Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste trip

Eerste trip

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WeekendTripLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mede trippers,

Ik zal me eerst even kort voorstellen; ik ben 45, gelukkig getrouwd en heb pas sinds vorig jaar mijn eerste drugs ervaring met drugs (XTC in dit geval) gehad op een hardcore feest. Dat zal ik nooit meer vergeten 🥰

Inmiddels zijn mijn vrouw en ik swingers en genieten we ook af en toe van WAP feestjes met XTC, lachgas, GHB en soms ook ketamine. Hoe heerlijk kan het leven zijn. :)

Maar we zijn ook benieuwd naar trippen en wat dit ons kan geven. Ook voor mijzelf persoonlijk en emotioneel.

Truffels (Mexicana en Pink Paradise) deed ons niet zo veel (ik nam steeds 18gr).

Toen heb ik 1P-LSD genomen en 1 zegel (100ug) deed niet veel. Afgelopen week 2 zegels genomen en dat was een mooie intense en emotionele trip. We gingen naar het bos en de bomen waren 1 krioelende massa van tentakels en zwierden sierlijk. De wolken en het zand vormden kaleidoscopische patronen. Prachtig! En ik heb letterlijk tranen gelaten bij het eten van een verse aardbei. Ook gingen mijn gedachten ergens heen. Voor mijn gevoel wil ik ergens heen met een bepaald doel maar ben daar nog niet. Dit hoop ik met verdere trips uit te vinden. Closed eye was er vrijwel niets.
O ja en Mario Kart is met lsd een aanrader!

Mijn 2de keer ketamine sloeg echter alles. Tijdens een WAP feest had ik eerst spacecake en XTC op. Toen nam ik later na de ketamine een balonnetje en die bleef hangen en leek over te slaan naar een trip. Ik besefte eerst niet wat er gebeurde en wist niet dat ik hiervan kon trippen. In gedachte leek ik een keuze te hebben om verder te gaan. Ik was nieuwsgierig en toen deed ik in gedachte mijn ogen open (terwijl ze dicht waren) en er vormde zich een straat. Loeischerp alsof ik daar stond. Later vloog ik door een soort tunnel en vormden zich kleurrijke figuren als puzzels die leken te bewegen met op de muziek. Het was eerst wat eng maar daarna een geweldige beleving.

Nu heb ik wat vragen:
  • Klopt het dat een K en LSD trip zo verschillend zijn? Ik was met K echt ergens anders met keiharde en scherpe felle visuals. Maar ook met patronen op muren en huid zoals LSD.
  • Kan een K trip ook zonder andere middelen optreden? Of zijn er tips om die op te wekken? Ik weet namelijk niet of de trip ontstond door een combinatie van andere middelen die avond. Heb wel het gevoel dat lachgas de trigger was.
  • Is het mogelijk om trips dieper te doorgronden met herinneringen van voorgaande trips?
  • Kan er een reden zijn dat zowel mijn vrouw als ik niet echt reageren op truffels? Of liggen onze verwachtingen te hoog.
  • LSD is mooi maar duurd net 5 uur te lang. Na de top zijn de visuals er snel uit maar ben je er nog niet klaar mee. Is er een alternatief vergelijkbaar middel behalve truffels?

Alvast super bedankt!
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#2
WeekendTrip zei:
Nu heb ik wat vragen:
  • Klopt het dat een K en LSD trip zo verschillend zijn? Ik was met K echt ergens anders met keiharde en scherpe felle visuals. Maar ook met patronen op muren en huid zoals LSD.
Klik om te vergroten...
Keta is een disscoatief middel en lsd een lysergamides
WeekendTrip zei:
  • Kan een K trip ook zonder andere middelen optreden? Of zijn er tips om die op te wekken? Ik weet namelijk niet of de trip ontstond door een combinatie van andere middelen die avond. Heb wel het gevoel dat lachgas de trigger was.
Klik om te vergroten...
Ja een zo zogenaamde K hole, Maar door combinatie wordt het wel intenser en meer visueeler neem ik aan en je kan dan ook niet echt zeggen wat door welke middel komt.
WeekendTrip zei:
  • Is het mogelijk om trips dieper te doorgronden met herinneringen van voorgaande trips?
Klik om te vergroten...
Denk het wel vaak heb ik een soort de ja vu ervaring met eerdere trips
WeekendTrip zei:
  • Kan er een reden zijn dat zowel mijn vrouw als ik niet echt reageren op truffels? Of liggen onze verwachtingen te hoog.
Klik om te vergroten...
Het is een natuur product je weet niet van te voren hoe sterk de batch is ongeacht de smartshop beweert dat ze verschillende soorten hebben met de een sterker dan de ander. Dus het kan zijn dat je een relatief potente soort hebt en dat ie tegen valt of dat je minder potente soort hebt die heftiger op kan treden
WeekendTrip zei:
  • LSD is mooi maar duurd net 5 uur te lang. Na de top zijn de visuals er snel uit maar ben je er nog niet klaar mee. Is er een alternatief vergelijkbaar middel behalve truffels?
Klik om te vergroten...
4-HO-MET Is wat je zoekt, Het is een RC tot de tryptamine klas en het lijkt heel erg op truffels kwa visuelen en duurt maar een paar uur.


Ik hoop dat dit helpend was en nog veel trip plezier toegewenst!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey weekendtrip!

Klinkt als een hele vette ervaring! Ik durf het zelf nooit echt aan om drugs te combineren, maar krijg er bijna zin in als ik dit zo lees haha. Ik denk ook dat je trip daarom zo intens was. Je kunt echt een visuele trip hebben op ketamine, maar dan moet je erg veel nemen om zo in een K-hole te belanden. Het klinkt alsof jij een redelijke dosis had, maar dat het op hol sloeg door de wiet+lachgas combo erbij. Ik heb vroeger wel eens 2CB of 4-HO-MET gedaan met een ballonnetje erbij en dat vervijfvoudigt (tijdelijk) de trip. Als je ketamine op zichzelf gaat doen, zul je niet zomaar in die wereld terechtkomen waar je tijdens je verhaal was.

Voor mij zijn keta en LSD echt totaal niet te vergelijken. Ik heb het altijd een beetje gezien als een driehoek van alcohol, wiet en psychedelica waar ketamine precies tussenin zit (hoe meer je neemt, hoe meer je richting psychedelica gaat wel). Wat pen hierboven al zegt, truffels zijn een natuurproduct en daarmee super onvoorspelbaar qua effect. Ik heb intense trips gehad op 8gr en doodsaaie trips op 23gr. Dat vind ik zelf ook het vervelende aan truffels... Want de mooie trips waren ook echt GEWELDIG, maar als je een slechte batch hebt dan kan het ook een enorme domper zijn.

Ik denk zeker wel dat je dieper kunt gaan in verdere trips als je eerdere trips hebt gemaakt. Hoewel elke trip anders is en het elke keer weer een beetje nieuw en onwennig voelt, leer je er steeds beter mee "om te gaan" en kun je het beter sturen. Als je dus van tevoren weet wat je wilt bereiken in je trip, kun je met wat trip ervaring makkelijker komen waar je wilt zijn.

En ik kan ook beamen dat 4-HO-MET hét ultieme tripmiddel is als je graag prachtige visuals wilt aanschouwen zonder dat je er gelijk 8 uur of langer aan vast zit. Wij waren meestal na 3-4 uur wel uitgetript. De come-up is ook maar 20-30 minuten. Het enige nadeel voor mij is dat het qua bodyload vaak een stuk onprettiger is dan andere tripmiddelen.
W
WeekendTripLid
01-01-2024, 00:00
#4
BenzoLiefhebber zei:
Ik heb een soortgelijke ervaring opgedaan met Ketamine. Dit heeft voor mij wel wat veranderd en hopelijk durf ik ooit weer daar te komen, helaas door tolerantie moet ik dan wel erg veel nemen.
Klik om te vergroten...

Was dit puur K of ook een combinatie met andere middelen?

Ik denk dat ik vandaag alvast wat 4-HO-MET bestel. Wellicht ga ik dat volgend weekend eens proberen met 1.5 pellet a 20mg.

Ben ook benieuwd of muziek en aanrakingen net zo intens zijn als met LSD.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
WeekendTrip zei:
Was dit puur K of ook een combinatie met andere middelen?
Klik om te vergroten...
Toendertijd deed ik iedere dag benzo's, alcohol en wiet. Dat heb ik toen ook gedaan dus ja.. beetje onverantwoord maar het was echt bizar wat voor positieve invloed het heeft gehad.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
WeekendTrip zei:
Dank je allebei voor de uitgebreide info en tips.

Dus 4-HO-MET is vergelijkbaar met LSD en truffel trips? Heb je hier ook te maken met tolerantie opbouw zoals LSD?

En ik begrijp dat een 20mg pellet al een redelijk normale dosis is voor een eerste ervaring?
Klik om te vergroten...

Ja, alle psychedelica heeft een opbouw van tolerantie. Ik zou echt als absolute minimum 7 dagen aanraden, liefst 14 of langer.

20mg is een prima startdosis. Ik ben er zelf vrij gevoelig voor (heb ook nog wel een tripreport of twee op dit forum slingeren ergens), en kan daar echt een volwaardige trip op hebben. Ik lees wel anderen die 30 of zelfs 40 nodig hebben om goed te kunnen trippen.
W
WeekendTripLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zojuist 4-HO-MiPT en 4-HO-MET besteld.
Volgend weekend beide pillen na elkaar proberen. Ben heeeeel erg benieuwd naar wat het mij gaat geven :)

Bij trip reports staan leuke ervaringen met deze combo
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben 1x zo ver weggeweest van Keta dat ik overtuigd was dat ik dood was.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
WeekendTrip zei:
Zojuist 4-HO-MiPT en 4-HO-MET besteld.
Volgend weekend beide pillen na elkaar proberen. Ben heeeeel erg benieuwd naar wat het mij gaat geven :)

Bij trip reports staan leuke ervaringen met deze combo
Klik om te vergroten...
Heb je het nog geprobeerd? En hoe vond je het?
W
WeekendTripLid
01-01-2024, 00:00
#10
trippymeeuw zei:
Ben 1x zo ver weggeweest van Keta dat ik overtuigd was dat ik dood was.
Klik om te vergroten...
Holy shit, dat is wel heftig. Toch zou ik graag mijn vorige trip willen herbeleven en doorgaan waar het stopte.
Hoeveel heb je toen genomen en hoe? Had je toen ook andere middelen gebruikt?


Boyman zei:
Heb je het nog geprobeerd? En hoe vond je het?
Klik om te vergroten...

Jazeker :)

Het was heel interessant. Ik had een dosis van 20/20 om te proberen.
De 4-HO-MiPT lijkt behoorlijk veel op LSD, zeker alleen al de come-up: het beetje misselijke gevoel in de keel, maar gelukkig neemt dat snel af.
Daarna is er ook een verhoogd gevoel bij aanrakingen, voel je je heerlijk en vrolijk en is de beleving van muziek extra intens.
Qua visuals valt het daarbij tegen, zoals open als closed en was het eigenlijk niet tot nauwelijks aanwezig.

We zijn toen naar de Grevelingen gereden en daar nam ik de MET (zo'n 1,5 later dan de MiPT). En wauw.....die gaf zeker visuals!!!
Zeker vergelijkbaar met de 200um LSD die ik hiervoor had genomen: wuivende en krioelende bomen, wat soms lijkt op een zee van tentakels.
Een spectaculaire lucht met patronen in de wolken, hervormende wolken en een soort time-lapse effect van lichtinval.
De grond danste en golfte vrolijk. En nu had ik ook CEV met mooie kleuren en patronen die ik bij LSD niet had.
Helaas had ik geen headset mee, want ik heb het gevoel dat de CEV daar flink mee gestimuleerd kunnen worden.

Daarbij duurde het inderdaad max 4 uur totdat de effecten weg waren en tot zo'n 6 uur waarbij ook het high gevoel in je hoofd vrijwel weer weg was.
Al met al een geweldige eerste ervaring! Maar het grote verschil is dat deze middelen puur het LSD gevoel en visuals geven, maar zonder de diepgang en emoties. Tenminste, dat leek tijdens deze eerste ervaring.
Verder denk ik dat het ook geweldig kan zijn op een festival/hardcore feest ipv XTC.

De volgende keer staat LSD weer op de planning met een dosis van 300um.
Het lijkt of ik gewoon wat minder reageer en meer nodig heb. Bij 100 voelde ik wel veel, maar zag ik erg weinig: alleen een beetje ademende objecten.
Bij 200um zag ik echt veel meer en kon ik het prima handlen: we zijn zelfs naar een pannenkoekrestaurant geweest.
En ik heb toen emoties en gedachten gehad die volledig nieuw voor me zijn. Hier wil ik dus zeker meer over ontdekken voor mezelf.

En de volgende keer MiPT/MET probeer ik 20/30 of zelfs 20/40.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
WeekendTrip zei:
Holy shit, dat is wel heftig. Toch zou ik graag mijn vorige trip willen herbeleven en doorgaan waar het stopte.
Hoeveel heb je toen genomen en hoe? Had je toen ook andere middelen gebruikt?




Jazeker :)

Het was heel interessant. Ik had een dosis van 20/20 om te proberen.
De 4-HO-MiPT lijkt behoorlijk veel op LSD, zeker alleen al de come-up: het beetje misselijke gevoel in de keel, maar gelukkig neemt dat snel af.
Daarna is er ook een verhoogd gevoel bij aanrakingen, voel je je heerlijk en vrolijk en is de beleving van muziek extra intens.
Qua visuals valt het daarbij tegen, zoals open als closed en was het eigenlijk niet tot nauwelijks aanwezig.

We zijn toen naar de Grevelingen gereden en daar nam ik de MET (zo'n 1,5 later dan de MiPT). En wauw.....die gaf zeker visuals!!!
Zeker vergelijkbaar met de 200um LSD die ik hiervoor had genomen: wuivende en krioelende bomen, wat soms lijkt op een zee van tentakels.
Een spectaculaire lucht met patronen in de wolken, hervormende wolken en een soort time-lapse effect van lichtinval.
De grond danste en golfte vrolijk. En nu had ik ook CEV met mooie kleuren en patronen die ik bij LSD niet had.
Helaas had ik geen headset mee, want ik heb het gevoel dat de CEV daar flink mee gestimuleerd kunnen worden.

Daarbij duurde het inderdaad max 4 uur totdat de effecten weg waren en tot zo'n 6 uur waarbij ook het high gevoel in je hoofd vrijwel weer weg was.
Al met al een geweldige eerste ervaring! Maar het grote verschil is dat deze middelen puur het LSD gevoel en visuals geven, maar zonder de diepgang en emoties. Tenminste, dat leek tijdens deze eerste ervaring.
Verder denk ik dat het ook geweldig kan zijn op een festival/hardcore feest ipv XTC.

De volgende keer staat LSD weer op de planning met een dosis van 300um.
Het lijkt of ik gewoon wat minder reageer en meer nodig heb. Bij 100 voelde ik wel veel, maar zag ik erg weinig: alleen een beetje ademende objecten.
Bij 200um zag ik echt veel meer en kon ik het prima handlen: we zijn zelfs naar een pannenkoekrestaurant geweest.
En ik heb toen emoties en gedachten gehad die volledig nieuw voor me zijn. Hier wil ik dus zeker meer over ontdekken voor mezelf.

En de volgende keer MiPT/MET probeer ik 20/30 of zelfs 20/40.
Klik om te vergroten...
Ik had alleen keta op. Om het half uur 2 puntjes per neusgat. Wou ook even kijken hoever ik kon gaan toen
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#12
WeekendTrip zei:
Het was heel interessant. Ik had een dosis van 20/20 om te proberen.
De 4-HO-MiPT lijkt behoorlijk veel op LSD, zeker alleen al de come-up: het beetje misselijke gevoel in de keel, maar gelukkig neemt dat snel af.
Daarna is er ook een verhoogd gevoel bij aanrakingen, voel je je heerlijk en vrolijk en is de beleving van muziek extra intens.
Qua visuals valt het daarbij tegen, zoals open als closed en was het eigenlijk niet tot nauwelijks aanwezig.

We zijn toen naar de Grevelingen gereden en daar nam ik de MET (zo'n 1,5 later dan de MiPT). En wauw.....die gaf zeker visuals!!!
Zeker vergelijkbaar met de 200um LSD die ik hiervoor had genomen: wuivende en krioelende bomen, wat soms lijkt op een zee van tentakels.
Een spectaculaire lucht met patronen in de wolken, hervormende wolken en een soort time-lapse effect van lichtinval.
De grond danste en golfte vrolijk. En nu had ik ook CEV met mooie kleuren en patronen die ik bij LSD niet had.
Helaas had ik geen headset mee, want ik heb het gevoel dat de CEV daar flink mee gestimuleerd kunnen worden.

Daarbij duurde het inderdaad max 4 uur totdat de effecten weg waren en tot zo'n 6 uur waarbij ook het high gevoel in je hoofd vrijwel weer weg was.
Al met al een geweldige eerste ervaring! Maar het grote verschil is dat deze middelen puur het LSD gevoel en visuals geven, maar zonder de diepgang en emoties. Tenminste, dat leek tijdens deze eerste ervaring.
Verder denk ik dat het ook geweldig kan zijn op een festival/hardcore feest ipv XTC.

De volgende keer staat LSD weer op de planning met een dosis van 300um.
Het lijkt of ik gewoon wat minder reageer en meer nodig heb. Bij 100 voelde ik wel veel, maar zag ik erg weinig: alleen een beetje ademende objecten.
Bij 200um zag ik echt veel meer en kon ik het prima handlen: we zijn zelfs naar een pannenkoekrestaurant geweest.
En ik heb toen emoties en gedachten gehad die volledig nieuw voor me zijn. Hier wil ik dus zeker meer over ontdekken voor mezelf.

En de volgende keer MiPT/MET probeer ik 20/30 of zelfs 20/40.
Klik om te vergroten...
Zo, klinkt gaaf!! Dat zijn echt wel flinke dosissen inderdaad. Voor iemand met weinig tripervaring is 300ug echt wel een flinke kluif hoor. Besef dat het nogal een grote sprong is van 200 naar 300. Misschien eerst 250 doen?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een soortgelijke ervaring opgedaan met Ketamine. Dit heeft voor mij wel wat veranderd en hopelijk durf ik ooit weer daar te komen, helaas door tolerantie moet ik dan wel erg veel nemen.
W
WeekendTripLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank je allebei voor de uitgebreide info en tips.

Dus 4-HO-MET is vergelijkbaar met LSD en truffel trips? Heb je hier ook te maken met tolerantie opbouw zoals LSD?

En ik begrijp dat een 20mg pellet al een redelijk normale dosis is voor een eerste ervaring?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."