#1
Mindless zei:Ik denk dat je er altijd je trip mee limiteert. Een ingestudeerde speech loopt ook nooit zo lekker en spontaan als het allemaal in the moment bedenken.
Psychedelica stuurt je vanzelf dieper het nu in, het enige "moment" waar er überhaupt iets gebeurd en zeker het enige moment waar magie is te vinden. Ga je dat zitten plannen en proberen te sturen dan ben je in feite bezig te proberen die magie tegen te houden. Voor de meeste mensen draait het dagelijks leven al constant om de boel proberen te controleren/sturen, verpest die tijd waarin je relatief makkelijk die controle los kunt laten dan alsjeblieft niet voor jezelf.![]()
Ik ben het helemaal met je eens hiermee. Echter voor een beginnende tripper ben ik het er niet mee eens. Psychedelica kunnen nogal overweldigend zijn, tot op zo'n niveau dat je niet meer weet wat werkelijkheid is en wat niet. Iets hebben om aan vast te houden tijdens zo'n ervaring heb ik altijd als heel prettig ervaren toen ik ben begonnen met trippen. Zo heb ik altijd kleine notitieblokjes op mijn mobiel gebruikt waarin ik van alles en nog wat opschreef. Mocht het het doel van mijn trip zijn, wat ik wilde doen tijdens de trip of bemoedigende woorden tegen jezelf dat het maar een trip is voor als de verkeerde kant op gaat. Bovendien zijn die notities altijd ontzettend grappig om te lezen achteraf dus heb je een soort van souvenir eraan over gehouden ook!
En ik moet zeggen door dergelijke stappen te ondernemen heb ik nog nooit een echt slechte trip gehad. Gedachtenloops? Zeker, maar die kon ik hier door verbreken. Duistere gedachtes of emoties? Ik las de leuke woordjes die ik aan het begin van mn trip heb opgeschreven en waarom ik wilde trippen en ik was instaat om het altijd weer om te buigen. Ga zo maar door, dit is de oplossing voor mij geweest tenminste en hoop dat het Hermes en vele andere beginnende truffelaars nog van nut mag zijn!
Later is er altijd nog ruimte voor verbetering en inderdaad het gevoel maar op je af laten komen en zien wat er allemaal uit komt.