Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Druktemaker zei: Door het te onderdrukken gaan de klachten groeien zonder dat je er enig benul van hebt, met welk middeltje dan ook. Ben er ook een die dat langere tijd gedaan heeft met cannabis, totdat de cannabis het niet meer kon onderdrukken en de klachten flink uitvergroot werden tijdens gebruik ervan. Dan sta je 1-0 achter. Klik om te vergroten... Erg herkenbaar Pas toen ik stopte met dagelijks blowen besefte ik hoe ongelukkig en ongemotiveerd ik eigenlijk was. Niet DOOR de cannabis, maar dat heeft het wel een soort van verborgen voor mezelf gehouden."
"Mezelf zei: Waar is iedereen als je ze nodig hebt? Moet ik er naar vragen? Dat hoeven mensen toch ook niet bij mij? Voelt als; Nee met Mezelf zal het vast goed gaan die heeft alles al op orde, die heeft geen aandacht nodig anders komt hij zelf wel.... Het is niet zo, maar zo voelt het nu wel even.. Best veel gehuild hierom deze dagen. Klik om te vergroten... Heftig, sterkte weer! Ik kan me goed voorstellen dat zoiets met pieken en dalen komt en dat dat natuurlijk erg demotiverend is. Bovenstaande vond ik wel een interessant en herkenbaar gevoel. Voor mij is het altijd belangrijk om te onthouden dat iedereen het altijd al zo druk heeft met zichzelf. Ik heb ook wel eens later pas gehoord dat vrienden of naasten in een slechte periode zaten, terwijl ik dat op het moment niet door had. Vooral als je tijdelijk wat minder contact hebt, dan gaan mensen er snel van uit dat je het gewoon even heel druk hebt op het moment. Wees natuurlijk niet bang om gewoon naar mensen toe te stappen, niet eens zozeer met een roep om hulp maar gewoon om het contact te onderhouden. Dan kom je er toch vaak achter dat je zeker niet vergeten bent! De afkick klinkt heel zwaar! Het lijkt me moeilijk om juist op zo'n dieptepunt niet te grijpen naar de benzo's, aangezien dat al je problemen op dat moment eventjes op kan lossen. Krijg je wel hulp van buitenaf of doe je het helemaal alleen?"
"Mezelf zei: proffessionele hulk Klik om te vergroten... (sorry)"
"Heftig verhaal, veel sterkte en succes!"
"Lekker bezig @Snuffelaar! Zoals je ongetwijfeld wel weet zijn die eerste dagen het moeilijkst. Vooral het kicken van die gewoontes. Hoe vaker je nee zegt tegen zo'n craving, hoe makkelijker de volgende wordt om af te slaan. Zo heb ik het in ieder geval ervaren. Als je het zonder sprays/pleisters enz af kunt zou ik dat zeker aanraden. Dan weet je namelijk ook van jezelf dat je die dingen niet nodig hebt en het volledig op je wilskracht kunt. Dat vond ik zelf een fijn idee om in mijn achterhoofd te houden. Heel veel succes!"
"StraatPiraat zei: Lekker bezig man! Over het boek van Allen Carr, ik ken 5 mensen die het hebben gelezen en alle 5 hebben ze nooit meer een sigaret aangeraakt, dus lijkt me echt een aanrader. Klik om te vergroten... Ik ben ook gestopt via de Carr-methode, kan het boek alleen maar aanraden!"
"Snuffelaar zei: 0 cravings. Vind de geur ook degoutant. Denk dat dit hem is, de ultieme poging om te stoppen. Blij dat ik van die zooi vanaf ben tot nu toe. Bekijk bijlage 24783 Klik om te vergroten... Ik zou het niet eens een poging meer noemen, je mag jezelf een niet-roker noemen vanaf nu 😉"
"Sterkte en succes! Houd ons op de hoogte."
"Thetripperr zei: Hallo, ik ben van plan in de zomervakantie shrooms te nemen met een vriend maar ik weet niet goed wat de dosering is, nu ik heb de laatste tijd redelijk wat lsd gebruikt en andere psychedelische drugs mijn vrienden maken zich zorgen omdat ze denken dat ik ga doorslaan, maar kan dit ook gebeuren bij inname van paddo’s? Klik om te vergroten... Wat bedoel je met "doorslaan"?"
"De Zandman zei: Waarom geen cannabis, met mate? Veel mensen hebben er hulp van, en deze softdrug is beter dan vele, vele andere als je toch iets wil nemen...in dit geval, dus. Klik om te vergroten... Omdat ook cannabis op zichzelf weer slechts een middeltje is, vind ik. Ook verschilt het effect hiervan heel erg per persoon; bij mij werkt het averechts en raak ik er juist extreem gespannen van. Zeker de klachten die de topicstarter aankaart, zijn het soort klachten die je eigenlijk bij jezelf moet oplossen door bijvoorbeeld therapie of bij een psycholoog. Op langere termijn die klachten onderdrukken door drugs (zij het cannabis/benzo's/wat dan ook) zal het probleem nooit echt bij de aard aanpakken."