Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ljuv zei: Hmm op dit moment lees ik de boeken links, en wil ik daarna die rechts gaan lezen. Bekijk bijlage 39924en verder ehhhh - A New Literary History Of America - allemaal losse essays die bepaalde perioden uit de hele geschiedenis van de US analyseren - The Lonely City - Olivia Wang beetje coming of age achtig over leven in een grote stad en een digitale wereld, en de eenzaamheid die dat meebrengt. Ze schrijft heel literair maar geeft heel erg een sociologische invalshoek mee - Mijn aller lievelingsboek: Max, Micha en het Tetoffensief van Johan Harstad Verder moet ik echt eens de boeken die ik niet in mn boekenkast houd gaan bijhouden ergens. Klik om te vergroten... Thnx! Ik heb ze op mijn lijstje gezet. Zo ik kan wel ff vooruit nu"
"Hoi hoi! Het is super goed gegaan met mijn benzo afbouw! Ik gebruik niets meer en ik slaap prima. Het lezen van goede boeken heeft mij erbij geholpen. Ik ben dus op zoek naar goede boeken! (Ik hou niet van fantasy of thrillers). Zelf lees ik op het moment Jan Wolkers (die van Turks fruit). En heb net Ik ga leven gelezen van Lale Gül. Zij maakte tussendoor nog een interessante vergelijking tussen religie en drugs: Religie esthetiseert het leven, zij omzoomt de bestaanshorizon met mythologie, doordrenkt zelfs de meest banale dingen in het leven met betekenis en spiritualiteit, voor velen een honger die gestild moet worden. Dat maakt haar een intoxicatie, vergelijkbaar met drugs. Het is krachtig, het maakt een mens intens gelukkig, omdat het appeleert aan onze oerbehoefte een eenheid met het zijn te bereiken. Je geeft je individualiteit prijs door te participeren aan iets wat groter is dan jijzelf. Dat maakt het ook zo gevaarlijk: je geeft je autonomie op, schakelt het denken uit, je onderwerpt je onvoorwaardelijk aan het transcendente. Ik ben benieuwd! Groetjes!"
"Casrus zei: Waar houd je van? Klik om te vergroten... Literaire romans (geen misdaad of fantasy). Ik vind het leuk als er wordt gespeeld met karakters, symboliek en sfeer. Fictie dus. Ik vind rauw, gruwel, afschrikwekkend en grof wel interessant. Maar dan wel op een heel mooie manier beschreven. Ik hou van een schilderachtige schrijfstijl met sprekende details, zodat het mijn zintuigen prikkelt en ik uit mijn eigen leventje gehaald wordt. Het onderwerp maakt me niet zo uit. Als het maar een meeslepend verhaal is dat mijn geest prikkelt met fictie, met gruwel of grotesk, maar dat nog wel geloofwaardig overkomt. Geen huis tuin keuken romans iig. Excuus voor het late tijdstip. Ben in een andere tijdzone."
"Casaan zei: De maskilim - Menno Haaiman Wat je niet wilt zien - Steve Mosby Tirza - Arnon Grunberg Manipulatie - Mark Allen Smith Ik weet waarom gekooide vogels zingen - Maya Angelou Een kleine selectie met verschillende thema's en schrijfstijl. Gooi een vraag als je meer wil weten over 1 van deze boeken. Klik om te vergroten... Dankjewel!! Ik ga het uitzoeken. Tirza heb ik als film gezien, maar ik wil hem ook lezen ja! De auteur stond al op mijn lijstje. Die laatste klinkt heel interessant! Meteen genoteerd. Thnx!"
"Proxima zei: Goede absurdistische boeken: Het licht - Torgny Lindgren (dit is één van mijn favoriete boeken) 100 jaar eenzaamheid - Gabriel Garcia Marquez De honderjarige Man Die Uit Het Raam Klom En Verdween - Jonas Jonasson Klik om te vergroten... Ah thnx! Die laatste heb ik gelezen ja. Idd absurdistisch vind ik ook erg leuk! Ik heb de andere twee boeken op mijn lijstje gezet. Ze klinken me goed in de oren! Het verslag van Brodeck - Phillipe Claudel vond ik ook een aanrader."
"Proxima zei: Dank, die voeg ik toe aan mij lijst om te lezen! Ik bedacht me net dat dit boek ook goed past in het absurdisme: Slaughterhouse-Five - Kurt Vonnegut (ik zou het lezen in het Engels indien mogelijk) Klik om te vergroten... Klinkt heel goed! Ik ben niet zo goed in Engels, dus ga hem toch in het Nederlands lezen. Maar thnx! Lijkt me een goed boek."
"SneeuwStorm zei: "De egel, dat ben ik" van Toon Tellegen. Prachtige korte en vaak melancholische verhalen, waarbij het vaak lijkt alsof het over jezelf (mijzelf) gaat. Klik om te vergroten... Oh wat leuk zeg! Lijkt me heel leuk! Thnx!"
"Echt zo fijn dit! Dank!!"
"Mindless zei: Hoe dan ook, dit zijn maar woorden. Klik om te vergroten... { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Haha flauw 😉 Deze twee neem ik wel mee: - Zolang je vast wilt houden aan positieve gedachten/emoties, zul je negatieve gedachten/emoties proberen te weren. - Wat wel een geruststelling is denk ik, is dat je in principe elk moment "terug kunt keren" naar jezelf (naar het hier en nu) en daarin kunt rusten. Er zijn geen voorwaarden aan verbonden, behalve de voorwaarden die je jezelf oplegt."
"Sow! Jeuzus!😍😍😍 Braingasm bij het lezen van je report en vooral(!) bij het bekijken van je afbeeldingen. Denkt: Hunk!?! Hoe krijg je dat nou voor elkaar!(Noteert: midjourney🤓) Ik dacht nog: volgens mij ben jij aardig, ontvankelijk, verwelkomend en onbevooroordeeld. Kan dat kloppen? Dat je trip uitvergroot wat je diep van binnen ook echt bent? Ik vind het praaaachtig!!! Heb geen ervaring met dmt, maar oefhhh.... dit zie ik wel zitten . Mooi hoor!"