Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke nootropic/smart drug gebruik jij?

Welke nootropic/smart drug gebruik jij?

6 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
ddmsrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedendag,

Ik ben opzoek naar een nootropic/smart drug die mij helpt om mijn concentratie te verbeteren.
Dus vroeg ik me af welke jullie gebruiken en hoe het voelt en of er bijwerkingen zijn.
Modknip
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb onder andere ervaring met Adrafinil en Noopept. Daarnaast ook nog een aantal minder bekende middelen, maar die vond ik allemaal niet de moeite.

Persoonlijk vond ik zowel Adrafinil als Noopept wel fijn om mijn concentratie mee te verhogen. Beiden hebben een redelijk gelijke potentie hierin vond ik. Verwacht echter geen wonderen, het zijn geen sterke stimulanten zoals speed of ritalin. Maar als je net een klein beetje extra concentratie nodig hebt kan het wel handig zijn. Met beiden middelen had ik niet echt duidelijke bijwerkingen, maar ze waren zeker merkbaar. Je voelt je eigenlijk gewoon normaal, maar dan lekker scherp alsof je al een week goed geslapen hebt.En voor de duidelijkheid, nuchter voel ik me zelden zo scherp aangezien ik altijd pas laat slaap.

Adrafinil schijnt wel slecht voor je lever te zijn, dus dat wil je niet heel vaak gaan gebruiken.
H
HermesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik sinds kort modafinil. Ik voel de werking eigenlijk niet maar ik studeer gewoon 10 uur door zonder pauze. Het forceert je niet naar 120% concentratie maar zorgt er gewoon voor dat je continu op 100% zit.
Bijwerkingen zijn een overgevoeligheid voor cafeïne, een kopje koffie als ik moda gebruik geeft me een duidelijke rush (ver weg een beetje pep achtig). Ook merk ik dat de normaal nauwelijks hoorbare piep in mn oren erg hard wordt.

Adrafinil wordt in het lichaam overigens omgezet in modafinil (en een aantal andere stoffen). Daarom is adrifinil iets minder potent, maar dan wel weer makkelijker vekrijgbaar.
j
johNTropicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een tijdje Modafinil gebruikt, maar toen ik armodafinil ondekte (praktisch hetzelfde, ietwat potenter), ben ik daar helemaal weg van.
I
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga een dezer dagen modafinil en armodafinil uitproberen. Ben erg benieuwd!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
Ik ga een dezer dagen modafinil en armodafinil uitproberen. Ben erg benieuwd!
Klik om te vergroten...

Laat even weten hoe het was! Ik ben best enthousiast, vooral over armodafinil. Modafinil is me in verhouding net iets te mild. Als je er niet de sterkte van amfetamine of methylfenidaat van verwacht, is dit ideaal spul om op een gevoelsmatig niet ál te schadelijke manier een keertje een dag of nachtje hard door te studeren/werken. Recreatief is het niet echt. Vind ik persoonlijk een voordeel in deze context. :)
I
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Laat even weten hoe het was! Ik ben best enthousiast, vooral over armodafinil. Modafinil is me in verhouding net iets te mild. Als je er niet de sterkte van amfetamine of methylfenidaat van verwacht, is dit ideaal spul om op een gevoelsmatig niet ál te schadelijke manier een keertje een dag of nachtje hard door te studeren/werken. Recreatief is het niet echt. Vind ik persoonlijk een voordeel in deze context. :)
Klik om te vergroten...

Ik verwacht er inderdaad niet heel veel recreatiefs van, het lijkt me vooral handig om een dag lekker productief te zijn. Zal zeker laten weten hoe het bevalt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."