Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had het pas ook, voor het eerst in een avond ongeveer 1,5 gram gesnoven. Voelde me superchill in m'n hoofd maar m'n hart ging tekeer als een idioot. Ik vond het eerlijk gezegd doodeng. Wat bij mij wel redelijk hielp was rustig op je rug gaan liggen en langzaam en diep inademen en lang uitademen."
"Immo zei: Complicity zei: Ik had het pas ook, voor het eerst in een avond ongeveer 1,5 gram gesnoven. Voelde me superchill in m'n hoofd maar m'n hart ging tekeer als een idioot. Ik vond het eerlijk gezegd doodeng. Wat bij mij wel redelijk hielp was rustig op je rug gaan liggen en langzaam en diep inademen en lang uitademen. Klik om te vergroten... Ik snap echt niet hoe mensen hoeveelheden als 1,5 gram in 1 avond weg kunnen werken. Neem aan dat zoiets alleen kan als je speed heel erg onzuiver is? Ik denk als ik 1,5 gram zou nemen dat ik zeker in het ziekenhuis zou belanden. Klik om te vergroten... Klopt, had het nog niet gezuiverd. Vorigere keren (wel gezuiverd) was 0,5g geen probleem. Voelde me prima en kon gewoon na een paar uur eten en slapen. Was toch benieuwd hoe ver ik kon gaan."
"psychopsychedelic zei: je hebt gezuiverde (van caff tg?) pep op,, een halve gram, en jij kon slapen en eten na paar uurtjes?? je bent tog zeker wel een nachtje wakker en 2 dagen.. als je goede pep hebt,, of je word afgezet in gewicht?? na 1 dikke nak kan ik zeker lange tijd niet eten slapen Klik om te vergroten... Klopt, 2 uur s'avonds zakje leeggemaakt. 4 uur feestje afgelopen. Toen ik thuiskwam wat gegeten en daarna meteen in slaap gevallen (rond 5 uur). Een vriend van mij ook trouwens. Dat was de tweede keer dat ik speed gebruikte. Eerste keer ook een halve gram op maar dan al begonnen in het begin van de middag. Speed was overigens gezuiverd met aceton, geen idee wat voor versnijdingsmiddel erin zat. Ik denk caffeine. Overigens wel altijd gecombineerd met alcohol. Maar in mijn ervaring reageren mensen allemaal heel anders op speed. Een andere vriend van mij kon op dezelfde speed de hele nacht niet slapen terwijl hij een rond de 200mg op had. Ik ben het trouwens met mattskovic eens. Als je last hebt van een onrustig hart zou ik geen speed en benzo's combineren. Ik weet niet of alchohol een beter alternatief is (ik betwijfel het eigenlijk) maar dat werkt voor mij prima om in slaap te komen. Ik zou de volgende keer iig. beter opletten vanaf waar je je hart gaat voelen zodat je weet waar je grens ligt. Helaas gaat je hart niet altijd gelijk met hoe je je verder in je lichaam en hoofd voelt."
"Ik zou zeker weten voor Speed gaan. Dan HOEF je tenminste niet bij te nemen (al is het wel relaxt natuurlijk hehe). Ik vind het ook net wat lekkerder en veelzijdiger. Ik kan het gebruiken om uit te gaan, een boek te lezen, hele dag op een festival rond te lopen etc. Bij coke merk ik dat de hele avond voor mij in het teken staat van dat spul. Lijkt me echt totaal niet prettig om te gebruiken bij uitgaan (al denk ik niet dat veel mensen het daar mee eens zijn haha). Het is wel relaxt om het met vrienden, gewoon op een rustige avond, met een flinke lading alcohol te gebruiken. Dan is het juist leuk dat je af en toe bij moet nemen, bovendien slaap er ook lekker op. Ok nu weet ik het zelf ook niet meer Toch maar speed."
"@Eristoff: Ik heb eigenlijk exact hetzelfde probleem, zelfs als ik op tijd begin. Heb je er ook last van buiten je school/studie?"
"Ongeloofelijk, wat gebruiken veel mensen hier Benzo's haha. Die dingen worden toch niet zo makkelijk voorgeschreven? Ik heb ook nog nooit iemand erin zien handelen. A_J_ zei: Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen. Klik om te vergroten... Dit werkt elkaar ook een beetje in de hand. Als jij bang bent om een paniekaanval te krijgen wordt de kans dat je er een krijgt ook een stuk groter (dat is ook het nare van een angststoornis bijvoorbeeld)."
"jcutter zei: Voldoende slaap en hardlopen; werken voor mij uitstekend. Geen koffie of nicotine; gewoon gezond eten. Dit werkt erg concentratie verhogend voor mij. Klik om te vergroten... Afgezien van dat eten beschijf je mijn tegenpool Maar ik zal proberen er op te letten! Met name slaap en koffie. Thanks. @Doerak: Weet je ook wat het effect is. Dat middel dat jij omschreef is bloeddruk verlagend, ik weet niet of dat helemaal is wat ik zoek. Of was dit als voorbeeld bedoeld? de_psychonaut zei: ADHD medicatie laat juist de creativiteit grotendeels verdwijnen. Doordat je normaal een verschrikkelijk chaotisch hoofd hebt en zo aan de meest vreemde dingen denkt en dan weer rare verbanden legt, ontstaat de typische ADD/ADHD creativiteit. Maar dit gaat de concentratie en focus dan weer erg uit de weg. Medicatie zorgt er dus voor dat een bepaald gedeelte in de hersenen wat harder gaat werken en daardoor de chaotische hersenstorm grotendeels verdwijnt en een soort 'zombie' wordt. Je krijgt daardoor een prima focus, maar je bent creatiever als je zonder die medicatie zit. Al zou dit misschien bij normale mensen weer anders kunnen werken natuurlijk, maar dat is de uitwerking bij mij als ADD'er. Klik om te vergroten... Ah dit is interessant (en stiekem wel een beetje jammer eigenlijk). Dat met die vreemde verbanden herken ik heel erg. Ik heb ook vooral dat ik vrijwel overal heel diep over nadenk en dan een soort van theorieen en analogieen ga bedenken. Ik hoor vrienden van mij soms echt denken "onee, daar gaan we weer" omdat ze het niet kunnen (of willen) volgen en ik het moeilijk kan uitleggen. Een laatste vraagje (en probeer ik het zelf uit): De meeste medicatie moet natuurlijk doorlopend geslikt worden. Weet jij of het bij Ritalin mogelijk is om te 'switchen' tussen geen en wel medicatie? Met andere woorden, neem jij het als je denkt dat je het nodig hebt, of moet je dit in principe doorlopend slikken? Bedankt voor alle info trouwens, helder uitgelegd."
"Hans zei: Ik heb ADD en: Ik moet zeggen dat ik echt supergoed bezig ga met mn huiswerk als ik dex op heb. Ik weet natuurlijk niet waar mee je precies bezig bent maar wat je ook kunt doen is als je aan een kunstwerk werkt eerst het idee te maken en vervolgens de uitwerking onder invloed van dex te doen. Voor de rest vind ik dex ook gewoon leuk. Een beetje te leuk eigenlijk. :P Edit: Ohja, dex slikken blijf je wel echt extreem lang wakker. Nasaal trouwens ook al veel langer dan normale pep. Klik om te vergroten... Bij mij gaat het over het algemeen zo: gitaar spelen (wat resulteert in ideeen etc) > structureren (in de vorm van een nummer maken van de ideeen)> opnemen. Het gitaar spelen op zich gaat prima, ik heb in tegenstelling tot sommige vrienden van mij bijna nooit last van 'ik speel uren maar ik verzin niets goeds'. Ik heb juist voor mijn gevoel zoveel mogelijkheden dat het heel moeilijk is te structureren. Van opnemen komt al helemaal niks want dat ben ik echt na een paar minuten weer zat. Het komt er eigenlijk op neer dat die laatste afwerking (het schrijven en met name het opnemen) nooit lukt omdat ik mijn aandacht er moeilijk bij kan houden. Jouw idee is eigenlijk ook precies wat ik in mijn hoofd heb. Een soort basis leggen en vervolgens een soort van duwtje in de rug om het ook af te kunnen maken. Maar dex wordt toch niet zomaar voorgeschreven voor ADD? Of heb je dat via de alternatieve route verkregen ?"
"Ah, bedankt voor de info! Ik denk inderdaad dat ik wat verschillende dingen ga proberen. Ik schrijf al jaren nummers in guitar pro . Op een gegeven moment wordt je het alleen wel zat om naar je nummers te luisteren in midi haha. Met opnemen kan je een stuk meer expirimenteren. Maar het is zeker een ontzettend handig programma, gebruik het nu ook nog zeer regelmatig!"
"Ik vind het wel een relaxte combo hoor. Gewoon elke 2 of 3 alcoholische drankjes een glaasje water achterover slaan. Of op een festival een flesje water bij je houden en af en toe een paar slokken nemen. Daarnaast slaap ik met alcohol op ook wat lekkerder ."