit middel voor het eerst te nemen. Toch moet ik wel toegeven dat ik zeker RC's altijd wel een beetje wantrouw.... Zoals hij het uitlegt is deze angst nog steeds aanwezig in mijn lijf en herstellen de klachten zich pas wanneer ik zelf helemaal ontspannen ben. Moet er wel bij zeggen dat mijn hartslag en bloeddruk etc. helemaal in orde is. Volgens mijn huisarts is het waarschijnlijk dat de vasoconstrictie dus niet direct maar indirect door het middel veroorzaakt is. Tegelijkertijd had hij zelf nog nooit van 4-HO-MET gehoord en baseert hij dit allemaal 100% op zijn ervaring met tripmiddelen in het algemeen."
"Iemand toevallig nu online nu die verstand heeft van 2CB bijwerkingen of uberhaupt de bodyload ervan.... Ik lees nergens iets over extreem strak gespannen nek of kaak aan 1 kant. Is dit gewoon de intense bodyload??? Of een bijwerking waar ik gewoon doorheen moet zitten? Of moet ik toch echt wat doen nu. Heb nu rond 22:00 2 pilletjes op. Ging er vanuit dat dat 10mg is per pil. Zou ook iets meer kunnen zijn."
"Thanks voor jullie snelle reactie! Heb maar een dikke sjaal omgedaan, dan voel ik het niet zo... zelfs bij XTC en speed heb ik dit nog nooit zo meegemaakt. Zie nu inderdaad dat spierkrampen op drugsinfo.nl wel staat aangegeven bij de risico's maar drugsinfoteam.nl helaas dan weer niet.... Ik had natuurlijk weer enkel drugsinfoteam doorgenomen en dacht dit klopt totaal niet met wat ik voel. Nouja conclusie... blijkbaar kan ik er dus totaal niet tegen ofzo? Kan me niet voorstellen dat je deze bodyload accepteert voor zo'n flut trip. Ok misschien niet helemaal flut.... zaten wel wat leuke momentjes bij maar de bodyload staat gewoon totaal niet in verhouding."
"Hm.. ja visuals waren wel leuk opzich hoor... Misschien is dit altijd zo maar ik moest wel echt op 2D beelden/objecten lang concentreren voordat het pas leuk begon te worden. Bij LSD (+-150ug) heb ik toch altijd wel dat alles waar ik naar kijk gelijk continue verandert. Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen dit juist het nadeel van LSD vinden. Het geeft wel een soort 'rust' bij 2CB dat niet alles om je heen continue keihard binnen komt. Verder vond ik het visuele wel nice. Kleuren helderder, golvende en pulserende bewegingen, lampen feller en een beetje vertekenend perspectief waardoor alles om je heen wat uit verhouding lijkt. Ik had dan weer geen closed eyes visuals zoals bij LSD of een sterk reliëf bij materialen. Wanneer de bodyload vooral bestaat uit misselijkheid, duizeligheid, zwaar lijf, moe, sloom, dan heb ik daar eigenlijk nooit echt een probleem mee. Dat hoort er dan gewoon bij denk ik dan altijd. Meestal is dit bij mij tot nu toe altijd voor de piek of helemaal aan het eind. Ik had nu dus eigenlijk tijdens de gehele trip dat mijn nek aan 1 kant helemaal stijf was en ook wat moeite met slikken. Dus echt genieten van de Visuals dat ging ook niet heel lekker. Af en toe wel natuurlijk. Het voelde ook precies alsof het mijn halsslagader verstijfd was, daardoor raak je dan toch een beetje in paniek ook. Het is nu 12uur verder en ik voel dat eigenlijk nog steeds wel een beetje... Hopelijk trekt het snel weg. Neem aan dat het na een dag het toch wel weg zou moeten zijn."
"Nee, achteraf niet zo handig natuurlijk... Dan had ik ieder geval zeker geweten of ik gewoon niet tegen 2CB kan of dat er inderdaad iets anders doorheen zat. Degene waar ik het van heb gekocht die had het laten testen en had ook een lijst met alle datums + zuiverheid van wat hij verkocht... maarja... Dat zag er wel heel professioneel uit maar kan natuurlijk gewoon fake zijn. Ik had inderdaad wel ook het drugalert gezien voor die roze 2CB raketjes. Deze waren blauw.. nouja snap wel dat de kleur er verder niet toe doet."
"Thanks voor jullie reacties! Bij MDMA heb ik inderdaad zeker wel vergelijkbaar gevoel gehad dat wanneer je iets streelt koud/warm/zacht materiaal dat je dat heel intens voelt... Ik denk inderdaad wel dat het verschilt of je er op focust of niet. Zowel 4-FMP als 1cp lsd klinkt inderdaad wel interessant. LSD geen ervaring mee maar kan heel nice zijn denk ik...."