Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Als Bewustzijn het gedrag is, wat is dan het systeem? Ons brein? De cosmos? Of zijn we een Boltzmann-brein? (Gewoon wat ramblings die ik hier wel vind passen)"
"Een mooi en helder stukje, kan me er bij aansluiten. Blijkt wel dat het een dunne lijn is tussen spiritualiteit en religie. Er zijn genoeg mensen die zich spiritueel noemen, maar eigenlijk gewoon hun dogma's hebben verruild."
"De term "spiritueel" is inderdaad wel wat bedoezeld. Meestal als zoiets ter sprake komt, zeg ik dat ik me bezig hou met "het occulte", als ik dan uitleg dat occult zoiets betekent als "dat wat verborgen is", begrijpen de meeste mensen het wel. (Ik praat er sowieso niet over als ik de inschatting maak dat mensen het niet begrijpen.)"
"@Mindless , het klinkt wel als interesse en nuttige informatie. Misschien is het iets om er een nieuw draadje over op te starten."
"Damius zei: Frequentie, type drugs, je gevoel, etc. Dan kunnen we je wat gerichter helpen. Klik om te vergroten... Idd wat meer info. -Zijn er mensen die wel van je gebruik weten? -Wat is de reden voor je gebruik? Ik hoor je zeggen, meer energie, nog andere redenen? -Ben je al naar je huisarts geweest? (Zo nee, GAAN, zoals al eerder genoemd, huisarts is discreet, maar kan wel de weg naar hulp zijn, écht gaan, als je stiekem kan gebruiken kan je ook wel stiekem of met een goede smoes naar de huisarts) -Hoe denkt je partner over drugs? -Vertel eens over je gebruikspatroon (voor je werk, na je werk, tijdens? Thuis? Als je alleen bent? Untamed zei: . Ik kan gebruiken met mensen mij heen. Als je een paar uur rust pakt kan je dit volgens mij nog lang volhouden. Klik om te vergroten... Je beseft dat je jezelf aan het bedriegen bent hé, in mijn ogen meer nog dan een paar maanden geleden. Ik denk dat je aan het afglijden bent... 2 tips 1: ga écht naar je huisarts 2: vertel hier gedetailleerd over je gebruik, hier hoef je je nergens voor te schamen, kijk, het beestje kan soms bij de naam genoemd worden maar dat heb je als verslaafde soms ook nodig. Maar je kan ook echt rekenen op steun en begrip. Naar mijn idee sta je op de drempel van hulp zoeken en probleem erkenning, dat is geen dag te vroeg, volgens mij is de schade nu nog te overzien. Maar ik kan je op een briefje meegeven dat, als je zo doorgaat, schade en verlies groter gaan worden (gezin kwijt, baan kwijt, gezondheid etc)"
"Wat blowen betreft, ik vond zelfs als roker (4 dagen geleden dus) wiet lekkerder vallen zonder tabak. Even voor de duidelijkheid: ik rook geen wiet als ik cravings om te roken heb, dat zijn joints waar enkel en alleen Damiana in zit. Gisteren heb ik er toch twee van gerookt, er was rokend bezoek dus op die manier kon ik "meedoen". 's middags had ik "opvoedkundig overleg" met m'n ex, die rookt ook, toen was het voor mij prima om mee te doen dmv aan een pijpje lurken. Dus nog altijd vrij van tabak/nicotine. Strakjes sauna, daar heb ik eigenlijk nooit grote behoefte om te roken. M'n vrouw wel, dus ik neem m'n lege pijpje mee voor de zekerheid. Thanks voor de tip @Casaan. Ik dacht overigens dat de nicotine na 72 uur al uit je systeem is. Is verder ook maar detail natuurlijk, ik vind het in elk geval wel een goeie om van cravings een meditatief momentje te maken."
"Zo, heerlijk geslapen na een dagje sauna, ik voel me weer 20. M'n vrouw heeft een keer of vijf gerookt. Een paar keer koos ik ervoor om mee te gaan, ik merk dat het pijpje in m'n hand hebben en een beetje frunniken al helpt (hmm, misschien moet ik bij cravings eens aan m'n vrouw gaan friemelen). Een paar keer koos ik ervoor om ff in de zonneweide te gaan chillen. Op de terugweg naar huis belde m'n oudste dochter, die had iets vervelends meegemaakt (dus niet iets ernstigs maar gewoon vervelend) en door meeleven met haar kreeg ik wel cravings. Maar ik was aan het rijden dus dat was wel makkelijk, ik kon simpelweg niets met de cravings en dan gingen ze na een paar minuten ook vanzelf wel weer weg. En zo zitten we inmiddels op dag 6, met een schoon gebit, een gereinigd lichaam en een ontspannen geest. Het gaat erg lekker. Morgen weer werken, dat wordt weer een nieuwe situatie. Op het werk rookte ik vaak om even alleen te zijn, dus ik denk dat ik in de middag wel een keer naar buiten ga om even rust op te zoeken, verder verwacht ik dat ik met wat extra koffie de rookmomenten wel kan vervangen."
"@Don Draper Thanks voor de info, dat wist ik niet. Dan is het inderdaad verstandiger om thee te pakken."
"Toen ik gisteren na een week vakantie naar m'n werk reed, vond ik het even spannend hoe ik dat ging doen zonder te roken. Gelukkig heb ik mezelf redelijk kunnen kalmeren. Ik bleef gisteren een beetje een gek gevoel houden, gelukkig was mijn collega heel supportive. Vandaag ging het een stuk beter en heb ik best relaxed gewerkt. Met momenten wat met m'n pijpje gefrunnikt en dat was best rustgevend. Op het werk ben ik een redelijk fanatiek koffiedrinker, ik denk dat ik nu iets meer koffie heb gedronken dan gewoonlijk, maar niet veel meer. Voor mijn gevoel werkt koffie wel dempend voor de cravings. Ik zat zo ook wel te denken: zou het zo zijn bij een verslaafd brein dat veel lichamelijke ongemakken zoals honger, kou, pijn, zich al snel vertalen naar cravings? Dus is het misschien goed om bij cravings te proberen onderzoeken of je lichaam iets nodig heeft in de vorm van eten, een fleece deken, een pleister? Ik denk dat dit wel zo kan werken. De eerste week zit erop, het valt me tot nu toe veel mee. Ik heb het gevoel dat mijn bloedvaten wel lekker open staan, ik kan niet specifiek zeggen waaraan ik dit merk (van de week een keer een spontane boner gehad, dat is wel zeldzaam voor mij, odols niet meegeteld), maar ik voel me wel lekker in m'n vel zitten. Ik vind het ook leuk om wat voor m'n lichaam te zorgen, zo ben ik een poosje geleden mijn suikergebruik flink gaan terugschroeven. Vanmorgen heb ik een keer koud afgedouched (niet ijskoud, maar voor mij koud genoeg om trots op te zijn). Verder wat gezonde kruiden besteld en thee van gezet. Ik let op m'n voeding, vooral zure zuivel zoals yoghurt en karnemelk trekt me aan. Misschien volgende week weer eens beginnen sporten. Edit: kleine reminder aan mezelf om kauwgom mee te nemen naar m'n werk. Vandaag wel kauw-en-zuigbehoefte gehad en bij gebrek aan beter af en toe maar op een dextro gezogen."
"Leuk filmpje over bewustzijn"