Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zomaar een voorbeeldje van de gevaren van cocaine. Gisteravond na mijn avonddienst een paar biertjes en een pakje gehaald. Vind ik heerlijk, lekker alleen voor de tv chillen en beetje spacen en ergens in de ochtend richting mijn bed te verkrassen. Deze keer alleen iets teveel genomen en is het lichamelijk mij ook iets teveel geworden. 3 Biertjes en bijna 1 hele gram. Is voor sommigen misschien niks, maar ik ben niet zo stoer, groot en sterk. Slapen op dat spul was al geen doen, maar uiteindelijk wel ergens rond het middaguur in slaap gevallen van uitputting, om tegen begin van de avond door mijn vader gewekt te worden voor het avondeten. Ik weet nog dat ik wakker werd, er helemaal niets van begreep, maar het idee om wat te eten mij wel aantstond. Ik stond op en al wankelend en slalommend van de ene muur naar de andere muur naar de keuken gestrompeld, om maar niet flauw te vallen. Wat ik voelde zal ik maar omschrijven als een hele lage bloedsuiker icm een lage bloeddruk. Ik werkte een bord met pasta naar binnen. Deed mij wel goed, uiteraard, maar daarmee was de kous nog niet af. Ik ben op de bank voor de tv gaan liggen en voel mij dus al de hele tijd zwaar verzwakt. En ik hoor jullie al denken van “vind je dat heel raar”, maar dit is anders dan dat ik ooit heb ervaren en zeker niet gewoon zomaar een kater of brakheid. Dus die zwakte bleef. Ik nog wat zoetigheid besteld (brownies, ijs etc), maar voor dat dat bezorgd werd begonnnen de klachten waarvan ik heel erg schrik. Bedrukt/zwaar gevoel op de borst, tintelingen, raar pijntje dat uitstraalt naar mijn kin en oksel en ook zeer kortademig. Ik stond even op het punt om 112 te bellen maar omdat het dan weer afzakte en het nu wel “stabiel voelt” dacht ik dan toch weer van “laat maar, trekt wel weer weg.” Ik wil mijn vader niet laten schrikken voor niks en heb zelf eigenlijk ook geen zin in ritje naar ziekenhuis na drugsgebruik tenzij in de aller uiterste noodzaak. Ik blijf liever in ruststand op de bank met een kop thee, ik denk dat dat mij wel beter laat voelen. Het overgebleven beetje coke spoel ik zometeen maar door de toilet. Moest dit even delen, kijken of iemand zich hierin herkent en wellicht weerhoudt ik iemand van cokegebruik met dit verhaal..."
"Gelukkig gaat het nu alweer stukken beter, maar wat is het toch gevaarlijk spul ook. Inderdaad, wat jij zegt, halfje is al zat. Maar dat heb ik met coke, die rem verdwijnt gewoon. Ik blijf er (in ieder geval voorlopig) van af. Ik voel gewoon dat mijn hart dit niet trekt. Hartkloppingen kijk ik niet zo van op, maar die drukkende pijn op de borst vind ik wel eng."
"De klachten zijn nu wel zo goed als verdwenen ! Hoewel het, nogmaals, best wel schrikken was. Ik werk in de zorg, dus ik denk dat ik eerst op werk zelf mijn controles doe en als het mij niet bevalt zal ik meteen actie ondernemen!"
"Oh jezus... je geeft mij niet bepaald een geruster gevoel, maar hartinfarct was ook het eerste wat door mijn hoofd schoot. Ook feit dat het bij die vriend van jou ook even leek mee te vallen. Terwijl ik zelf dus in de zorg werk en altijd over anderen wel denk te weten wat het beste is om te doen, weet ik het eventjes niet meer."
"Nou op dit moment ben ik niet echt meer bezig met de kwaliteit van dat spul en het laten testen ervan, als je het mij niet kwalijk neemt. Heb het al door de plee gespoeld, overigens"
"Dag allemaal, Word net wakker, maar ik leef nog en mijn hartje klopt normaal.. heb een goede 12 uur geslapen! Hoewel ik het graag deed, blijf ik voortaan met mijn tengels van cocaine af. Zal dit ook zeker tegen vrienden waarmee ik dat wel eens deed duidelijk maken, zodat ze hier ook rekening mee kunnen houden wanneer ik in hun gezelschap ben. Op dit moment voelt alles wel weer normaal"
"Ja eigenlijk moet ik wel bellen he? Sorry, kan soms zo eigenwijs zijn maar je hebt wel gelijk"
"Anyways, aangezien coke de enige drugs is die mij beviel (van wiet word ik lui en kansloos, speed maakt van mij een psycho) en bij mij bier en coke hand in hand gaan, is dit dus officieel dag 1 van sobriety! Wish me luck, guys... heb nog een lange weg te gaan."
"Nee, nooit! Ben er wel nieuwsgierig naar, maar mij is door verschillende mensen afgeraden omdat dat je daar wel de juiste mindset voor moet hebben ofzo en ben altijd bang dat je er straks in blijft hangen..."
"geflipt zei: Mijn ervaring leert mij ook dat je speed wat kan 'sturen'. Als ik na een lijn in de zetel blijf zitten ben ik super rustig. Maar begin ik op te ruimen, dan ben ik net een machine. Heb je iets 'gedaan' erna? Note: Die benzo's kunnen zeker een invloed hebben. Kan je je benzo('s) niet laten voor een dag, om te proberen? Klik om te vergroten... Heel herkenbaar. Gefocust vind ik een betere beschrijving van mijn toestand dan actief/druk. Op een feestje houdt het mij wel aan de praat, maar in huiselijke kring sta ik echt niet te stuiteren na een lijntje speed. Dat gezegd hebbende denk ik niet dat als hij dagelijks benzo’s neemt en 1x in de zoveel weken speed, die benzo opwegen tegen die speed. TO heeft er niet bij vermeld om welke benzo het gaat, maar mijn ervaring is toch wel dat speed overheersender is dan de meeste benzo’s en daarnaast zal hij (of zij) wel tolerantie hebben opgebouwd voor die benzo."