Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wollukker zei: Inderdaad in laagjes kleden. Ikzelf doe een shirt met vest aan. Het vest kan ik altijd om mijn middel knopen als ik het te warm krijg. En in het kluisje nog een jas voor de wandeling naar het parkeerterrein. Klik om te vergroten... Heet je trouwens Wollukker omdat je uit Waalwijk komt? Ken het omdat ik er ook vlakbij woon."
"Bryex zei: Ik denk toch het niet alleen kunnen zijn. Ik heb niemand verder he. Ik heb het geprobeerd. De enigste oplossing voor mijn gebruik is, vrienden, familie. Gewoon mensen waarmee je kunt praten/lachen. Klik om te vergroten... Heb je in die kliniek geen mensen ontmoet die je vaker, ook buiten de kliniek, kan gaan spreken? Je moet er zelf ook wel voor open staan om mensen in je leven toe te laten. Probeer eens wekelijks naar meetings te gaan, ontmoet je ook weer mensen en wie weet iemand waar je bevriend mee wordt. Je kan het pas overwinnen als je er ook echt zelf actief mee bezig bent."
"Dus eigenlijk geven jullie aan het gewoon te vragen en kijken wat er uit komtn? Maar dit kan haar toch ook afschrikken? Ik weet wel dat ze mij insgelijks heel leuk vindt, maar het voelt als zo'n grote stap, terwijl het dat eigenlijk helemaal niet is."
"Yoo mede drugsgebruikers, Ik als beginnend techno veteraan (inmiddels 4 jaar sterk bijna elke maand) merk dat de techno scene steeds populairder wordt. Het lijkt wel alsof iedereen in een keer naar techno gaat en ervan houdt. Dit terwijl toen ik net naar technofeesten begon te gaan door vrienden van me, iedereen het echt veelste eentoning en saai vond. De hype is real. Mensen die eerst alleen naar hardcore of urban gingen springen in de techno. Wat vinden jullie van de meme-techno en tiktok techno die momenteel zwaar hype is? Ik vind dat de feesten nu een hele andere sfeer hebben dan voorheen. Toen ik net naar die feesten ging was verknipt bijvoorbeeld nog bezig met solid grooves met ADE. Nu ligt de focus alleen nog maar op de hele harde en snelle techno. Het moet alleen maar harder lijkt het wel. Mijn favoriete DJs om jullie een beetje een beeld te geven: Paula Temple, Amelie Lens, Jospeh Capriati om er zo een paar te noemen. Wanneer ik het heb over een bepaald publiek, snappen jullie denk wel wat ik bedoel. Wat vinden jullie van die shift in publiek en sfeer? Hoe denken jullie dat de toekomst eruit gaat zien? Gaan jullie zelf ook wel eens naar een heerlijk techno feest?"
"Wollukker zei: Over techno kan ik niet echt meepraten. Wel merk ik dat er in de hardcore cultuur al jaren eenzelfde shift plaats vindt. Tegenwoordig is vrijwel alle nieuwe hardcore snoeiharde uptempo >200bpm met piepkicks. "Ander" publiek op feesten/festivals (steeds meer "ex on the beach" achtige opgepompte types, verder niks mis mee maar het valt op). Je ziet ook dat evenementen als Masters of Hardcore tegenwoordig ook Hardstyle en Techno stages hebben. Gelukkig zie je dat hardcore legendes als Mad Dog en Angerfist nu zowaar downtempo nummers/albums releasen, en goed voorbeeld doet volgen, dus er is nog hoop! Klik om te vergroten... Ik kan dan weer helemaal niet meepraten over deze feesten, zelf nog nooit geweest. Trekt me ook niet echt aan ofzo. Maar het is dus niet alleen in de techno te zien."
"kipzonderkopzoektkop zei: Daar is overigens niks mis mee, ik hou zelf van alle artiesten die je noemt en die ik hierboven opnoem. Maar ik merk wel dat het publiek zelf stoort, niet omdat ik mij wat aantrek van anderen, maar omdat de sfeer vaak een van agressie en/of irritatie is die snel opgedwongen wordt. Je wordt sneller geramd, meer mensen willen per se vooraan staan als ze mid-set komen, meer mensen die hard gillen of "heeeey hoooo" gaan doen, of die anderen lastig vallen (denk hierbij helaas aan ongewenste seksuele handelingen of schreeuw gedrag). Daarnaast merk ik dat bij deze techno avonden meer alcohol en cocaïne wordt gesnoven wat de avond niet leuker maakt, terwijl ik vaak op andere techno feesten meer XTC/MDMA en 2CB gebruik zie. Ik doe zelf veel techno concerten volledig sober, en het verschil in publiek is duidelijk te zien. Ik sta graag tussen mensen die aan de MDMA zijn, alcohol en coke? Not so much... Het hoort erbij. Als je echt van deze namen houdt, zou ik je willen aanraden om te kijken naar de grotere maar minder bekende namen. Ik denk dan snel aan bijvoorbeeld DJ Rush, Luke Slater, of 9x9. Grote namen die zalen uitverkopen en geweldige artiesten, maar minder ge-hyped dan de namen die jij noemt. DJ Rush speelde laatst op Awakenings 29 December, tijdens het Exhale evenement. Was er de hele avond bij (22:30 tot 07:45), en hij speelde direct na Amelie Lens. De sfeer was goed, maar je merkte erg veel van het 'hype' publiek wat ik eerder noemde. Zodra dat DJ Rush begon en Amelie Lens klaar was stroomde het al een stuk leger, en bleven er meer diehards over die nog voor Rush en 9x9 bleven. De sfeer daarna was geweldig, allemaal lieve mensen en veel meer dansen en meedoen dan eerder, en ook veel minder mensen die continu met hun telefoon bezig waren. Veel beter dan daarvoor, in ieder geval. Klik om te vergroten... Precies wat jij hier noemt bedoelde ik inderdaad. Het publiek is zo anders geworden dat ik me er inderdaad ook zwaar aan irriteer. Ik zelf gebruik dan wel alleen MDMA op die feesten en voel het ook makkelijk aan of iemand aan de alcohol zit. Past eigenlijk niet in de vibe die er dan heerst. Ben met corona naar een event bij het atomium geweest (toen het in Nederland nog niet mocht) met Paula Temple, Charlotte de Witte en Enrico Sanguiliano op de line-up. Dit was het beste feest qua sfeer waar ik ooit geweest ben. Precies het volk wat je hier noemt was er niet. Daarnaast ben ik ook bij Exhale awakenings in de gashouder met ADE geweest. Hier sloot 9x9 inderdaad ook af en wat een sfeer hing daar. Denk dat het echt een beetje uitzoeken is welke feesten de moeite waard zijn. Heb volgende week Rotterdam Rave voor de eerste keer op de planning, zal wel hetzelfde geval zijn maar gaan het meemaken."
"Gezellig, ben daar zelf ook aawezig. Het is op een groot open terrein dus verwacht ook wel dat de wind het nog kouder maakt. Je moet inderdaad wel uitkijken doordat je het snel warm krijgt met XTC. Het kan erg met vlagen komen, waardoor je uit moet kijken voor kou. Ik zou zeker een lekkere trui aan doen met een shirt eronder zodat je altijd kan switchen."
"Heb je nog wel een Nederlands ID/paspoort, dan is er sowieso geen probleem."
"JackAss69 zei: Persoonlijk vind ik meiden die na de eerste ontmoeting al het bed induiken, laag en smerig. Klik om te vergroten... Dit vind ik vere van waar. Het is natuurlijk zo dat het interessanter wordt wanneer je er langer mee wacht. Maar wat je ook niet wil is dat je zo'n leuke tijd smane hebt en uiteindelijk een maand later het bed in duikt en dat het dan zwaar tegenvalt. Volgens mij is een seksuele connectie net zo belangrijk als een goede emotionele connectie. Iedereen heeft zijn/haar lust natuurlijk."
"Roze Olifant zei: Ik moet je gelijk geven, we gaan hier met z’n allen teveel off-topic. Ik kan niet ontkennen dat ik me hier als mod ook regelmatig schuldig aan maak, laat me soms iets teveel gaan (het nadeel van een combinatie lid-mod rol, maar ook als ‘gewoon’ lid is het niet oké). 🥲 Oprecht excuus in ieder geval van mijn kant. Klik om te vergroten... Kan er wel om lachen"