"1. Mits je een slapende psychose hebt (die kans bestaat wanneer het in je familie voorkomt) kan deze geactiveerd worden. Verder zijn paddo's niet schadelijk voor je lichaam (net zo gezond als champignons).
2. Niets kan je voorbereiden op een bepaalde psychedelische drug. Als je zachtjes aan wilt beginnen, neem dan eerst een halve portie, kun je dit met gemak aan dan kun je overstappen op een hele.
3.De effecten zijn bij iedereen anders maar mexicaans wordt over het algemeen gezien als een relatief zwakke paddosoort (waar ik persoonlijk dan weer uitermate hard op ben gegaaan :P)
4.De trip duurt voor zover ik weet even lang, maar het is wel een stuk zwakker. Van een kwartje zou je in principe niets voelen, een halve zou in principe zwak genoeg moeten zijn voor de meeste mensen.
5. geen idee, hangt puur af van je voorbereiding en hoe sterk jij in je schoenen staat. Bereidt je je goed voor dan is de kans erg klein.
6. Sommige DF'ers zeggen dat bad trips de beste trips zijn. Ik heb er zelf nog nooit een gehad, wel weet ik dat veel mensen het inderdaad angstaanjagend vinden. Zorg daarom dat je een ervaren meetripper/zitter hebt die je in zo'n geval kan kalmeren!
7.Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters!
8.Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over.
9. Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.
10. Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.
11. Een beetje, een ervaren persoon kan je trip vaak beter begeleiden (weet wanneer hij je met rust moet laten en wanneer niet, etc.) Laat de zitter anders het volgende lezen:
viewtopic.php?f=10&t=13488
12.Lol....wat denk je zelf? Dingen doen die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn (inclusief zwemmen, of op enige manier deelnemen aan het verkeer inbegrepen) niet doen! Je kunt onder invloed van vrijwel nooit 100% functioneren, en regelmatig zelfs totaal niet.
13. Je mag alles eten wat je normaal ook mag, alleen alcohol, medicijnen en andere drugs zijn tijdens en ca. 12 uur voor/na de trip een no go!!!!!!! Let er wel op dat suiker je trip minder sterk kan maken.
Overigens zul je waarschijnlijk niet in staat zijn om zooi als hamburgers, donuts etc. etc. weg te werken, kauwen gaat bijna niet. Kleine snoepjes als fruitmenthos zijn echter een aanrader.
14.Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P
15. Ik ruik meestal niks meer
16.Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat.
17.Druivensuiker als ik het goed heb. Verder is het mogelijk om jezelf redelijk nuchter te maken door het hard te proberen, maar je kunt een trip niet opeens over laten gaan. Maar maak je over dat soort ongein maar geen zorgen, geniet in plaats daarvan lekker van je trip.
18.Ze proeven compleet anders dan champignons. Zelf heb ik geen problemen met de smaak (vindt ze naar madeliefjes smaken :P), maar veel mensen klagen over een onuitstaanbare smaak. Gewoon doorzetten, en niet aanstellen is mijn motto. Als het je echt niet lukt kun je er nog altijd thee van zetten, het verwerken in lasagne of iets anders culinairs.
Iig. veel van de antwoorden die ik je nu gegeven heb zijn persoonlijk, iedereen ervaart het anders. Lees igg. dit topic eens door, zeer nuttig:
viewtopic.php?f=7&t=7808
Maak je vooral niet te druk om het gevaar van een bad trip, daarmee verhoog je de kans op één juist mee. Gewoon die hippy vibe pakken , en lekker relaxen
Veel plezier met je trip."
In: Vraagjes over Paddo's
1-1-2024