#1
Gisteren heb ik een enorm gezellige avond gehad, gezellig een paar biertjes gedronken op een rustig feestje bij iemand thuis en daarna uitgeweest. Helaas ben ik met kleerscheuren thuisgekomen, jas kapot, ik durf niet op mn bankrekening te kijken en de buren van een maatje waren niet zo gecharmeerd van ons geluidsniveau om 5 uur en zijn nu boos op hem.
Ik besef me dat ik eigenlijk wel een probleem heb met alcohol. Een verslaving zou ik het niet noemen, tussen december en maart heb ik geen druppel alcohol op voor een sportprestatie. De alcohol heb ik toen niet gemist. In een week drink ik denk ik 3 dagen. Op 2 dagen is dat een biertje of 4 savonds, maar op dag 3 zijn dat er misschien wel 20 of 25. Mijn glas is altijd snel leeg en haal dan direct nieuw bier. Zodra ik aangeschoten ben gaat het dus echt over op hard zuipen. Hierdoor lopen deze avonden gewoon best vaak uit de hand, gaan er spullen kapot, en is het ook echt duur als je uitgaat.
Eigenlijk zijn er veel mensen rondom mij (studenten) die nog veel meer drinken en iedereen vindt dit gedrag normaal terwijl het er gewoon op neerkomt dat ik mn alcoholgebruik niet in de hand heb. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit zien of hoe je hier zelf mee omgaat.
Ik besef me dat ik eigenlijk wel een probleem heb met alcohol. Een verslaving zou ik het niet noemen, tussen december en maart heb ik geen druppel alcohol op voor een sportprestatie. De alcohol heb ik toen niet gemist. In een week drink ik denk ik 3 dagen. Op 2 dagen is dat een biertje of 4 savonds, maar op dag 3 zijn dat er misschien wel 20 of 25. Mijn glas is altijd snel leeg en haal dan direct nieuw bier. Zodra ik aangeschoten ben gaat het dus echt over op hard zuipen. Hierdoor lopen deze avonden gewoon best vaak uit de hand, gaan er spullen kapot, en is het ook echt duur als je uitgaat.
Eigenlijk zijn er veel mensen rondom mij (studenten) die nog veel meer drinken en iedereen vindt dit gedrag normaal terwijl het er gewoon op neerkomt dat ik mn alcoholgebruik niet in de hand heb. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit zien of hoe je hier zelf mee omgaat.