Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHartklachten na cocaïnegebruik.

Hartklachten na cocaïnegebruik.

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Net langsgeweest. Mijn eigen arts zei dat ze weinig kon doen omdat de klachten alweer weg zijn, maar de doktersassistente heeft even mijn bloeddruk opgemeten. Die was ietsje lager dan ik normaal altijd heb.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Revolutionair je denkt toch niet dat mocht ik besluiten het toch te nemen, zoveel geld eraan uitgeef, het eerst even laat testen en dat ik dan vervolgens het toch niet zou nemen omdat de coke juist te goed is he?
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zomaar een voorbeeldje van de gevaren van cocaine.

Gisteravond na mijn avonddienst een paar biertjes en een pakje gehaald.
Vind ik heerlijk, lekker alleen voor de tv chillen en beetje spacen en ergens in de ochtend richting mijn bed te verkrassen.
Deze keer alleen iets teveel genomen en is het lichamelijk mij ook iets teveel geworden. 3 Biertjes en bijna 1 hele gram. Is voor sommigen misschien niks, maar ik ben niet zo stoer, groot en sterk.
Slapen op dat spul was al geen doen, maar uiteindelijk wel ergens rond het middaguur in slaap gevallen van uitputting, om tegen begin van de avond door mijn vader gewekt te worden voor het avondeten.
Ik weet nog dat ik wakker werd, er helemaal niets van begreep, maar het idee om wat te eten mij wel aantstond.
Ik stond op en al wankelend en slalommend van de ene muur naar de andere muur naar de keuken gestrompeld, om maar niet flauw te vallen. Wat ik voelde zal ik maar omschrijven als een hele lage bloedsuiker icm een lage bloeddruk.
Ik werkte een bord met pasta naar binnen. Deed mij wel goed, uiteraard, maar daarmee was de kous nog niet af.
Ik ben op de bank voor de tv gaan liggen en voel mij dus al de hele tijd zwaar verzwakt. En ik hoor jullie al denken van “vind je dat heel raar”, maar dit is anders dan dat ik ooit heb ervaren en zeker niet gewoon zomaar een kater of brakheid.
Dus die zwakte bleef. Ik nog wat zoetigheid besteld (brownies, ijs etc), maar voor dat dat bezorgd werd begonnnen de klachten waarvan ik heel erg schrik.
Bedrukt/zwaar gevoel op de borst, tintelingen, raar pijntje dat uitstraalt naar mijn kin en oksel en ook zeer kortademig.
Ik stond even op het punt om 112 te bellen maar omdat het dan weer afzakte en het nu wel “stabiel voelt” dacht ik dan toch weer van “laat maar, trekt wel weer weg.”
Ik wil mijn vader niet laten schrikken voor niks en heb zelf eigenlijk ook geen zin in ritje naar ziekenhuis na drugsgebruik tenzij in de aller uiterste noodzaak.

Ik blijf liever in ruststand op de bank met een kop thee, ik denk dat dat mij wel beter laat voelen.
Het overgebleven beetje coke spoel ik zometeen maar door de toilet.
Moest dit even delen, kijken of iemand zich hierin herkent en wellicht weerhoudt ik iemand van cokegebruik met dit verhaal...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
De 2de keer dat ik coke nam was ook ongeveer een gram. Was nog best jong ook en dat spul was verdorie van goeie kwaliteit. Na lange tijd (lees 6 a 8 uur) niets meer nemen en iets gegeten te hebben was ik ook nog altijd heel slap. Ik kreeg geen woord meer door mijn keel , de minste opwinding deed me denken aan de spoeddienst bellen, ik kon maar half rechtstaan en amper lopen zonder wankelen. Na wat water drinken en een dutje van enkele uren voelde ik me wel beter.

Teveel coke is sws al niet goed voor hart en bloedvaten. Doe het altijd met mate. Als je goeie coke hebt is 2 a 300 mg eigenlijk best genoeg. Soms al teveel.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gelukkig gaat het nu alweer stukken beter, maar wat is het toch gevaarlijk spul ook.
Inderdaad, wat jij zegt, halfje is al zat.
Maar dat heb ik met coke, die rem verdwijnt gewoon.
Ik blijf er (in ieder geval voorlopig) van af.
Ik voel gewoon dat mijn hart dit niet trekt.
Hartkloppingen kijk ik niet zo van op, maar die drukkende pijn op de borst vind ik wel eng.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou zeker even naar de huisarts gaan voor een check.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#7
De klachten zijn nu wel zo goed als verdwenen ! Hoewel het, nogmaals, best wel schrikken was. Ik werk in de zorg, dus ik denk dat ik eerst op werk zelf mijn controles doe en als het mij niet bevalt zal ik meteen actie ondernemen!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#8
EarlyBird zei:
Bedrukt/zwaar gevoel op de borst, tintelingen, raar pijntje dat uitstraalt naar mijn kin en oksel en ook zeer kortademig.
Ik stond even op het punt om 112 te bellen maar omdat het dan weer afzakte en het nu wel “stabiel voelt” dacht ik dan toch weer van “laat maar, trekt wel weer weg.”
Klik om te vergroten...
Klinkt erg zorgelijk. Je bent zelf volgens mij al tot dezelfde conclusie gekomen, maar beter raak je nooit meer een lijntje coke aan.

Een vriend van mij heeft precies hetzelfde gehad als jij. Na een nachtje doorhalen op coke wakker geworden met een raar pijntje op de borst. Eerst leek het een hele tijd niks voor te stellen, tot het ineens foute boel bleek. Ambulance deed er te lang over om te arriveren, hij was alleen thuis dus koos er toen voor zelf naar het ziekenhuis te rijden. Dat was een goede keuze, want hij was er net op tijd. Hartinfarct. Hij heeft er lang van moeten herstellen. Coke raakt hij ook nooit meer aan.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh jezus... je geeft mij niet bepaald een geruster gevoel, maar hartinfarct was ook het eerste wat door mijn hoofd schoot.
Ook feit dat het bij die vriend van jou ook even leek mee te vallen.
Terwijl ik zelf dus in de zorg werk en altijd over anderen wel denk te weten wat het beste is om te doen, weet ik het eventjes niet meer.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan had je misschien hele goede coke die kan zwaar op je hart vallen.
En als je maar blijft nemen dan kan je wel hartklachten verwachten.
Als hij echt helemaal puur is 87% kan je een zware druk op je borst krijgen zeker als je maar door blijft snuiven.

Of het was echt troep..
Je kan het testen als je het niet weer wilt meemaken.
s
silkroadLid
01-01-2024, 00:00
#11
zuivere coke bestaat niet
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou op dit moment ben ik niet echt meer bezig met de kwaliteit van dat spul en het laten testen ervan, als je het mij niet kwalijk neemt.

Heb het al door de plee gespoeld, overigens
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil je niet ongeruster maken dan nodig. Maar je omschrijving klinkt erg gelijk aan hoe die vriend van mij het omschreef. Vooral ook die uitstralende pijn. Ik denk dat ik in jou geval zo snel mogelijk langs de huisarts zou gaan, eerlijk opbiechten wat er gebeurd is - hij heeft geheimhoudingsplicht dus er is niemand die het verder te weten komt - en het even laten nakijken.

En @Revolutionair , ga haar nou alsjeblieft niet aanraden om voortaan geteste coke te gebruiken. Getest of ongetest, coke is voor haar een dikke nee.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
verwondering zei:
En @Revolutionair , ga haar nou alsjeblieft niet aanraden om voortaan geteste coke te gebruiken. Getest of ongetest, coke is voor haar een dikke nee.
Klik om te vergroten...

Als ze het toch gaat nemen dan raad ik het wel aan.
Dan weet ze het iig.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang zei:
Ik zou zeker even naar de huisarts gaan voor een check.
Klik om te vergroten...
Nu ik de rest van je reacties heb gelezen, echt zsm langs de huisarts gaan. Better safe than sorry!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Had het er beter ook nog bij vermeld dat een ritje langs de huisarts zeker niet overbodig is.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#17
@EarlyBird , laat het even weten of je al naar de huisarts bent geweest en wat het resultaat was. Dat zijn geen grappen, gewoon gaan.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dag allemaal,

Word net wakker, maar ik leef nog en mijn hartje klopt normaal.. heb een goede 12 uur geslapen!
Hoewel ik het graag deed, blijf ik voortaan met mijn tengels van cocaine af.
Zal dit ook zeker tegen vrienden waarmee ik dat wel eens deed duidelijk maken, zodat ze hier ook rekening mee kunnen houden wanneer ik in hun gezelschap ben.
Op dit moment voelt alles wel weer normaal
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja eigenlijk moet ik wel bellen he? Sorry, kan soms zo eigenwijs zijn maar je hebt wel gelijk
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Doe het gelijk even.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."