Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had gisteren een bijzondere. Ik ga momenteel door Twinflame Separation (misschien voor altijd, inmiddels al een jaar - ben inmiddels volop bezig met het individualisation proces en snap waar het om gaat, redelijk in de overgave, ook met dank aan fijne journeys met plantmedicijnen. Een paar maanden geleden ontmoette ik iemand (professioneel) die precies dezelfde energie had als deze twinflame, dezelfde soort grappen, contradictions. Hij gaf me een 'pretpakket' (met veel soorten drugs), samen met zijn partner. Waar het einde van mijn Twinflamejourney vorig jaar zo pijnlijk was (exclusdion), raakte dit precies die wond, om het te helen. Maar toen gisteren, mailde die mij dat hij 11:11ish er zou zijn. 11:11 was altijd de standaard syncho/grap met mijn twin. Had hem hier nooit over verteld (vertel niet zoveel), maar het was een grappig moment. Geen diepere betekenis, maar het was ergens wel troostend."
"Rapé was het afgelopen jaar mijn verslaving: ik moest er voor naar de smart shop. Ik was nu onlangs drie weken gestopt, maar kreeg het ineens als kerstcadeautje van een lief iemand, dus nu bewuster mee aan het werken (en op is op) Verder Trip-e (Happy Caps), die gekleurde zakjes, de oranje. Maar merk niet een verslaving zoals met Rapé (nicotine). Meer af en toe een uitnodiging. Tijd gemicrodosed. Maar kan het ook maanden niet nemen."
"Ik had in 2015 een psychose, non drugs induced psychose van ongeveer een maand. Daarna op mijn eigen manier heel langzaam weer hersteld. Tien jaar later besef ik dat dit meer een soort initiatie was, of, zoals bijv Stan Grof / John W Perry schrijven: Spiritual Emergency, Renewal Process (wanneer er een bepaald patroon in zit van thema's, zoals sterven, einde wereld, nieuwe wereld, innerlijke leiderschap, innerlijke bruiloft van masculine en feminine, het getal 4, getest worden, release van trauma etc) wat dan als een katalysator werkt voor groei en schaduw integratie. Ik nam in 2023 mijn eerste truffel (zat veel tijd tussen dus met leren gronden, therapie etc) en sindsdien best wat reizen gemaakt inmiddels. Bij mij is het eerder andersom: drugs helpen me (gedoseerd) de ervaringen van die maand te microdosen, zodat ik ze kan begrijpen en integreren. Tot die tijd was het iets wat soort van apart van mijn normale leven in de vriezer stond. Door te reizen kon ik de plekken veilig herbezoeken en uitwerken. Als je de symbolen echt leert kennen in jezelf, verliest het zijn kracht. En tegelijk snap ik ook de voorzichtigheid, misschien ben ik een van de lucky ones."
"Ik ben IFS therapeut, inmiddels al een aantal jaartjes. Internal Family Systems gaat niet over Familiesystemen, maar over de innerlijke famile. Dus ik werk met innerlijke delen, waarvan het innerlijke kind en de innerlijke kritikus de meest bekende zijn, maar je hebt er zoveel meer. We werken met de psyche als een systeem van parts, die als een innerlijke community op elkaar reageren. Delen hebben de neiging om de 'seat of consciousness' over te nemen, hebben een eigen lens van de werkelijkheid, kunnen zwaar belast zijn met emoties/overtuigingen (kwetsbare delen) waardoor andere delen (beschermers) extra hard moeten werken om de boel in het gareel te houden, zodat de pijn niet overweldigend wordt. Pro-actief door de pijn ver van je bed te houden, door proberen perfect te zijn. Maar als het te laat is reactief: als het teveel voelt, moet iets kostte wat het kost gestopt worden, dus dan bijv een verslavingsdeel. Deze delen worden in de maatschappij vaak als negatief gezien, maar het zijn de laatste responders. Elk deel word erkend door zijn positieve intentie, we weten immers allemaal dat de effecten schadelijk kunnen zijn. De combinatie van IFS en psychodelics is goud, omdat IFS je eigenlijk al in een lichte trance brengt, je gaat je innerlijke wereld in en er worden dingen zichtbaar. Psychodelics versterken dit, waardoor je tijdens een trip heel goed kan navigeren wat er als subsysteem opkomt. Ook met integreren is het helpend. The Explorer's Edge April 2024 Edition - The Intersection of IFS and Psychedelic Care (synthesisinstitute.com) Deze kwam laatst voorbij, vond het een hele mooie. Ben nu zelf een jaar bezig met psychodelics, dus voel me nog een beginner, maar het is echt de 'edge' waarvan ik weet dat daar de echte mogelijkheid ligt tot blijvende heling / verandering."
"Hmmm, ik maal ze altijd (werkt altijd wel, ook nog wel hele tijd erna), maar idd zo heel mogelijk bewaren, daar heb je best een punt. Ik denk dat ik vandaag mijn Golden Teachers in de week zet Ga binnenkort iemand begeleiden die hierop een reis gaat maken, qua timing kan ik haar dan hopelijk verse aanbieden."
"Ik kreeg paar maanden geleden een pretpakket met vanalles erin. En ik ken mezelf: de drempel wordt steeds lager. Ik heb een vriend gevraagd of hij bereid is om dit voor me te bewaren (hij heeft er echt helemaal niets mee). En merk dat dit fijn werkt. Op is op. Zaterdag heb ik even een halfje X gehaald voor een feestje, het randje was fijn - en ergens was ik zelfs opgelucht toen ik in de trein terug zat en het begon te zakken om niet te rekken/bij te nemen (vooral die momenten kom ik in verleiding), maar dat het op was en ik een mooie avond had gehad, met fijne ontmoetingen. Ben ernaast bezig met grenzen naar anderen, maar wieweet ook wel met innerlijke grenzen en wieweet lukt het over een tijdje wel om zelf voorraadje in huis te hebben."
"Leuke vraag! Ik denk grotendeels een prachtige healingjourney. Ik ben nog steeds verbaasd over de wijsheid die er in zit (of in mijn onderbewuste ) Ik heb best complexe dingen met veel lagen en hoe het daar doorheen werkt, oorsprongen laat zien, operaties uitvoert, verharde dingen vloeibaar maakt, verbindingen creeert met source, mezelf, anderen, me helpt van binnen compleetheid te ervaren, de pijnlijkste dingen met zoveel liefdevolle aanwezigheid aanstipt. De lessen en het inzicht. Zo fijn van binnenuit en het stelt me nooit teleur. Daarnaast nooit echt jong geweest en losgegaan. Dus af en toe beetje stout en lekker lachen in mezelf dat ik dt nu als 42-jarige doe, met hopelijk wel de wijsheid van nu. Ik ben zelf IFS therapeut en werk hierin met mijn 'innerlijke student' deel die het ervaringen gunt en ook af en toe nee zegt."
"Ja, katten zijn goeie tripsitters. Toen ik bij een vriendin een MDMA sessie kreeg, nam de kat het over en ging op haar kussen liggen, voelde heel special. Afgelopen woensdag, toen ik uit mijn LSA trip kwam, deed ik mijn slaapkamerdeur open en lag mn eigen kat er tegenaan, had al die tijd over me 'gewaakt', voelde gewoon lief."
"Ik heb slechts een keer Ketamine gedaan (ok, toegegeven, de volgende dag rest van het zakje opgemaakt en op is op) en kwam uiteraard gelijk in een K-hole terecht. Ik had niet het idee dat ik veel in mijn neus geblazen had en had nog niet eens van de term gehoord, hehe. Het was overigens heel vredig, anders dan enige andere psychodelica waarmee ik weleens gereisd had, totaal nieuwe dimensie. Was met name in verwondering van een hele nieuwe ervaring. Ik bleef de hele trip doorpraten, maar herinner me een moment dat er een disconnect kwam tussen wat ik zei en waar ik was, woorden maakten gewoon geen sense meer. Maar toen ik het later terug luisterde klopten de woorden/zinnen gewoon, zelfs dat ik zei: ik weet niet eens meer of ik nog gewoon praat, het lijkt wel blablabla... Denk dat het me gewoon diep respect gaf voor het lichaamsgeheugen, dat zelfs in deze staat dingen nog gewoon werken. Het terugkomen was erg interessant. Mijn lichaam voelde als een grappig ding. Alles over een uur tijd weer soort van leren, toen merkte ik pas hoever weg ik was. En tegelijk... heb altijd een soort tegenzin gehad om op aarde te zijn, altijd veel gedissocieerd en door nu heel bewust te kiezen om terug te keren, andere relatie te gaan hebben met het aardse, het heeft veel geshift - blijft een proces met meerdere componenten, maar snap het therapeutische effect ervan."
"Je voorspelling kwam dus wel uit Raver, dat het strijden werd. Hero!"