Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, is de mate waarin je voortanden verdoven een goede indicatie voor de puurheid van coke? De coke die ik nu heb heeft dit effect al merkbaar bij 20mg. Ik snap dat de enige manier om de puurheid te meten is door het naar een testservice te brengen, wat ik ook nog wil doen. Een aantal weken geleden had ik coke gehaald en die had dit verdovende effect in zijn geheel niet. Ik werd er ook extreem gejaagd van en brandde enorm in m'n neus. Kan dit komen door versnijding met caffeine? Ik ben bekend met de effecten van speed (meer dan met die van coke) dus die herken ik wel. Speed werkt bij mij ook extreem lang door. Ik gebruik zeer zelden dus van tolerantie is geen sprake. Ik ben ook erg gevoelig voor uppers en heb nu voor het eerst een lijn coke afgewogen en ben erachter gekomen dat ik in het verleden veel te grote lijnen trok. Bij een lijn van 30mg heb ik al effecten (bij deze coke in elk geval). Sterker nog als ik meer neem nemen vooral de vervelende effecten toe. Groeten! ps. ik zie nu dat ik dit in de Coke subforum had moeten plaatsen, maar kan het bericht niet verplaatsen klopt dat?"
"FredKroket zei: Neen. Kan net zo goed lidocaïne of een ander versnijdingsmiddel zijn. Klik om te vergroten... Thanks, ik las het net ook al in een andere forumpost. FredKroket zei: Mogelijk, of andere middelen. Zonder te testen zal je er nooit achter komen. Klik om te vergroten... Ik ga het laten testen. Kom ik er dan ook achter of er lidocaine in zit? Of testen ze alleen op vulmiddelen en puurheid?"
"Neo-Shulginist zei: Ik ben helaas geen weerman van de actuale populariteit bij de testservice, maar je hebt gelijk! Er kan maar een beperkt aantal samples naar het lab gestuurd worden dus niet alles wordt uitgebreid geanalyseerd. Maar ze zullen nog wel wat capaciteit hebben gezien met alle lockdowns en beperkingen er niet zoveel feestjes zijn en er dan ook minder mensen komen opdagen bij de testservice. In het lab kunnen ze in ieder geval precies zien of er andere psychoactieve stoffen in zitten. Het testapparaat wat ze gebruiken heeft een scheidingsfunctie (met chromatografie, als je het wil weten), waarna de verschillende stoffen worden herkend (gekwalificeerd). Bij bepaalde bekende drugs zoals cocaïne, speed, MDMA en GHB wordt dan ook chemisch zuiver referentiemateriaal meegetest zodat precies de sterkte van je drug kan worden getest. Die techniek heet (gas)chromatografie-multispectometrie (GC-MS), en het is een veelgebruikte analytische methode. Voor sommige samples wordt ook een goedkopere analytische methode gebruikt: FTIR. Dan wordt aan de hand van de terugkaatsing van infrarood gekeken welke kleuren de stof precies reflecteert. Daaraan kun je aflezen welke stof is en ook (met een relatief grote veiligheidsmarge) hoe sterk die stof is. Klik om te vergroten... Thanks voor het uitgebreide antwoord! Ik ben er achter gekomen dat ik één van die personen ben voor wie coke niks is. Ik vind de effecten erg onprettig en mijn neus kan er niet tegen. Misschien gelukkig maar!"
"Ik heb een vraag omtrent afkicken van ghb met phenibut. Ik heb zoveel mogelijk topics gelezen hierover op dit forum. Ook ik heb weer een tijdje te diep in het GHB glaasje gekeken en ongeveer 1.5mnd gebinged. Ik ben meerdere keren afgekicked van de G in het verleden, door langzaam af te bouwen met G en een keer door 3 dagen de G te vervangen door (grote) hoeveelheden alcohol (werkte wel voor mij, niet bepaald aan te raden). Ik zit nu echter een beetje in tijdnood (wegens privé omstandigheden) dus langzaam de G afbouwen is geen optie. Ik lees dat afkicken van G met phenibut één van de snelste en makkelijkste manieren is. Ik heb al ervaring met Phenibut en ken m'n persoonlijke doseringen. Ik zat op 5ml ghb / 2 uur en heb dit in 2 dagen rap afgebouwd naar 3.5ml / 2 uur, met ter ondersteuning een paar diazepam. Ik heb constant tintelingen in mijn linkerhand (pins and needles) en bij deze dosering kreeg ik zo'n 1.5 uur na doseren steeds koude en klamme handen, de eerste tekenen van ontwenning bij mij). Dit leek mij een goed moment om over te schakelen op phenibut en het afbouwen met de G te staken. De overschakeling naar phenibut doe ik als volgt: Dag 1. Om 20:30 heb ik 4 gram phenibut genomen (let op dit is een hoge dosering voor de meesten, voor mij persoonlijk een prima dosis) en om 21:00 de laatste dosis G van 3.5ml. Om 23:00 gaan slapen en voor het eerst in tijden 7 uur achter elkaar doorgeslapen zonder wakker te worden en daarna nog een keer ingedommeld. Top! Werd wel met een enorm duf hoofd wakker maar ja dit was te verwachten. De pheni werkte duidelijk nog door. Geen G cravings of ontwenningsverschijnselen. Dag 2. Rond 12:00 begin ik weer koude, klamme handen te krijgen en merk ik een verhoging in mijn hartslag. De pheni lijkt aardig uit te werken dus en om 13:00 heb ik 2 gram phenibut genomen. Vervolgens vanavond nog een dosis voor het slapen gaan van max 2gr, maar als minder goed voelt dan minder. Dag 3. Op dezelfde manier als dag 2 en dan volledig stoppen met de phenibut. En dan hier mijn vraag: Ben je na 2 a 3 dagen phenibut gebruik echt fysiek ontwend van de GHB? Of vervang ik simpelweg de GHB door phenibut en krijg ik bij het stoppen van de pheni alsnog de rekening gepresenteerd? Van wat ik in de meeste posts lees zou ik echt lichamelijk afgekickt moeten zijn van de G maar las ook een post van iemand die de pheni langer door gebruikte en die weer ging afbouwen nog. Na 3 dagen alcohol was ik ook fysiek niet meer afhankelijk van de G, maar weet niet of dit ook opgaat voor phenibut vanwege een ander werkingsmechanisme of omdat het dezelfde receptoren als GHB kietelt? Beetje lange post voor een eenvoudige vraag maar even wat context en misschien hebben anderen nog iets aan mijn verhaal"
"Als het je niet lukt om één van de vele te vinden afbouwschema's te volgen en uit te zingen dan klinkt het alsof je de onderliggende redenen van je gebruik zult moeten aanpakken. Dit kan van alles zijn, verveling, depressie, angstklachten, etc. In dat geval zul je toch echt professionele hulp moeten zoeken. Geloof mij, ik weet als geen ander hoe ENORM die drempel is om de huisarts te bellen voor dat eerste gesprek, maar als je daar eenmaal overheen bent en je krijgt professionele hulp dan is dat echt fantastisch. Ben zelf overigens meerdere keren zelf thuis afgekicked van G en er ook een stuk voorzichtiger mee geworden (ik moet geen liter in m'n koelkast hebben liggen) qua recreatief gebruik. Overigens hoe gaat het nu?"
"De doseringen die je noemt zijn gelukkig niet echt hoog dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je met behulp van een aantal dagen benzo's er snel vanaf bent. Dit zou je ambulant (vanuit huis kunnen doen), doe dit toch echt wel in overleg met je huisarts, voor je het weet heb je een nieuwe verslaving erbij (benzo's) en geloof me dat wil je niet. Mocht je je echt niet over die schaamte heen kunnen zetten om de HA te bellen stuur dan ff een PM."
"Ik ben nog niet zo lang actief hier maar als ex-benzo verslaafde snap ik maar al te goed waarom men het gebruik hiervan niet aanmoedigt. Geloof mij, een benzo verslaving is afschuwelijk en er vanaf komen is de hel, in ieder geval wanneer je aan hoge doseringen zit. Ik wil mensen hier niet onnodig bang zitten maken. Diazepam is één van de meest 'schone' benzos die er zijjn en bij een detox/afkick word jouw gebruik altijd omgerekend naar het equivalent diazepam. Mijn eigen gebruik was volgens de omrekentabelletjes vergelijkbaar met ten minste 150mg diazepam per dag. Ik was zelf aan het aanklooien en zat op ongeveer 8mg clonazolam per dag. Ooit begonnen met temazepam via de huisarts, totdat die het niet meer wilde voorschrijven, toen zelf gaan zoeken en via reddit bij etizolam en uiteindelijk steeds potentere (RC) benzos aanbeland en door steeds toenende tolerantie volledig doorgeschoten in gebruik. Clonazolam schijnt in deze nog eens extra venijnig te zijn vanwege de chemische samenstelling wat betreft verslaving en ontwenning. Etizolam en clonazolam zijn inmiddels verboden middelen in NL. Ja, benzos zijn een trip killer en kunnen helpen slapen na stim gebruik, zo is het bij mij ook begonnen, maar wie zegt dat "iedereen" hier stiekem benzo's gebruikt? Ik heb het op de harde manier moeten leren, maar bij mij komt er nooit meer een benzo naar binnen. Dan maar een nachtje wakker liggen na drugsgebruik. Als je echt slaapproblematiek hebt laat je dan door de huisarts doorverwijzen naar een slaappolie. Ik weet niet of ik het hier mag noemen en wil geen reclame maken maar als ex-insomniac kan ik zeggen dat ik heel veel baat heb gehad bij cognitieve gedrags therapie (CGT), via de slaappolie van het AMC kwam ik terecht bij Slaapmakend (google it). Pak het probleem bij de wortel aan in plaats van lapmiddelen te gebruiken en/of zelf te gaan rommelen met (RC) benzo's. Ik snap de verleiding maar al te goed en ben ook finaal in deze valkuil getrapt. Je mag me ook een privé bericht sturen!"
"Melis zei: Zolpidem hoort ook bij de benzo's? Ik merk wel dat ik van 5 naar 10 en nu naar 15mg ben gegaan om weer effect te krijgen. Gaat best snel. Met 15mg begin al een beetje gekke dingen te doen waaronder dingen bestellen waar ik me de volgende dag niet meer bewust van ben. Maar ik blijf het gewoon elke dag slikken omdat de trauma's waar ik mee aan het werk ben heel erg in de nacht spoken. En ik wil dat gewoon kwijt dus moet ik gewoon mijn pilletjes. Anders overdag net zo'n drama en zo gaat het steeds weer rond. Je snapt me vast. We weten waar de problemen vandaan komen. We zijn er mee aan het werk gegaan, maar moet ook rust hebben en energie om er mee verder te kunnen. Het is allemaal heel pittig zo. Maar ik merk zeker wel dat ik teveel en te gek doe met de zolpidem. Klik om te vergroten... Sorry ik had erbij moeten vermelden dat ik aan een zéér hoge dosering zat ( ongeveer vergelijkbaar met ca 150mg Zolpidem). Met de dosering waar jij op zit hoef je je niet zo'n zorgen te maken hoor, maar zoals je ziet neemt de tolerantie snel toe bij regelmatig gebruik. Zolpidem is officieel geen benzo maar een zgn. Z-drug. Ik ben even kwijt wat nu het verschil is. Volgens mij gewoon een ander soort molekuultje maar wat wel op ongeveer dezelfde manier op de hersenen werkt. Maar heb nu even geen tijd om het uit te zoeken. Ik zal mijn bericht even updaten dat ik enorm hoge doses slikte want ik maak mensen nu misschien onnodig bang. Wel goed om jezelf een maximum dosering op te leggen qua gebruik, want straks ga je naar 20, dan 30, dan 50mg enz. Hou contact hierover met je arts, ik neem ook aan dat die grenzen zal stellen aan jouw gebruik. Fijn dat het je helpt bij het slapen terwijl je aan je trauma's werkt en goed bezig met werken daaraan, dat zal niet makkelijk zijn. Sterkte! 💪🏻"
"Beetje een ouwe koe uit de sloot halen dit maar had laatst ook een dergelijke ervaring. Vroeger veel geblowd maar als ik nu blow raak intovert, niet sociaal en licht paranoia. Daarom leek me onder invloed van hart en geest openende MDMA en in een fijne thuis (after setting) dit een uitgezelen reden om toch eens te proberen. Resultaat: ik kon geen gesprek meer volgen. Elke zin was gewoon weer een volledig nieuwe zin zonder connectie met de vorige of volgende. Met een licht neerwaartse spriaal tot gevolg maar heb dat gelukkig goed kunnen managen. Voor mij niet meer 😊 Teveel gerookt? Teveel MDMA? Ongeschikt? Wie zal het zeggen doe mij op de condown van X maar 1 of 2 g'tjes.(opschrijven!)."
"Vuncapzz zei: Introductie topic en ervaringen. Veel benzo's geprobeerd. Tijd lang echt wel aardig aan gezeten. Zelf langzaam afgebouwd, gestopt en weer begonnen op voor mij een dosis die werkt qua angstvermindering/ontspannen/stressverlaging. Zal mijn ervaringen delen. Gedaan: - Etizolam Vond ik persoonlijk de meest fijne benzo die er was om tot rust te komen. Werkte erg goed, voelde natuurlijk, relax-gevend. Helaas wel verslavingsgevoelig voor mij. Tolerantie trad snel op en neiging om meer te pakken was er zeker. - Flubromozepam Merkte ik geen reet van. Vond dit echt een slechte benzo. Voor mij een no go. - Diclazepam Deze benzo was heftig. Compleet rustgevend, wat euforisch gevoel. Echter was één dosis meer dan genoeg om je niet te kunnen laten functioneren. Ook de neiging om bij te pakken was er, net iets heftiger dan bij Clonazolom en Etizolam - Clonazolam Meest verslavende benzo voor mij op Diclazepam na. Complete rust, ontspanning, slaap is gegarandeerd. Echter pakte ik snel veel meer dan nodig is en bouw je onnodig tolerantie op - Flunitrazolam Milde benzo tegen angst en paniek. Vind ik net wat lager zitten qua effect dan fluetizolam. Geen neiging om onnodig bij te pakken. - Flualprazolam Deze was niet normaal. Viel direct in slaap. Paar keer gebruikt, te heftig. - Pyrazolam Deed ik vooral in combinatie met norflurazepam. Enkel pyrazolam zorgde voor sedatie en ontspannenheid. Echter ging mijn spraak er van veranderen, wat niet fijn is. - Norflurazepam Euforie, wat energie, licht gevoel en zeker niet slaperig/moe of iets in die trant. Verslavingsgevoelig: doordat het zo 'licht' aanvoelt qua effect en dit prima op een feestje/dingen ondernemen is te gebruiken, snel en veel bij pakken. - Dechloroetizolam Sedatie voelde ik goed. Echter geen andere benoemenswaardige effecten. Viel redelijk tegen. - Gidazepam Erg licht. Wat ontspannen, that's it. Niet de moeite waard. - Flubitrozolam (FANAX) Werkt deze? Niks van gemerkt. Zou sterker zijn dan Etizolam. 4 breuklijntjes, 1 breuklijntje niks, tot zelfs 1 pil geen echte benoemens waardige effecten. - Fluetizolam Perfect tegen angst/paniek die snel werkt. Zat op 5mg pillen, toen naar 3mg, toen naar 2mg, toen naar 1mg en vervolgens naar 0mg. Stapsgewijs gedaan. Ontwenningsverschijnselen had ik denk ik twee dagen, vooral bij de laatste afbouw. Trillen, beetje paniekerig en angstig zijn. Verder viel het mee. Ergste afkick ooit was paroxetine (antidepressiva). Kreeg daar suïcidale gedachten van en dat op doktersrecept. Flueitzolam is waar ik mee ben af gaan bouwen tot 0 stuks per dag voorafgaand een tijd lang aan de Etizolam, Clonazolam en vervolgens aan de Diclazepam zat. - Bromazolam Toch na een tijd van de bovenstaande benzo's af te zijn geweest begonnen met bromazolam i.v.m. angst/paniek stoornis. Bij sommige verhalen hoor je dat in één keer heel lang slaapt. Ik heb gemerkt dat dit echt aan de dosering ligt. Één pil van 3mg is voor mij meer dan voldoende om de dag door te komen, verdeeld in stukjes om te kunnen functioneren zonder angst/paniekaanvallen. Vaak heb ik 3/4de van één pil (3mg) op een dag. De neiging om bij te pakken heb ik bij deze niet, omdat ik dan weet dat ik echt als een blok in slaap val. Hier heb ik geen behoefte aan en heeft geen toegevoegde waarde. Slapen doe ik sowieso wel, ook zonder benzo's. My piece of cake en ervaringen. Ciao! Klik om te vergroten... Mag ik vragen waarom je aan de RC benzo's zit en niet aan reguliere medicatie? Volg je ook therapie/ben je in gesprek met je huisarts een psychiater/therapeut? Waarom zo experimenteren met RC's?"