Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Gisteren heb ik een enorm gezellige avond gehad, gezellig een paar biertjes gedronken op een rustig feestje bij iemand thuis en daarna uitgeweest. Helaas ben ik met kleerscheuren thuisgekomen, jas kapot, ik durf niet op mn bankrekening te kijken en de buren van een maatje waren niet zo gecharmeerd van ons geluidsniveau om 5 uur en zijn nu boos op hem. Ik besef me dat ik eigenlijk wel een probleem heb met alcohol. Een verslaving zou ik het niet noemen, tussen december en maart heb ik geen druppel alcohol op voor een sportprestatie. De alcohol heb ik toen niet gemist. In een week drink ik denk ik 3 dagen. Op 2 dagen is dat een biertje of 4 savonds, maar op dag 3 zijn dat er misschien wel 20 of 25. Mijn glas is altijd snel leeg en haal dan direct nieuw bier. Zodra ik aangeschoten ben gaat het dus echt over op hard zuipen. Hierdoor lopen deze avonden gewoon best vaak uit de hand, gaan er spullen kapot, en is het ook echt duur als je uitgaat. Eigenlijk zijn er veel mensen rondom mij (studenten) die nog veel meer drinken en iedereen vindt dit gedrag normaal terwijl het er gewoon op neerkomt dat ik mn alcoholgebruik niet in de hand heb. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit zien of hoe je hier zelf mee omgaat."
"Met deze vraag wil ik niet onderzoeken welk middel de meeste mensen over het algemeen prefereren, ik ben benieuwd wat in deze situatie het fijnste middel zou zijn. Afgelopen week heb ik XTC gebruikt, iets meer dan anderhalve pil van 200 mg. Nou heb ik aankomed weekend nog een feest. Hier ga ik met wat vrienden heen die ik niet zo vaak in Nederland zijn, vandaar dat ik toch 2 weekenden achter elkaar wil gebruiken. Wat is het handigste om te gebruiken? Xtc heb ik redelijk wat ervaring mee, pep en 4fmp beide nog nooit gedaan. Ik houd me altijd aan de 3 maanden xtc pauze, vandaar dat ik iets wil doen. Ik heb al veel opgezocht maar het was wel lastig om het te vergelijken. We zijn van plan om van ongeveer 11 tot 8 op het feestje te zijn. Ik denk dat het met 4fmp iets lastiger is om een dosis te pakken die tot het einde zn werk doet omdat bijnemen geen zin heeft. Met pep houd je het makkelijker uit en is het eerder zaak om op tijd (+-04:00?)te stoppen zodat je de volgende dag nog wel een beetje kan slapen. Beide middelen hebben (in kleine mate) invloed op de serotininespiegel, 4fmp iets meer dan pep als ik het goed begrijp. Is dit verschil significant ivm xtc pauze?"
"Ik heb nog even goed naar mn agenda gekeken en het volgende feestje is pas over 4 of 5 maanden, ook hierna genoeg tijd om te herstellen dus. Zal het xtc gebruik vorige week nog invloed hebben op de werking van 4fmp? En dan over de duur van het feestje, als je 9 uur lang gewoon goed lekker wil gaan, wat is dan makkelijker te doseren?"
"Bobsacamano zei: Neem gewoon speed en drink er een paar biertjes bij. Geloof me je hebt een top tijd. Klik om te vergroten... Inderdaad een topavond, het effect verschilde toch nog best met mn verwachting. Ik heb me geprobeerd in te houden. Slapen is nog niet gelukt, beetjes op bed films kijken dan maar."
"Dit klinkt echt heel nice! Ik zat er zelf ook aan te denken om iets soortgelijks te gaan doen. Wil echter wel 2-cb eerst samen met iemand doen om te kijken hoe ik erop reageer en wat een goede dosis is. Ben je tijdens je wandelingetje in het park veel mensen tegengekomen? Mij zou dat misschien een beetje tegenstaan."
"Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum, maar niet helemaal nieuw met drugsgebruik. Om mijn ervaring even samen te vatten: ik drink vrij veel, blowen wordt ik slaperig van dus doe ik heel soms (1x per maand) aan het einde van de avond, heb weleens coke gebruikt wat ik leuk maar niet heel bijzonder vond en ik gebruik ongeveer 5x per jaar xtc wat ik wel echt heerlijk vind, ook een enkele keer speed. Ik ben altijd heel nieuwsgierig naar drugs, maar ook redelijk terughoudend en niet verslavingsgevoelig. Om even naar mn vraag toe te gaan. Ik heb nu ook 2 keer truffels gedaan. De eerste keer met 3 vrienden die ik toen nog niet heel lang kende maar het wel goed mee kan vinden. De tweede keer was een jaar later weer met hen. Had ze ondertussen beter leren kennen, met een van hen ook mn eerste keer xtc gedaan en voelde me heel erg op mn gemak bij ze. (1 van de 3 is ook een zeer ervaren drugsgebruiker). Beide trips waren ongeveer hetzelfde, bij een van die vrienden thuis op de bank, overdag met goeie tripmuziek. Ondanks dat over het algemeen een hele leuke ervaring was had ik in de trips wel een ongemakkelijk momentje wat een tijdje na het hoogtepunt van de trip begon. Ik wist me niet zo goed een houding te geven en zat daar in mn hoofd een beetje mee te malen. Terwijl 2 gasten het over van alles en nog wat hadden kon ik me niet echt mengen in het gesprek en dat voelde wat ongemakkelijk en ik wou eigenlijk dat de trip afgelopen was zodat ik naar huis kon. Toen de trip bijna afgelopen was verdween dit weer. Ik voelde het op de achtergrond nog wel (kleuren iets feller, heel relaxed) maar kon weer normaal functioneren en toen was het weer heel gezellig met zn vieren. Bij beide trips was het opkomen van de effecten, de echte pieken en het natrippen wel heel fijn. Je voelt mn vraag al aankomen. Lag het toch aan de set & setting met dit groepje vrienden, of zijn psychedelische drugs gewoon niet echt iets voor mij? Er is nog wel een aantal drugs dat ik een keer wil proberen. Ik denk eraan om als proef op de som eerst een keer truffels te doen met mijn 'beste' vrienden om te kijken of het aan de medetrippers ligt. Ik zie hen alleen niet zo vaak dus dat is er nog niet van gekomen. Is er misschien iemand met soortgelijke ervaringen of goede adviezen?"
"Ik dacht de eerste keer dus dat het er inderdaad aan lag dat ik ze niet goed genoeg kende. Daarom ging ik er de tweede keer 100% positief in, ik kende ze inmiddels wel heel erg goed. Het blijft natuurlijk speculeren maar het voelde misschien een beetje alsof 2 van de anderen elkaar beter kende dan ik hen, waarschijnlijk is dat dan zo geweest omdat zij wel meer dezelfde vibe hadden dan ik. Loslaten dus, dat zal ik proberen mocht er nog een 3e keer komen."
"Allemaal erg geruststellende reacties. In m'n eentje trippen vind ik nog iets te spannend, maar wellicht een keer met één goede vriend proberen iets dieper te gaan. Heb even verder rondgekeken en vond in dit topic http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=54526 ook wel wat duidelijke info. Ik heb ook weleens gehoord dat het kan helpen om van te voren een aantal doelen/vragen op te schrijven om tijdens de trip over na te denken. Helpt dit de trip ook een beetje sturen?"
"Ik denk dat zelf trippen wel iets is wat ik nu een keer ga proberen, ik had er na die trips ook al heel kort aan gedacht maar verder niks mee gedaan. Het is wel weer zo een dingetje waar je jezelf toe moet zetten. Met vrienden gebeurt het toch spontaner en dus sneller."
"Ik gebruik sinds kort modafinil. Ik voel de werking eigenlijk niet maar ik studeer gewoon 10 uur door zonder pauze. Het forceert je niet naar 120% concentratie maar zorgt er gewoon voor dat je continu op 100% zit. Bijwerkingen zijn een overgevoeligheid voor cafeïne, een kopje koffie als ik moda gebruik geeft me een duidelijke rush (ver weg een beetje pep achtig). Ook merk ik dat de normaal nauwelijks hoorbare piep in mn oren erg hard wordt. Adrafinil wordt in het lichaam overigens omgezet in modafinil (en een aantal andere stoffen). Daarom is adrifinil iets minder potent, maar dan wel weer makkelijker vekrijgbaar."