Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hebben jullie nieuwe inzichten tijdens een trip gekregen die je ook in nuchtere toestand nog reëel vond en wil navolgen? Ik reed eergisteren tijdens de 'na-trip' (het visuele was al veel minder en zag ik alleen lichtjes nog als ik me er helemaal voor openstelde maar ik had nog wel racende gedachten) naar huis. Ik kwam van een huis vandaan waar ik bijna elke dag wel ben (ik heb er zelfs de sleutels van) omdat een paar van mijn beste vrienden er wonen en ook andere vrienden er vaak over de vloer komen, bovendien ligt het in het centrum. Afijn, ik reed naar huis rond een uur of drie 's nachts en besefte opeens dat ik hier elke dag wel reed maar het eigenlijk altijd 's nachts was en nooit nuchter, bijna altijd wel onder invloed van alcohol en/of wiet, al dan niet sterkere drugs. Hoewel ik weet dat ik best veel gebruik (ben niet aan een drug verslaafd maar gebruik wel minstens eenmaal per twee weken, al dan niet per week, 'harddrugs'; waar ik bovendien bijna elke dag drink/blow en rook) en vrienden dit ook tegen me zeggen, relativeer ik het altijd met de beredenering dat het 'maar een fase is' en het 'nog veel erger kan'. Bovendien ben ik niet elke avond lazarus of volledig stoned maar niettemin, geheel nuchter ook niet. Toch liet deze gedachte, dat ik bijna geen enkele nacht geheel nuchter ga slapen, me niet los. In bed liggend ging ik terug denken aan mijn vorige vriendin, en besefte dat we destijds altijd erg uitkeken naar samen uitgaan en dronken worden (eens in de zoveel tijd), waar ik puur uitgaan op alcohol nu vaak minder leuk vind dan mét drugs (al is het maar een jointje). Daarna moest ik aan sommige scharrels van me denken, bijvoorbeeld een meisje waar ik enkele weken mee geslapen heb, vaak onder invloed van coke. Steeds meer voorbeelden dienden zich aan en ik besefte dat ik de afgelopen twee jaar helemaal vertrouwd met drugs ben geraakt op een manier die best gevaarlijk is. Ik bedacht me dat ik op sommige vrienden of scharrels wel als een soort 'druggie' moet zijn overgekomen terwijl ik me zelf zo niet voel. Maar misschien ben ik dit toch wel! Zo heb ik mijn vorige vriendin 2,5 jaar geleden nog laten zweren nooit xtc te zullen uitproberen terwijl ik nu in het doosje achter mijn laptop mijn eigen pilletjes zie liggen. Kortom: de ironie wil dat ik dankzij het gebruik van drugs (truffels) het inzicht kreeg om verstandiger (minder) met drugs om te gaan. Ik hoop dat ik het kan volhouden. Dit was mijn eigen beleving maar ik ben even zeer geïnteresseerd naar (geheel) andere belevingen / inzichten. Ben je opeens gelovig geworden? Wist je opeens wat je in je leven wilde / moet doen? Heb je vriendschappen ontrafeld of ontmaskerd, zijn bepaalde verborgen emoties opeens duidelijk geworden? Enlighten me like you were enlightened yourself!"
"Ik heb inmiddels enige ervaring met trippen op truffels, al ben ik nog geen ervaren tripper. De laatste keer dat ik tripte, hield de wetenschap dat de trip na twee uur al in heftigheid zou afnemen, mij erg bezig, op een teleurstellende manier. Ik genoot erg, voelde me in momenten intens gelukkig en had op een vreemde manier erg zin in mdma en/of 2-cb maar dat kwam doordat ik gewoon nóg gelukkiger wilde worden. Dit was allemaal erg leuk maar dit intense gevoel nam, met de hallucinaties, na twee uur al af. De na-trip en vooral mentale 'denkspace' bleef lang hangen. Toch waren de eerste twee uur het leukst en ik vraag me dan ook af of het mogelijk is dit te verlengen door bij te nemen en of dit af- of aan te raden is. Just asking."
"LSD staat wel op mijn to-do lijstje maar heb er nog geen ervaring mee. Verder had ik nu 15gram van Psilocybe Pajateros genomen, één portie dus. Ik hoor/lees wel eens dat mensen inderdaad grotere porties nemen maar ik krijg graag bevestiging (of afrading) dat dit goed te doen valt."
"Waarom ging je bad? Jij bent de ervaren gebruiker dus als je denkt dat je kan voorkomen dat je volgende keer bad gaat, dan is haar angst ongegrond en hoef je niet naar haar te luisteren."
"Zazuu. zei: Ik heb het eens met truffels gedaan. Dragons Dynamite. Had de helft van het bakje op, en heb later de andere helft opgegeten. Het tijdsbesef is weg waardoor je niet zo goed weet in welk deel van de trip je je bevindt. Ook is het idee om truffels te eten tijdens het trippen erg onsmakelijk, je bent tevreden met de huidige situatie alleen de gedachte dat het afloopt is kut, als dit zwaarder opweegt dan de huidige situatie is het wel aan te raden. Ze lijken alleen nog smeriger te smaken wanneer je al onder invloed bent. Het versterkt de trip niet, wel wordt de trip verlengd. Hetgeen hier dus ook de vraag was. Klik om te vergroten... Mijn laatste trip was juist een heel bakje Dragons Dynamite in één keer. Ik vraag me af of bijnemen na een héél bakje, dus 15 gram, nog wel zin heeft. In een zelfde zin als het op een gegeven moment zinloos is xtc/mdma bij te nemen!"
"Loop gewoon een smartshop binnen en stel daar je vraag, daar kunnen ze je sowieso met succes helpen. Wel heb ik het idee (maar niet uit eigen ervaring) dat natuurlijke vervangers van bijvoorbeeld xtc of coke minder sterk zijn en een kortere werkingsduur hebben. Dit hoeft echter geen obstakel te zijn, gezonder ('minder ongezond') lijkt het mij namelijk sowieso."
"Aanstaande donderdag GRATIS, invite only, in de Trouw in Amsterdam: Modeselektor, Joris Voorn, Nuno dos Santos, Darko Esser en Brutuzz. Ultieme combinatie van gruwelijke muziek in een heerlijke club en dát gratis! Bijna jammer dat ik me heb voorgenomen de komende tijd even geen harddrugs te gebruiken.. Gelukkig is deze combi dj's+club zo vet dat ik er op een bijna natural (immers, er is altijd nog wodka+wiet) high ook enorm hard op los kan gaan."
"Wie gaat er? Lineup: http://www.ilovetechno.be/#/line-up/"
"Nog mensen of vrienden opgepakt voor drugs? In mijn omgeving meerderen en dat waren echt geen onervaren gebruikers... Zo is een vriend, die wel al menig wat gebruikt hard maar niet zichtbaar erg strak stond (zeker in vergelijking met andere strakhoofden daar) uit de 24-uurstent meegenomen onder het voorwendsel dat de beveiliging hem een pil had zien geven aan iemand (wat helemaal niet zo was). Hij had echter wel wat bij zich dus bij de fouillering kwam dat aan het licht. 65 euro per pil, in totaal 250e kwijt en hij wacht nog op het proces-verbaal. En zo zijn er meer van dat soort situaties voorgevallen; erg naar allemaal maar in ieder geval is niemand van het terrein afgeschopt (al had een vriendin van me wel een 24-uursverbod van het festivalterrein)."
"Bedankt voor de tips, ik zal volgende keer uitproberen bijv 20 gram ipv 15 te nemen, in één keer of een uur na inname. En LSD hmm, lijkt me heel erg leuk! De combi met mdma, is die gangbaar?"