Hoi kuug.
Ik heb zelf wel ghb een tijd misbruikt maar ben (thank god) nooit lichamelijk verslaafd geraakt.
Heb wel ambulante zorg gehad bij verslavings zorg.
Uiteraard ook een paar keer teruggevallen.
Wat bij mij altijd hielp is om te terug te gaan naar het moment dat je weer bent gaan gebruiken.
Wat waren je gedachtes? Wat heeft jou er toe doen zetten dat je weer wat bent gaan halen?
Uiteraard trek maar wat heeft die trek zo getriggerd?
Als je dat weet kan je daar op voorbereiden voor de volgende keer.
Niet meer naar bepaalde vrienden groepen toegaan, alcohol laten staan, iemand opbellen als je trek hebt.
Dat zijn allemaal opties die je hebt om een terugval te minimaliseren.
Uiteraard zijn deze opties voor iedereen anders.
weet ook dat trek altijd maar tijdelijk is en erover praten (desnoods hier) kan enorm helpen.
Zijn meetings niks voor je?
Daar leer je mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten.
Soms zijn er mensen bij die echt al jaren clean zijn, Bron van info en ervaring.
Bovendien krijg je vaak ook een lijstje met telefoon nummers die je kan bellen als je echt enorme trek hebt.
Zij kunnen dan met je over de situatie praten.
Helaas heb ik niet het gouden antwoord omdat die simpelweg niet bestaat.
Sterkte in ieder geval
Ik heb zelf wel ghb een tijd misbruikt maar ben (thank god) nooit lichamelijk verslaafd geraakt.
Heb wel ambulante zorg gehad bij verslavings zorg.
Uiteraard ook een paar keer teruggevallen.
Wat bij mij altijd hielp is om te terug te gaan naar het moment dat je weer bent gaan gebruiken.
Wat waren je gedachtes? Wat heeft jou er toe doen zetten dat je weer wat bent gaan halen?
Uiteraard trek maar wat heeft die trek zo getriggerd?
Als je dat weet kan je daar op voorbereiden voor de volgende keer.
Niet meer naar bepaalde vrienden groepen toegaan, alcohol laten staan, iemand opbellen als je trek hebt.
Dat zijn allemaal opties die je hebt om een terugval te minimaliseren.
Uiteraard zijn deze opties voor iedereen anders.
weet ook dat trek altijd maar tijdelijk is en erover praten (desnoods hier) kan enorm helpen.
Zijn meetings niks voor je?
Daar leer je mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten.
Soms zijn er mensen bij die echt al jaren clean zijn, Bron van info en ervaring.
Bovendien krijg je vaak ook een lijstje met telefoon nummers die je kan bellen als je echt enorme trek hebt.
Zij kunnen dan met je over de situatie praten.
Helaas heb ik niet het gouden antwoord omdat die simpelweg niet bestaat.
Sterkte in ieder geval