Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe alleen GHB afkicken

Hoe alleen GHB afkicken

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
Babybeer29Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heyla,

ik ben jammer genoeg al 1,5 jaar verslaafd aan ghb..

ik zit op invaliditeit waardoor ik altijd thuis ben
Hoe kan ik hier ooit mee stoppen?
Ik slaap maar 2-3 uurtjes en dan wordt ik wakker voor nog een dosis ghb

Minderen lukt me wel dan neem ik maar 2-3 ml per 2,5uur
Maar dat lukt natuurlijk enkel als ik een bezigheid heb
Als ik alleen ben neem ik in de avond al makkelijk 3ml per uur

als ik al 2 uur niets meer heb genomen merk ik dat meteen door de enorme zweetaanvallen en trillende handenen voel ik me heel onrustig

wil er zo graag mee stoppen want intussen draait mijn hele leven rond de ghb pff

Iemand tips & tricks?

thnx
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou niet proberen alleen af te kicken. Bel de huisarts en schakel hulp in!
B
Babybeer29Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Durf er niet mee naar de huisarts gaan schaam me dood.. en ik wil zeker geen afkickkliniek in
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Afbouw schema maken en volgen, genoeg ghb in huis halen en zorgen dat je niet zonder komt.

Doorzetten en aan het afbouwschema houden! Je kunt er genoeg hier vinden op t forum, @Spyro Heeft een topic geopend om mensen zoals jou te helpen.

En als het kan diazepam en / of phenibut inkopen want wanneer je dosis ghb op een bepaald laag punt komt kan je switchen op die middelen voor een x aantal dagen en hoef je geen ghb meer te nemen!

Contacteer haar anders of zoek op het forum, er zijn vast wel mensen bereid je te willen helpen! Succes 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Babybeer29 zei:
Durf er niet mee naar de huisarts gaan schaam me dood.. en ik wil zeker geen afkickkliniek in
Klik om te vergroten...
Je kan met hulp van de huisarts/praktijkondersteuner/GGZ instelling gecontroleerd en veilig afkicken. Niks om je voor te schamen. Sterker nog, juist door om hulp te vragen toon je enorm veel kracht en zelfreflectie. Elke hulpaanbieder zal dit bevestigen. Ga nou niet zelf aankloten met milliliters en schema's terwijl de hulp in Nederland zo goed geregeld is.

Daarnaast heeft de huisarts een geheimhoudingsplicht en mag hij/zij/ander gender niemand zonder jouw toestemming inlichten.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Je kan met hulp van de huisarts/praktijkondersteuner/GGZ instelling gecontroleerd en veilig afkicken. Niks om je voor te schamen. Sterker nog, juist door om hulp te vragen toon je enorm veel kracht en zelfreflectie. Elke hulpaanbieder zal dit bevestigen. Ga nou niet zelf aankloten met milliliters en schema's terwijl de hulp in Nederland zo goed geregeld is.
Klik om te vergroten...
Je moet het maar treffen hoor met de hulp in Nederland, worden toch wel veel fouten gemaakt vind. Meer vanuit de kant van de huisartsen maar ook wel in de verslavingszorg. Toch is het wel verstandig om het via een arts te doen maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen dus het is je eige verantwoordelijkheid.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je er niet uitkomt, stuur me een PB.

Idd wat @Dopemonster zegt, de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf als je niet door een dokter geholpen wil worden. Maar je hoeft je echt niet te schamen hoor, voor je dokter. Geheimhoudingsplicht 🙂
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Babybeer29 zei:
Minderen lukt me wel dan neem ik maar 2-3 ml per 2,5uur
Maar dat lukt natuurlijk enkel als ik een bezigheid heb
Klik om te vergroten...

Afbouwschema gaat moeilijk zijn in dit geval, zoals je zelf al aangeeft. Is een werk van lange adem.

Zou indd gewoon professionele hulp zoeken, fuck de schaamte
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
En als het kan diazepam en / of phenibut inkopen want wanneer je dosis ghb op een bepaald laag punt komt kan je switchen op die middelen voor een x aantal dagen en hoef je geen ghb meer te nemen!
Klik om te vergroten...
Zou niet beginnen met Phenibut, al te lang lichamelijk verslaafd en affiniteit van Pheni voor Gaba B is te laag in dit geval..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
GABA-B Bonanza zei:
Afbouwschema gaat moeilijk zijn in dit geval, zoals je zelf al aangeeft. Is een werk van lange adem.

Zou indd gewoon professionele hulp zoeken, fuck de schaamte
Klik om te vergroten...
Je moet toch hoe dan ook afbouwen? Hoe wil je er anders vanaf komen? Ik zou ook professionele hulp zoeken als het me niet lukt maar dit betekend natuurlijk wel een klinische opname he want ambulante hulp gaat je niet verder helpen als je je niet aan een afbouwschema kan houden
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Afbouw schema is helemaal niet moeilijk als je doorzettingsvermogen hebt. Is mij meerdere keren gelukt zonder hulpmiddelen hoor. (Ook zonder HA)

Als je het niet vertrouwd, gewoon HA. Meer kunnen we niet betekenen voor je.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Afbouw schema is helemaal niet moeilijk als je doorzettingsvermogen hebt. Is mij meerdere keren gelukt zonder hulpmiddelen hoor. (Ook zonder HA)
Klik om te vergroten...
Jij bent de enige van dit forum die ik ken die in een thuis situatie is kunnen afkicken. Anderen inclusief mezelf ontbreken het doorzettings vermogen.

Neem nu de TS om 0,2ml per dag dan is ie toch 17dagen bezig om af te bouwen, al hij geen fouten maakt tussendoor. Ik ben nog steeds pro medicijnen = baclofe + pregabaline en hier en daar een diazepam om er het snelst van af te komen..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
GABA-B Bonanza zei:
Jij bent de enige van dit forum die ik ken die in een thuis situatie is kunnen afkicken. Anderen inclusief mezelf ontbreken het doorzettings vermogen.

Neem nu de TS om 0,2ml per dag dan is ie toch 17dagen bezig om af te bouwen, al hij geen fouten maakt tussendoor. Ik ben nog steeds pro medicijnen = baclofe + pregabaline en hier en daar een diazepam om er het snelst van af te komen..
Klik om te vergroten...
Nee hoor, ik heb meerdere in DM geholpen zonder medicatie.

Nou is beide prima hoor. Net wat je zelf graag wil. Afkicken is nou eenmaal doorzetten, niks komt aanwaaien uiteindelijk
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Nee hoor, ik heb meerdere in DM geholpen zonder medicatie.

Nou is beide prima hoor. Net wat je zelf graag wil. Afkicken is nou eenmaal doorzetten, niks komt aanwaaien uiteindelijk
Klik om te vergroten...
Afkicken = lijden. Hoe je het went of keert.

Er is geen quick fix. We leven niet in de matrix waar je een blauw pilleke kan slikken om uit de waanzin wakker te worden
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Afkicken = lijden. Hoe je het went of keert.

Er is geen quick fix. We leven niet in de matrix waar je een blauw pilleke kan slikken om uit de waanzin wakker te worden
Klik om te vergroten...
Dank u Dopey! 17 dagen is niks.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Afkicken = lijden. Hoe je het went of keert.

Er is geen quick fix. We leven niet in de matrix waar je een blauw pilleke kan slikken om uit de waanzin wakker te worden
Klik om te vergroten...
Men snapt niet, dat je geleidelijk moet afbouwen wat je opgebouwd hebt. Iedereen wilt van maanden gebruik naar 0 real quick, maar snappen niet dat als je ff 3 pillen in je bek douwt en denkt er vanaf te zijn dat het dan safe zit. GABA’s kan je ook te snel afbouwen. En de éné GABA te gebruiken om van de ander af te komen is in het lichaam ook echt niet de allerbeste oplossing.

trappetje op, betekend trede voor trede naar beneden. En ja de laatste treden kan je springen met behulp van. Niemand springt van trede 17 zo naar beneden lijkt me? Waarom dan wel met afbouwen.

En die “quick fixes” leiden alleen maar tot dat men irrationeel gaat denken volgende keer. “Oh neem een tabletje en klaar dus kan wel vaker fout gaan”

niks is belerender dan keihard afzien tijdens je afkick.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als het je niet lukt om één van de vele te vinden afbouwschema's te volgen en uit te zingen dan klinkt het alsof je de onderliggende redenen van je gebruik zult moeten aanpakken. Dit kan van alles zijn, verveling, depressie, angstklachten, etc. In dat geval zul je toch echt professionele hulp moeten zoeken. Geloof mij, ik weet als geen ander hoe ENORM die drempel is om de huisarts te bellen voor dat eerste gesprek, maar als je daar eenmaal overheen bent en je krijgt professionele hulp dan is dat echt fantastisch. Ben zelf overigens meerdere keren zelf thuis afgekicked van G en er ook een stuk voorzichtiger mee geworden (ik moet geen liter in m'n koelkast hebben liggen) qua recreatief gebruik.

Overigens hoe gaat het nu?
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Avond van te voren stoppen, paar dagen op oxazepam en ik was er vanaf. Zelfs na paar maanden fulltime op G, behalve snachts.

Heb het echt al tering vaak op deze manier gedaan 🤷
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
De doseringen die je noemt zijn gelukkig niet echt hoog dus het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je met behulp van een aantal dagen benzo's er snel vanaf bent. Dit zou je ambulant (vanuit huis kunnen doen), doe dit toch echt wel in overleg met je huisarts, voor je het weet heb je een nieuwe verslaving erbij (benzo's) en geloof me dat wil je niet. Mocht je je echt niet over die schaamte heen kunnen zetten om de HA te bellen stuur dan ff een PM.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Georgie J. zei:
Avond van te voren stoppen, paar dagen op oxazepam en ik was er vanaf. Zelfs na paar maanden fulltime op G, behalve snachts.

Heb het echt al tering vaak op deze manier gedaan 🤷
Klik om te vergroten...
Yep zo deed ik het ook maar dan met Alprazolam! Nooit afgebouwd, maar zal ook wel afhankelijk zijn van hoeveel je precies neemt.... bij mij was dit 25ML max/24H

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."