Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverschil 4-ho-met 1p-lsd

verschil 4-ho-met 1p-lsd

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
ElaineDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Nieks niets benzos!
Uitzitten makker! Je wil trippen, je gaat govverdomme trippen.
Klik om te vergroten...

Hahahah ik ga eraan 😂😂
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje mosterd na de maaltijd als ik zo de comments lees, maar toch: 1p-LSD geeft dezelfde ervaring als LSD en 100-150umg is echt voldoende voor een goeie trip, zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt. 4-HO-MET duurt korter en is wat helderder en stuurbaarder vindt ik, dus meer nadruk op visuals, hoewel niet per sé méér visuals dan bij LSD maar bij die laatste is er meer emotionele lading en "mindfuck". Je zou ook AL-LAD kunnen proberen, komt in de buurt van LSD maar is net iets "makkelijker". Verder is mijn ervaring dat (1p)-LSD, AL-LAD e.d. je meer meevoeren dan 4-HO-MET en aanverwanten. De trip neemt je meer in z'n greep, voor mij daarmee dichter bij bijv. truffels, waarbij je dat ook hebt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boyman zei:
Interessant topic! Heb zelf redelijk wat ervaring met beide middelen. Het is tegelijkertijd heel erg vergelijkbaar en toch erg anders. Dit zijn voor mij de voornaamste verschillen:

1. 4-HO-MET is wat "makkelijker" in de zin dat je het meer kunt sturen, dus makkelijker aan en uit zetten zogezegd. Bij LSD kom ik meer in een totaal andere wereld waar alles in mee gaat. LSD voelt wat diepgaander dan 4-HO, wat je als oppervlakkig kunt omschrijven.
2. LSD geeft me veel meer fysieke energie waardoor ik het geen fijne binnen-drug vind. Vaak maak ik urenlange wandelingen en sowieso voelt de natuur erg fijn op LSD. 4-HO-MET is dan juist veel geschikter voor binnen vind ik.
3. LSD voelt voor mij "beter" om overdag te doen terwijl 4-HO juist meer voelt als een avond/nacht-drug. De wandelingen voelen dan echt als een soort avontuur, terwijl 4-HO me meer een gezellige sociale part vibe geeft.
4. De visuals zijn bij allebei vrij sterk, maar die van 4-HO voelen voor mij kleurrijker en meer "verf-achtig". LSD begint bij mij altijd als een soort super 4K HDR maar naarmate ik dichter bij de piek kom worden het meer visuals die wat "gestructureerder" overkomen.
5. Muziek speelt bij mij op 4-HO en veel grotere rol dan bij LSD. Bij beide onmisbaar, maar 4-HO geeft mij meer muziekwaardering.
6. LSD duurt vele, vele malen langer. De comeup alleen al kan anderhalf uur duren. Bij 4-HO zit ik er na een half uur helemaal in en vaak binnen een uur of twee kom ik er al weer uit.

Zoals je ziet zijn het enorm veel subjectieve en een beetje vage punten, al zul je dat altijd wel krijgen als het om psychedelica gaat :) Als je 4-HO-MET leuk vond dan denk ik dat je LSD ook wel tof gaat vinden. Wees je er wel van bewust dat het een wat "serieuzer" tripmiddel is en je er veel langer aan vast zit. Goede set en setting mag dus niet ontbreken! (en eventueel een benzo op zak om jezelf een gevoel van veiligheid te geven)
Klik om te vergroten...

Overall mee eens! :) Maar toen ik een keer 40 mg 4-HO-MET nam vond ik het toch niet meer zo oppervlakkig persoonlijk, was behoorlijk spicy tripje en heel erg psilo-like.
C
CloudbreakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi,

Ik wilde ook even een ervaring delen, toevoegen aan dit draadje

Ik heb afgelopen weekend ook een capsule 4-ho-met gehad. Ik had deze al eerder gevuld en wist niet meer hoeveel er precies in zat, ik gok tussen de 30 en 40mg. Wat mij vooral tegen viel en wat ik niet eerder had is dat ik tot 12 uur na inname nog de effecten ervaarde.
Hierbij was het ong 8 uur na inname nog steeds erg druk in m'n hoofd, heftige CEV's inclusief het horen van geluid. Een neondisco, met patronen die zich afwisselen. Icm met snelle gedachten stromen, ik zou het zelf beschrijven als metadenken ofzo.

De eerste 6 uur na inname was ik op een feest en was het verder wel goed te handelen. Communiceren deed ik eigenlijk alleen met m'n eigen sociale kring, dat was al pittig genoeg zo nu en dan. Soms wat moeite om uit m'n eigen woorden te komen, voornamelijk tijdens piekmomenten.

Eerdere ervaringen met 4-ho-met waren niet zo intens en duurden ook minder lang. Denk wel dat de dosering toen lager lag.

Ook ervaring met 1p-lsd en ik ben het wel eens met wat hiervoor gezegd is over de verschillen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cloudbreaker zei:
Hoi,

Ik wilde ook even een ervaring delen, toevoegen aan dit draadje

Ik heb afgelopen weekend ook een capsule 4-ho-met gehad. Ik had deze al eerder gevuld en wist niet meer hoeveel er precies in zat, ik gok tussen de 30 en 40mg. Wat mij vooral tegen viel en wat ik niet eerder had is dat ik tot 12 uur na inname nog de effecten ervaarde.
Hierbij was het ong 8 uur na inname nog steeds erg druk in m'n hoofd, heftige CEV's inclusief het horen van geluid. Een neondisco, met patronen die zich afwisselen. Icm met snelle gedachten stromen, ik zou het zelf beschrijven als metadenken ofzo.

De eerste 6 uur na inname was ik op een feest en was het verder wel goed te handelen. Communiceren deed ik eigenlijk alleen met m'n eigen sociale kring, dat was al pittig genoeg zo nu en dan. Soms wat moeite om uit m'n eigen woorden te komen, voornamelijk tijdens piekmomenten.

Eerdere ervaringen met 4-ho-met waren niet zo intens en duurden ook minder lang. Denk wel dat de dosering toen lager lag.

Ook ervaring met 1p-lsd en ik ben het wel eens met wat hiervoor gezegd is over de verschillen.
Klik om te vergroten...
30 tot 40 is redelijk veel, dat je dat goed te handelen vind op een feest verraadt toch wel enige tolerantie. Of een uitstekende mentale rust
C
CloudbreakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
30 tot 40 is redelijk veel, dat je dat goed te handelen vind op een feest verraadt toch wel enige tolerantie. Of een uitstekende mentale rust
Klik om te vergroten...
Ik ben geen fanatiek gebruiker, laatste keer daarvoor was mei 2021. Ben ook eerder iemand van less is more, wel ervaring met trippen, en weet voor mezelf wel de rust te bewaren. Deels omdat ik van te voren me altijd heb ingelezen, en het belangrijkste is dat je onthoud dat het op gegeven moment wel uitwerkt.

Deze keer was het gewoon stom dat ik niet de exacte dosering wist. Als het niet zo lang zou hebben geduurd was het wel fijner geweest.
J
Jhonlv2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo ik weet niet of het nog optijd is maar toch zet ik mijn verhaal even neer.

allebij geweldige ervaringen, alleen had ik met 4-ho-met wel het gevoel als of het opdringerig was. Beide trips waren nog al levendig kan 1p-lsd omschrijven als heel echt de trip voor mij was heel fijn omdat ik veel antwoorden heb gehad op mijn vragen, slik alles in vorm van pillen dus dat ook maar beantwoord.

zal hier onder maar even globaal vertellen wat ik de keren heb mee gemaakt en zal ik dus ook vertellen wat ik met reeel bedoel en echt

4-ho-met: was een rustige opkomst al snel kreeg ik een gevoel van onrust. Niet perse negatief maar kreeg dus de neiging om wat te doen niet veel later kwamen daar boven natuurlijke effecten bij ik was ik maar zal mezelf ook soms in 3e persoons form. Zat in een bal 3D form met geometrische formen, zag stippen die uit elkaar sprongen en deelden in geel roze blauw , zwart. Ook heb ik ergens gelezen van een mede gebruiker dat water voelde als lazers bij mij voelde het als vuur vonken. Had ook de behoefte aan parfum die ik echt boven mn huid voelde zweven 0,5 mm denk ik alles voelde in vaste form de trip was vrij kort denk al met al van 22:00 tot 03:00 +/-

p1-lsd: duurde daar in tegen veeeel langer
Van 16:00 tot 4:00. Eerst kom je in een chille periode zoals een joint daarna kom je in een State of mind waarop je je chiller voelt en dan gaat het los 2 soepele cirkels die soepel bewegen. Zat op een 2 persoons bed dit voelde als een vlot op zee geen land alleen maar zee, zelf had ik het idee dat ik ook vloeibaar was dit was raar maar fijn het idee niets te zijn. Verloor mijn gevoel van oriëntatie mijn idee van boven en onder bleef. Dat kwam boven al omdat het een realistisch beeld was dat ik op een vlot zat hier door kon ik echt tot mezelf komen muziek kon ik beter hebben dan met 4-ho-met. In beide gevallen waren de kamers donker echt lekker.

1p-lsd werkt langer maar voor mij te kort jammer dat dat gevoel over was

4-ho-met werkt korten maar was prima hoe lang
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jhonlv2 zei:
Hallo ik weet niet of het nog optijd is maar toch zet ik mijn verhaal even neer.

allebij geweldige ervaringen, alleen had ik met 4-ho-met wel het gevoel als of het opdringerig was. Beide trips waren nog al levendig kan 1p-lsd omschrijven als heel echt de trip voor mij was heel fijn omdat ik veel antwoorden heb gehad op mijn vragen, slik alles in vorm van pillen dus dat ook maar beantwoord.

zal hier onder maar even globaal vertellen wat ik de keren heb mee gemaakt en zal ik dus ook vertellen wat ik met reeel bedoel en echt

4-ho-met: was een rustige opkomst al snel kreeg ik een gevoel van onrust. Niet perse negatief maar kreeg dus de neiging om wat te doen niet veel later kwamen daar boven natuurlijke effecten bij ik was ik maar zal mezelf ook soms in 3e persoons form. Zat in een bal 3D form met geometrische formen, zag stippen die uit elkaar sprongen en deelden in geel roze blauw , zwart. Ook heb ik ergens gelezen van een mede gebruiker dat water voelde als lazers bij mij voelde het als vuur vonken. Had ook de behoefte aan parfum die ik echt boven mn huid voelde zweven 0,5 mm denk ik alles voelde in vaste form de trip was vrij kort denk al met al van 22:00 tot 03:00 +/-

p1-lsd duurde daar in tegen veeeel langer
Van 16:00 tot 4:00. Eerst kom je in een chille periode zoals een joint daarna kom je in een State of mind waarop je je chiller voelt en dan gaat het los 2 soepele cirkels die soepel bewegen. Zat op een 2 persoons bed dit voelde als een vlot op zee geen land alleen maar zee, zelf had ik het idee dat ik ook vloeibaar was dit was raar maar fijn het idee niets te zijn. Verloor mijn gevoel van oriëntatie mijn idee van boven en onder bleef. Dat kwam boven al omdat het een realistisch beeld was dat ik op een vlot zat hier door kon ik echt tot mezelf komen muziek kon ik beter hebben dan met 4-ho-met. In beide gevallen waren de kamers donker echt lekker.

1p-lsd werkt langer maar voor mij te kort jammer dat dat gevoel over was

4-ho-met werkt korten maar was prima hoe lang
Klik om te vergroten...
Altijd op tijd en nooit te laat!
Vraag maar aan 4ho-met

Werkt 1p lsd te kort voor jou? Hoe bedoel je? Hoe lang is voor jou ideaal?
J
Jhonlv2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Altijd op tijd en nooit te laat!
Vraag maar aan 4ho-met

Werkt 1p lsd te kort voor jou? Hoe bedoel je? Hoe lang is voor jou ideaal?
Klik om te vergroten...
Find het effect van 1p zo mooi zou het nog wel 2 uur langer willen
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jhonlv2 zei:
daar boven natuurlijke effecten bij ik was ik maar zal mezelf ook soms in 3e persoons form. Zat in een bal 3D form met geometrische formen, zag stippen die uit elkaar sprongen en deelden in geel roze blauw , zwart
Klik om te vergroten...
Op welke dosis was dit?
J
Jhonlv2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Op welke dosis was dit?
Klik om te vergroten...
4-ho-met 20 mg pallets gewoon te koop op internet
J
Jhonlv2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
4-ho-met
J
Jhonlv2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
P1 lsd
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
als je bij 20mg 4ho al die gedachte had dat je niet zou kunnen functioneren,weeet dan maar zeker dat dat met 1p al helemaal niet kan op 150ug mischien op 50-75 ug maar dan zijn de visuels een stuk stuk minder
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#15
aangezien ik laatst 4-ho-met gebruikt had 20mg pellet
en ik nog 150ug 1p-lsd pellets heb liggen
vroeg ik mij af wat en of er een verschil is tussen deze 2 trip middelen
kwa visuals of bij 4 ho met
kon ik nog vrij goed nadenken en me mind nog onder controle houden

wat is het grootse verschil tussen de 2
en is 150 ug 1-p lsd een ok start gewicht

en zijn er verder nog dingen die ik bij de hand moet hebben na inname 1p-lsd

mvg ricorieks
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
heel veel zal na mn werk wel op terug komen
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Interessant topic! Heb zelf redelijk wat ervaring met beide middelen. Het is tegelijkertijd heel erg vergelijkbaar en toch erg anders. Dit zijn voor mij de voornaamste verschillen:

1. 4-HO-MET is wat "makkelijker" in de zin dat je het meer kunt sturen, dus makkelijker aan en uit zetten zogezegd. Bij LSD kom ik meer in een totaal andere wereld waar alles in mee gaat. LSD voelt wat diepgaander dan 4-HO, wat je als oppervlakkig kunt omschrijven.
2. LSD geeft me veel meer fysieke energie waardoor ik het geen fijne binnen-drug vind. Vaak maak ik urenlange wandelingen en sowieso voelt de natuur erg fijn op LSD. 4-HO-MET is dan juist veel geschikter voor binnen vind ik.
3. LSD voelt voor mij "beter" om overdag te doen terwijl 4-HO juist meer voelt als een avond/nacht-drug. De wandelingen voelen dan echt als een soort avontuur, terwijl 4-HO me meer een gezellige sociale part vibe geeft.
4. De visuals zijn bij allebei vrij sterk, maar die van 4-HO voelen voor mij kleurrijker en meer "verf-achtig". LSD begint bij mij altijd als een soort super 4K HDR maar naarmate ik dichter bij de piek kom worden het meer visuals die wat "gestructureerder" overkomen.
5. Muziek speelt bij mij op 4-HO en veel grotere rol dan bij LSD. Bij beide onmisbaar, maar 4-HO geeft mij meer muziekwaardering.
6. LSD duurt vele, vele malen langer. De comeup alleen al kan anderhalf uur duren. Bij 4-HO zit ik er na een half uur helemaal in en vaak binnen een uur of twee kom ik er al weer uit.

Zoals je ziet zijn het enorm veel subjectieve en een beetje vage punten, al zul je dat altijd wel krijgen als het om psychedelica gaat :) Als je 4-HO-MET leuk vond dan denk ik dat je LSD ook wel tof gaat vinden. Wees je er wel van bewust dat het een wat "serieuzer" tripmiddel is en je er veel langer aan vast zit. Goede set en setting mag dus niet ontbreken! (en eventueel een benzo op zak om jezelf een gevoel van veiligheid te geven)
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ohja voor je dosis: 150ug wordt wel vaak aangeraden als startdosis, maar ik moet zeggen dat hij mij vrij zwaar viel. Ik ben wel vaak wat gevoelig voor de meeste drugs, maar als ik niet al tientallen truffel trips erop had zitten was 150ug me iets te overweldigend geweest. Je zou ervoor kunnen kiezen om 100ug te nemen de eerste keer, dat is wat makkelijker te handelen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
de 4 ho met visuels zijn net als truffels’ maar bij 20mg 4 ho met ben je relatief nuchter in je hoofd nog.. niet een hele erge headspace heb je daarbij

1p LSD is gewoon net als lsd en 150 is een goede dosis lichteraan hoevaak je getript heb en hoe je in het leven staat anders eerst met 100ug proberen, mijn eerste x deed ik ook 150 en kwa visuels was het geweldig(ik heb ook nog mijn eerste x uitgeschreven voor als je benieuwd ben , je voelt en ziet dat er met liefde aan de schimmel gewerkt is, en je headspace is er een stuk sterker bij maar onderschat het niet, het zal veel en veel sterker zijn dan die 4 ho met trip van 20mg
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Boyman zei:
Interessant topic! Heb zelf redelijk wat ervaring met beide middelen. Het is tegelijkertijd heel erg vergelijkbaar en toch erg anders. Dit zijn voor mij de voornaamste verschillen:

1. 4-HO-MET is wat "makkelijker" in de zin dat je het meer kunt sturen, dus makkelijker aan en uit zetten zogezegd. Bij LSD kom ik meer in een totaal andere wereld waar alles in mee gaat. LSD voelt wat diepgaander dan 4-HO, wat je als oppervlakkig kunt omschrijven.
2. LSD geeft me veel meer fysieke energie waardoor ik het geen fijne binnen-drug vind. Vaak maak ik urenlange wandelingen en sowieso voelt de natuur erg fijn op LSD. 4-HO-MET is dan juist veel geschikter voor binnen vind ik.
3. LSD voelt voor mij "beter" om overdag te doen terwijl 4-HO juist meer voelt als een avond/nacht-drug. De wandelingen voelen dan echt als een soort avontuur, terwijl 4-HO me meer een gezellige sociale part vibe geeft.
4. De visuals zijn bij allebei vrij sterk, maar die van 4-HO voelen voor mij kleurrijker en meer "verf-achtig". LSD begint bij mij altijd als een soort super 4K HDR maar naarmate ik dichter bij de piek kom worden het meer visuals die wat "gestructureerder" overkomen.
5. Muziek speelt bij mij op 4-HO en veel grotere rol dan bij LSD. Bij beide onmisbaar, maar 4-HO geeft mij meer muziekwaardering.
6. LSD duurt vele, vele malen langer. De comeup alleen al kan anderhalf uur duren. Bij 4-HO zit ik er na een half uur helemaal in en vaak binnen een uur of twee kom ik er al weer uit.

Zoals je ziet zijn het enorm veel subjectieve en een beetje vage punten, al zul je dat altijd wel krijgen als het om psychedelica gaat :) Als je 4-HO-MET leuk vond dan denk ik dat je LSD ook wel tof gaat vinden. Wees je er wel van bewust dat het een wat "serieuzer" tripmiddel is en je er veel langer aan vast zit. Goede set en setting mag dus niet ontbreken! (en eventueel een benzo op zak om jezelf een gevoel van veiligheid te geven)
Klik om te vergroten...
tnx voor je uitleg
Boyman zei:
Ohja voor je dosis: 150ug wordt wel vaak aangeraden als startdosis, maar ik moet zeggen dat hij mij vrij zwaar viel. Ik ben wel vaak wat gevoelig voor de meeste drugs, maar als ik niet al tientallen truffel trips erop had zitten was 150ug me iets te overweldigend geweest. Je zou ervoor kunnen kiezen om 100ug te nemen de eerste keer, dat is wat makkelijker te handelen.
Klik om te vergroten...
mitchieee zei:
de 4 ho met visuels zijn net als truffels’ maar bij 20mg 4 ho met ben je relatief nuchter in je hoofd nog.. niet een hele erge headspace heb je daarbij

1p LSD is gewoon net als lsd en 150 is een goede dosis lichteraan hoevaak je getript heb en hoe je in het leven staat anders eerst met 100ug proberen, mijn eerste x deed ik ook 150 en kwa visuels was het geweldig(ik heb ook nog mijn eerste x uitgeschreven voor als je benieuwd ben , je voelt en ziet dat er met liefde aan de schimmel gewerkt is, en je headspace is er een stuk sterker bij maar onderschat het niet, het zal veel en veel sterker zijn dan die 4 ho met trip van 20mg
Klik om te vergroten...
4-ho-met was me eerste en enigste keer
zal me pellet proberen om hem 1/3 te korten al is dat pilletje wel super klein
had er 2 besteld dacht eerst dat het zakje leeg was :grinning:

1plsd
zou ik daarbij nog normaal kunnen functioneren
bijvoorbeeld een gesprek kunnen hebben met mensen
of naar de supermarkt etc etc

bij 4-ho-met had ik niet echt het gevoel dat dat goed zou gaan ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."