Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven oppakken na dagelijks speedgebruik

Leven oppakken na dagelijks speedgebruik

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TyssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben heel benieuwd naar verhalen en tips van anderen die ook proberen hun leven weer op te pakken naar een verslaving.
Zelf heb ik 12 jaar van alles recreatief gebruikt, en heb de laatste 3/4 jaar dagelijks gebruikt. Met name speed.
Ik wou al heel lang stoppen, maar het lukte maar niet.

Uiteindelijk een nieuwe vriend gekregen, die mij hierbij heeft geholpen. Ben toen veel minder gaan gebruiken, ongeveer 2 a 3 keer in de week.
Tot ik er 3 maanden geleden achter kwam dat ik zwanger was, ik ben toen meteen gestopt.
Gelukkig was ik lichamelijk al af gekickt, maar nu psychisch nog...
Valt me enorm zwaar! Vind het leven zonder echt niks aan, en heb geen energie meer om ook maar iets te doen.
Genieten van de zwangerschap zit er ook niet in, laat staan om een baby kamer in te richten.
Mijn vriend en ik hebben ondertussen wat afstand van elkaar genomen, omdat ik niet te doen ben momenteel.

Het voordeel is dat ik mijn leven nu wel om MOET gooien, en dat er ook voor over heb. Maar man, wat is het leven KUT als je nuchter bent :wink:

Krijg al wel hulp van verslavingszorg, ggz etc. Maar ben alsnog erg benieuwd naar andere ervaringen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hier geen ervaring mee, maar omdat je geen terugval kunt permitteren met een zwangerschap wil ik je wel even heel veel succes en sterkte wensen!
I
IwasAgabsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Tyss,

ik heb ervaring met het stoppen van speed (en andere drugs) na een verslaving van 6 jaar. Het is me destijds niet gelukt op eigen kracht. Ik heb er hulp voor gezocht in een verslavingskliniek en heb er ook best een tijd over gedaan.

Ik snap wat je zegt, dat je het leven niet meer zo leuk lijkt te vinden zonder speed. Toch is mijn ervaring anders, maar daarvoor heb ik wel eerst door een diep dal moeten gaan. Ik heb er mijn problemen voor onder ogen moeten zien, de confrontatie met mezelf voor aan moeten gaan. Dat was best hard werken, maar heeft uiteindelijk opgeleverd dat ik het heel leuk ging vinden om de wereld weer helder te zien en weer helemaal mee kon doen met de maatschappij (iets wat eerder echt niet het geval was, toen ik in mijn eigen wereldje van gebruik leefde).

Ik hoop echt voor je dat je dat ook weet te bereiken en dat je kunt gaan genieten om zwanger te zijn en moeder te zijn. Dat verdien je natuurlijk en je kleintje ook.
Ik wens je heel veel succes en geluk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."