Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi, ik zou zeggen probeer alles onder de regenboog.. Ik heb de laatste weken f-ket gebruikt en voor het eerst een heel klein beetje dmt gerookt.. Ik weet niet welke van de 2 maar er is echt een wonder gebeurd.. Ben terug productief, kan dingen afwerken, ben trots op mezelf.. Heb ooit een lsd trip gehad waarin me werd verteld dat alles een reden en functie heeft in je lichaam. Pijn = oppassen er is iets mis! Als je een depressie hebt, doe je waarschijnlijk iets niet goed in je leven. Hersenen zeggen stoppen! Dit wil ik niet meer! Je leeft misschien een leven wat je ziel niet gelukkig maakt.. Je leeft bv wat andere mensen/maatschappij van je verwacht. Dan kan je elk medicijn/rc/… onder de zon gebruiken maar niks zal langer dan tijdelijk helpen.. In m’n trip werd letterlijk gezegd “je hebt je leven op automatische piloot geleefd, je begint wakker te worden en merkt nu pas hoe verschrikkelijk ongelukkig je bent. Je mag nooit antidepressiva nemen, deze laten je terug in slaap gaan” maw door het leven gaan zonder je bewust te zijn van alles om je heen maar terug op de hoge snelheidstrein stappen waarin we tegenwoordig leven. Lijkt een beetje zweverig maar ik hoop dat je er iets aan hebt.. Ik denk dat je alleen uit een depressie kan komen als je klaar bent om al je demons uit de kast te trekken en ze 1 voor 1 onder ogen durft te komen. Is waarschijnlijk een van de moeilijkste dingen die je ooit moet doen maar je zal jezelf heel dankbaar zijn achteraf. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven. Succes en heel veel sterkte! Je kunt alles aan! 🥊"
"Hi, Ik ben nieuw hier.. Ik woon in België en weet sinds 6 maanden dat ik ADHD heb. Mijn zoektocht naar de juiste medicatie is dramatisch! In Nederland wordt een groot deel van de medicatie vergoed als het in je pakket zit, hier is dat een beetje anders. Voor elk medicijn moet je betalen.. Als ik bv concerta haal ben ik tussen de 60 a 70 euro kwijt.. Ik heb al redelijk wat medicatie geprobeerd met als gevolg dat ik een hele lade vol heb liggen met medicatie dat me super veel geld heeft gekost (lees honderden euro’s!!!!) Niet dat dat erg is maar ik vind het systeem zo’n verspilling. Ik wil niet dat iemand anders voor zn medicatie moet betalen, gaat ondervinden dat het niet werkt en vervolgens ongebruikt in de kast heeft liggen. Beetje hippie achtig idee van mezelf maar bestaat er zoiets als medicatie swap.. Ik heb zelf voor apotheekassistente gestudeerd en ik weet wat ik doe, ik snap ook dat dat gevaarlijk is voor mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Begrijp me daarom aub niet verkeerd ik zit hier niet zelfmedicatie te promoten. Ik vroeg me gewoon af bestaat het? Of wat doen jullie in zo’n situatie?"
"Hi, Ik zal even mn hele verhaal hier posten dan is het misschien iets duidelijker. Deze zomer had iemand iets gepost over dat ze geen boek kon lezen en dat dat komt omdat ze ADHD heeft. Ik dacht ik geen boek kon lezen omdat ik dyslexie heb.. Ik had nog nooit iemand horen zeggen dat ze geen boek konden lezen dus ik was nieuwsgierig. Toen ik de symptomen ging opzoeken viel ik achterover omdat dit een beschrijving van mezelf was. (Ik was de persoon die dacht dat ADHD niet bestond, karma ) De testen hier in België kosten 1000 euro. Ik dacht ja allemaal leuk en aardig maar ik wil eerst medicatie testen want als ik het straks niet heb, ben ik 1000 euro lichter en ben ik nog geen stap verder. Ik ging stiekem op zoek naar Ritalin. Ik vond geen Ritalin maar wel Dex. Ik dacht dex zal wel niet werken maar kom op we zullen het proberen. Op het moment dat ik dex heb genomen, ging er een nieuwe wereld voor me open. Ik kon voor de eerste keer in m'n leven een taak afmaken zonder tegengewerk van mezelf. Daarna Ritalin geprobeerd om te zien of dit bij mij aansloeg, helaas niks. M'n testen gedaan en begin Juni kreeg ik officieel m'n diagnose. Dex wordt inderdaad niet zomaar voorgeschreven hier in België. (Wat ik trouwens ABSURD vind!!) Als eerst moest ik beginnen met Ritalin. Ik zei Methylfenidaat helpt niet bij mij! Maaaaaar ik moest het toch terug proberen.. En niet 1, NEEEEEEEE, alle soorten maten, merken en hoeveelheden. Als ik dit neem, word ik heel warrig, opgefokt en daarna heeeeeel somber en wil ik gaan slapen. Daarna mocht ik beginnen aan het wondermiddel Strattera. De grootste troep die er bestaat! Ik werd letterlijk een ongemotiveerde zombie, gevangen in mn eigen lichaam. En een van de leukste bijwerkingen, zelfmoordgedachtes. Kers op de taart Eind september was 1 van de laatste keren dat ik stiekem dex had geprobeerd met positief effect en 2 maanden later merkte ik opeens dat het niet meer werkte.. Ik kreeg eigenlijk precies hetzelfde gevoel als wat ik bij Ritalin kreeg. Vorige week een afspraak bij m'n psychiater gehad en heb m alles verteld dat ik het vroeger stiekem had geprobeerd en dat het werkte en daarna niet meer. Ik heb hem gevraagd mag ik het nog 1 keer proberen om te kijken of het echt niet helpt want dan kan ik het wegstrepen van m'n lijst. (Lees ik nam medicatie van een ander maar je weet natuurlijk nooit 100 procent zeker of dit echte medicatie is en ik had er eigenlijk nooit over nagedacht dat dit echt fucking gevaarlijk kan zijn) Voor mij was 1 tabletje genoeg geweest maar ik kreeg er 60 op voorschrift.. Ik probeerde de dex en ik merk nu in januari dat het nog altijd niet terug aanslaat.. Ben momenteel bezig met Selegiline.. Maar in mn keukenkastje ligt : Ritalin Mediket Concerta 18 mg Concerta 27 mg Strattera 25 mg Strattera 40 mg 4 potjes dex ander potje dex van een andere apotheek nog een ander potje dex van de apotheek hier in belgië Dus rond de 300 euro medicatie waar ik geen kut aan heb en misschien iemand anders wel! Medicatie die ik wil proberen zijn medicatie zoals bumetanide of moclobemide.. Medicatie die ik 100 procent zou krijgen van mn arts als ik het vraag.. Maar ik vind het zo'n verspilling want waarschijnlijk heeft iemand het thuis liggen en doet er niks mee, juist hetzelfde met de medicatie die ik thuis heb liggen.. Het gaat me meer over de mindset erachter. Btw ik zie ADHD niet als een handicap.. Verre van.. Ik leer nu verschillende mensen met ADHD kennen en het zijn de leukste, gezelligste, makkelijkste en eerlijkste mensen die ik ooit heb ontmoet. Mijn enigste probleem is dat als ik bv mn huis wil opruimen en schoonmaken en mn ADHD heel erg is, ik wel baas kan zijn over mn lichaam en kan zeggen.. Jawel vriendin, ook al heb je geen zin, je gaat het lekker wel doen. Momenteel is mn uitstelgedrag abnormaal en motivatie 0,0.. Niks krijgt me in gang.. Daarom wil ik eigenlijk geen antidepressiva proberen, ik wil mn adhd gebruiken wanneer ik het wil. Kortwerkende medicatie lijkt mij dus ideaal.. Ik wil even duidelijk zijn. Ik ben geen iemand die drugs gebruikt/misbruikt. Ik heb wiet, space cake, coke en mdma gedaan. Allemaal 1 keer gedaan en daarna nooit niet meer.. Enigste wat me boeiend lijkt is DMT maar dat durf ik momenteel nog niet Inner_search, je zegt dat je al vanaf je 13e aan het zoeken bent. Wat heb je allemaal geprobeerd en wat zijn voor jou de belangrijkste dingen die je hinderen? Ik ben trouwens sinds eind december bezig met te mediteren. Ik ben misschien raar maar mijn motto in het leven is : 'Gaat niet bestaat niet' Dus een paar tegenslagen met medicatie houden me niet tegen om iets te vinden wat wel voor me werkt.."
"Geneesmiddel zei: Woww ik hoor zelden dat mensen hier zo een diepgaande ervaring op hebben. Het klinkt als een hele mooie trip en alsof je er echt wat van hebt geleerd/inzichten heb gekregen, zoals dat over je moeder. Ga je het echt proberen bij te leggen of contact op te zoeken? Ik weet je situatie natuurlijk niet maar ik denk dat het heel mooi zou zijn. Heb je weleens andere tripmiddelen gebruikt en zo ja, was je daar ook gevoeliger voor? Klik om te vergroten... Ja, ik heb weleens tripmiddelen gebruikt. Ik ben normaal gezien altijd een mietje. Ik neem nooit veel omdat ik altijd voorzichtig een nieuwe stof wil proberen zonder slecht te gaan. Ik heb dingen zoals 1p-lsd, al-lad, 2cbfly, mdma, 6apb geprobeerd. Ik moet zeggen als ik 50 ug 1p-lsd neem, m’n gezicht al van m’n schedel begint te smelten 😂 dus heb inderdaad niet veel nodig. Ik vond deze stof heel aangenaam omdat je heel helder van geest blijft. Ik durf vaak geen hogere dosis lsd te nemen omdat je in een verwarde staat komt, dat kan super leuk zijn maar ik weet dat ik vaak in paniek raak als ik merk dat ik verward word. Ik weet niet helemaal wat ik moet doen met m’n moeder. Na m’n trip heb ik naar m’n broer gebeld en besproken wat ik had meegemaakt. M’n broer heeft ook geen contact meer met m’n moeder. Ik merkte dat hij de gedachte dat ik het zou goedmaken met onze moeder niet zo leuk vond. Ik zit te twijfelen. Ik ben nu ouder en ik zie dat m’n moeder ook maar een mens is met gebreken (mentaal ziek, altijd slachtofferrol, liegen, geld stelen, chaos van haar leven maken,… Ik heb vaak het gevoel gehad dat op latere leeftijd ik haar moeder ben geworden en zij mijn dochter omdat ze niet voor zichzelf kan zorgen) Ik heb zelf het idee dat ik nu voorwaardelijke liefde naar m’n moeder heb (ik hou alleen van je als je je zo of zo gedraagt) terwijl ik eigenlijk onvoorwaardelijk zou willen. Alles erbij nemen zoals ze is, chaos en al! Ik heb altijd moeilijkheden gehad om grenzen te stellen in m’n leven. M’n moeder is iemand die altijd over m’n grenzen heen gaat. Ik kan dus niet goed inschatten welk gedrag aanvaardbaar is en wat onaanvaardbaar is. Ik ben normaal gezien een enorme people pleaser dus laat over me heen lopen totdat het teveel wordt en dan barst de bom. Ik weet ook dat ze een verschrikkelijk negatieve en slechte energie met zich meedraagt. (Hoe zweverig dit ook klinkt) Ik heb de laatste jaren zo hard gewerkt om de juiste mensen in m’n leven te hebben. Ik ben dus bang om terug die doos met wormen open te trekken want ik weet niet wat er dan gaat gebeuren.."
"ChefCurry zei: Zo je ging wel erg space joh. Ik ben ook al erg gevoelig voor trippen dus ik start altijd heel laag. Durfde dit stofje nog niet aan eigenlijk en dit verhaal bevestigd maar weer hoe intens het kan zijn. Ik heb wel vaker gelezen dat lage dosis 4 ho met best intens kan zijn voor sommige. Klik om te vergroten... Ik moet wel zeggen dat ik het aangenaam vond omdat ik geen enkel moment verward was of het idee had dat ik de controle zou verliezen. Ik vond het een lief en vergevingsgezind stofje! Je moet er niet bang van zijn"
"PsyTekz zei: Mooie trip gehad op dit middel zo te lezen. Valt zeker niet te onderschatten dit soort stofjes. Ik had exact hetzelfde met 4-aco-dmt hele tijd terug. Kan wel een stevig tripje handelen. Vele reports hoe luchtig en puur het wel niet was. Veel beter te handelen dan de bekendere psychedelica met mooie visuals. Ben letterlijk door een wit konijn de tunnel van Alice ingesleurd. Nooit zo'n heftig tripje gehad. Klik om te vergroten... 4-aco-dmt rook je dat? Was je bang? Kan ik er ergens iets over lezen? Ben nu wel benieuwd 😂"
"Hi jongens, welke research chemical lijkt het meeste op mdma? Ik gebruik het enkel om te mediteren omdat je selfchatter volledig weg is. Heb je een research chemical die hetzelfde doet? Of zou ik het toch beter bij de echte mdma houden? Alvast bedankt!"
"Hi, Ik heb een oliepijpje maar mij lukt het niet zo goed om te roken. Eerste keer dat ik het deed was m’n hart ook als een gek aan het kloppen. Ik kon heel goed de linker en de rechter kamer van m’n hart samentrekken, heel eng gevoel! Daarna enorme rust.. Ik snap alleen niet hoe mensen naar een andere dimensie gaan! Ik wil ook! Hoe lang duurt het moment dat je de rook inademt en dan opeens weg bent? Wat ervaar je dan? Ben je op dat moment bang? Ben mentaal je echt weg of kan je perfect je ogen nog open doen?"
"Mezelf zei: . 5-MeO-DMT nog maar +-4 a 5 keer gedaan. 2x breakthrough en 1x een zeer lage dosis gesnoven waar ik de volledige Zen staat bereikte. Klik om te vergroten... Is snuiven de moeite? Ik vind hier zo weinig over terug"
"Helemaal correct haha.. Ben normaal gezien een vrouw van 2 woorden"