"Een goedemiddag allemaal.
Deze jongeman is nieuw hier.
De naam het drugsforum kwam me eerst over als "wegblijven hier", maar aan de andere kant werd ik lid omwille dit topic want als biochemicus heb ik hier wat op aan te merken in constructieve zin.
Zaldiar/Diazepam
Diazepam is een benzodiazepine en een anxiolyticum, de bijwerking is dat het in lichte mate sedeert. (bijwerking dus) Diazepam wordt vaak gegeven bij mensen met een verstandelijke beperking die heel bang zijn voor een gebeurtenis, hetzij een onderzoek(en) in het ziekenhuis.
De arts zal U dan 20mg per dag voorschrijven voor maximaal 14 dagen!
Diazepam is geen onschuldig middel. Het afkicken ervan is heel moeilijk als je dat in je eentje moet doen want de ontwenningsverschijnselen houdt niemand langer dan een maand vol en gaan terug naar de oude dosis zodat men zich weer 'normaal' voelt.
Diazepam is een goed middel tegen pathologische angst (ziekelijke angst).
Mensen met autisme krijgen dit middel wel eens voor altijd voorgeschreven in een dosering van 15-25mg per dag over 2 innames waarvan de stootfase in de ochtend.
Ochtend 2/3, avond 1/3 dosering.
Voor mensen die Diazepam echt nodig hebben is er geen probleem. Gewenning treed wel op in mate van afnemende sedatie, maar als anxiolyticum blijft het werkzaam.
Wij mensen hebben een stressvol leven en zeker met een eigen lab onder je hoede heb je het er maar druk mee en als ik thuis kom van mijn werk ben ik moe genoeg om daarvan te genieten. Uitrusten, en ook het lichaam laten uitrusten en hiermee de lever die zich over de Diazepam ontfermt en het omzet daar Oxazepam en Methyldiazepam. Dat is dus niet echt uitrusten voor zo'n orgaan.
De topicstarter slikt al jaren benzodiazepines en afkicken gaat echt heel moeilijk worden en geen enkele manier is perfect om af te kicken.
3x20mg Oxazepam staat inderdaad gelijk aan 4x5mg Diazepam; factor 3
Mijn welgemeede advies is om te kijken waarom je ze slikt. Is er iets gebeurt? heb je een traumatische ervaring of ben je angstig? Dan valt er wat voor te zeggen en kun je het beste in conclaaf gaan met je huisarts en die zal echt niet boos worden als je eerlijk en oprecht bent.
Mogelijk stuurt diezelfde arts je wel door naar een Detoxcentrum. Deze mensen zijn echt gespecialiseerd in afbouwen en afkicken en hun weten wat jij doormaakt en ben niet bang, ook hun hebben middelen om het rustiger te laten verlopen, maar geen Zaldiar!
Zaldiar (325mg Paracetamol/37,5mg Tramadol corr.) is een opioïde en al is het een zwakke derivaat van Opium, je kunt er wel degelijk stoned van raken bij 4 pillen op een dag.
Het is gebonden aan Hydrochloride en weet je wat dat beteken? Een Tmax van 1,5 uur. Dus maximale plasmabinding in 90 minuten.
Let heel erg op dat je niet verslaafd raakt aan deze pillen want het is zwaarder dan een benzodiazpine qua werking en dit id de bijwerking! Tramadol is een zware pijnstiller en die pillen moeten ook voor die doelgroep voorbehouden blijven. Ga er niet mee stoeien want voor je het weet heb je er een 2e verslaving bij.
Als biochemicus ben ik niet de flauwste en laatst een test gedaan. Ik nam eenmalig in (1 Zaldiar, 20mg Diazepam en een biertje) dit om te testen en ik werd zo apathisch dat ik mijn ogen sloot en alleen nog maar de muziek hoorde. Ik kon even niets. Zo stoned als weet niet wat.
Dat wil ik niet elke dag meemaken want toen ik weer bijkwam kon ik niet meer op de naam Zaldiar komen zo erg, dus het tast ook je denkvermogen aan.
Als biochemicus kun je wel praatjes hebben, maar ik heb het zelf ervoeren en nu weet ik wat het met je doet. Hier eenmalig, maar zo verdwaast is toch niet leuk meer?
Na 4 pillen lig op bed in coma denk ik.
Maar goed, voordat je gaat minderen met Benzodiazepines neem contact op met je arts en misschien ook de psycholoog want die kan vertellen wat het leven zonder die pillen voor je gaat betekenen en er zullen nieuwe deuren voor je open gaan, dus wordt niet boos op het woordje Detox, wees blij dat er mensen zijn die jou het beste gunnen.
PS: Slik je ze voor een hele goede rede dan bepaald de arts dat.
Zaldiar herken je aan deze verpakking. Deze is van het lab en niet te koop, maar zo ziet het eruit en er hoort een rode sticker op en geen gele. (wisselt per apotheek, schijnt).
En nee, ik neem er stiekem geen Onder mijn bewind wordt elke pil geteld.
{
"lightbox_close": "Close",
"lightbox_next": "Next",
"lightbox_previous": "Previous",
"lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.",
"lightbox_start_slideshow": "Start slideshow",
"lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow",
"lightbox_full_screen": "Full screen",
"lightbox_thumbnails": "Thumbnails",
"lightbox_download": "Download",
"lightbox_share": "Share",
"lightbox_zoom": "Zoom",
"lightbox_new_window": "New window",
"lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar"
}
Fases pijnbestrijding:
Fase 1/4: Paracetamol/aspirine
Fase 2/4: NSAID's (Nonsteroidal anti-inflammatory drugs) zoals Diclofenac(diclofenatrium) en Ibuprofen. Toevoeging van Omeprazol (H+ ATP base pomp(een protonpompremmer) om geen last te krijgen van je maag want COX remmers inhiberen ook op de maagwand!
Fase 3/4: Tramadol zoals Zaldiar of Codeïne, beide zwakke derivaten van Opium, maar daarbij is er geen Omeprazol of Lanzoprazol nodig. Wel gevaar voor afhankelijkheid want fase 3 pijnbestrijding moet helaas met een Opiumderivaat en daarom zeg ik dat de euforie een bijwerking is. Misschien voor lucratief gebruik leuk om te ervaren als je 2 pillen neemt op je nuchtere maag, maar voor iemand die een bedrijf runt een mokerslag want je functioneert gewoon niet goed onder invloed. punt.
Fase 4/4: MS Contin; en dit pilletje wil iedereen wel hebben en ervaren. De euforie van een Opiaat is anders dan van Cannabinolen en THC (Ik rook ook wiet, dus ik mag eigenlijk niks zeggen, maar daarbij 1 gram in de week). Opiu,m maakt niet alleen de geest rustig (roes), maar tast ook enorm je coördinatie vermogen aan (deelname verkeer, belangrijke functie met verantwoording, minder prikkel gevoelig; dus je kunt veel hebben terwijl je kalm blijft).
Als MS Contin ook niet meer helpt (terminale kanker) dan is er nog een optie en dat is pure Opium en deze wordt ook bij ons gemaakt. Dit is 99,879% zuiver en wel zo pijnstillend dat je het contact met je lichaam kwijtraakt. Dan lig je op bed en is opstaan geen optie meer.
Beste medemensen van het drugsforum. Ik ben ook maar een mens en ik hou ook van hedonisme op zijn tijd en ik ken alle middelen, maar daarbij heb ik verantwoording te dragen en kan ik niet overdag onder invloed van iets zijn.
Ik heb niets tegen jointje, biertje, of wat anders, maar kijk er wel mee uit en blijf bewust bij wat je doet en zolang dat lukt ben je niet te ver gegaan. Het woord verslaafd is relatief, wist je dat? Ik wil de onderliggende oorzaak weten.
En om jullie te helpen natuurlijk want anders zou ik hier niets te zoeken hebben
Ik oordeel en ik veroordeel nooit.
*eindelijk weekend
van een te snelle benzoafkick zonder voldoende afbouwen kan men zelfs DOOD gaan!!
Klik om te vergroten...
Het is maar hoe je het bekijkt. je zult niet dood om lichamelijke redenen, maar wel als je van het afkicken zo lijp wordt dat je jezelf stopt, ja dan is het dodelijke en het is maar van welk punt je het bekijkt, dus waarom slik je ze?"
In: afbouwen oxazepam-diazepam
1-1-2024