Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb met antidepressiva

2cb met antidepressiva

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TiemendebeerLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo! Ik ben sinds een paar weken begonnen met antidepressiva ivm een traumatisch voorgeval. Nu vroeg ik me af of ik op festivals 2cb kan gebruiken voor toch een soort van op peppend en euforisch gevoel. Kan iemand mij hier iets over vertellen? Ik slik citalopram.

ik hoor het graag!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij remt een SSRI als Citalopram de werking van psychedelica. Ik dacht dat @Roze Olifant of @Mevrouw Pløp wel iets meer wisten over hoe sterk de demping is etc. Er zijn in ieder geval geen gevaarlijke interacties te verwachten.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb toch ook andere verhalen gelezen, dat het de werking wel dempt maar dat je wel degelijk effect merkt. Zoek eens op reddit. Slik zelf ook citalopram (20mg). Overigens zouden trufffels of bijvoorbeeld 4-ho-met net zo goed moeten werken als normaal. Maar is maar net waar je naar op zoek bent.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geneesmiddel zei:
Volgens mij remt een SSRI als Citalopram de werking van psychedelica. Ik dacht dat @Roze Olifant of @Mevrouw Pløp wel iets meer wisten over hoe sterk de demping is etc. Er zijn in ieder geval geen gevaarlijke interacties te verwachten.
Klik om te vergroten...
Ik heb alleen ervaring met de combinatie van SSRI en LSD, dat was vooral gewoon heel erg zonde van het geld. Ik had net zo goed een stukje van een krant op kunnen eten (of elk willekeurig ander stuk papier). Werd er alleen wat misselijk van en verder echt helemaal niks noppes nada.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Ik heb alleen ervaring met de combinatie van SSRI en LSD, dat was vooral gewoon heel erg zonde van het geld. Ik had net zo goed een stukje van een krant op kunnen eten (of elk willekeurig ander stuk papier). Werd er alleen wat misselijk van en verder echt helemaal niks noppes nada.
Klik om te vergroten...
Dan is de kans groot dat dit hetzelfde is voor 2C-B
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bowserman zei:
Heb toch ook andere verhalen gelezen, dat het de werking wel dempt maar dat je wel degelijk effect merkt. Zoek eens op reddit. Slik zelf ook citalopram (20mg). Overigens zouden trufffels of bijvoorbeeld 4-ho-met net zo goed moeten werken als normaal. Maar is maar net waar je naar op zoek bent.
Klik om te vergroten...

Wat je zegt (dat psilocybine grotendeels de normale werking zou blijven behouden) leek me in eerste instantie sterk, gezien het werkingsmechanisme, maar las zojuist dit:

www.wholecelium.com

Studies tonen aan dat SSRI's de werking van Psilocybine niet stoppen.

Twee nieuwe studies tonen aan dat SSRI's de werking van psilocybine niet tegenhouden. Jarenlang werd gedacht dat je geen paddo's kon nemen in combinatie met antidepressiva.
www.wholecelium.com www.wholecelium.com

Wel interessant.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een keer LSD gebruikt toen ik een maand duloxetine (SNRI) slikte. Ik moest elf (!) zegels nemen, van zegels waarvan ik er normaal drie nodig had om een soortgelijk effect te bekomen, en nog was ik iets nuchterder dan normaal. Het dempt dus echt heel sterk. Dit is ook logisch, want het tripmiddel kan simpelweg niet zo goed binden aan de receptor als deze al ‘bezet’ is door het antidepressivum.

Het is niet dat je geen effect krijgt, maar je hebt veel meer nodig en het is lastiger in te schatten. Ik heb geen ervaring met de combi 2C-B en SSRI/SNRI, maar ik vermoed dat dit geldt voor vrijwel alle psychedelica die op specifieke serotonine-receptoren werken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Ik moest elf (!) zegels nemen
Klik om te vergroten...
16923950e34d4136823786eeba6f0798.gif

Pas dus op, mensen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 44955

Pas dus op, mensen!
Klik om te vergroten...

Ja joh, zonde van je drugs.

Wel belangrijke noot: ik nam de zegels niet alle elf in één keer, omdat ik uiteraard met een normalere dosis was begonnen. Dus er is ook wel tijd overheen gegaan (ik denk in totaal zo’n anderhalf tot twee uur), wat opzich al dempend kan werken op de effecten. Neem dus niet zomaar elf zegels! Spreekt redelijk voor zich, lijkt me, maar ik meld het toch maar even, ge wit ooit nooit nie hier. :wink:
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ja joh, zonde van je drugs.

Wel belangrijke noot: ik nam de zegels niet alle elf in één keer, omdat ik uiteraard met een normalere dosis was begonnen. Dus er is ook wel tijd overheen gegaan (ik denk in totaal zo’n anderhalf tot twee uur), wat opzich al dempend kan werken op de effecten. Neem dus niet zomaar elf zegels! Spreekt redelijk voor zich, lijkt me, maar ik meld het toch maar even, ge wit ooit nooit nie hier. :wink:
Klik om te vergroten...
Wel goed inderdaad dat je het zegt, want ik denk dat als je 11 zegels tegelijk neemt je de rest van je leven achterstevoren loopt. 😅
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
AlwaysTrying zei:
Wel goed inderdaad dat je het zegt, want ik denk dat als je 11 zegels tegelijk neemt je de rest van je leven achterstevoren loopt. 😅
Klik om te vergroten...

Ja, precies! Dat moet je niet hebben. :’)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
AlwaysTrying zei:
Wel goed inderdaad dat je het zegt, want ik denk dat als je 11 zegels tegelijk neemt je de rest van je leven achterstevoren loopt. 😅
Klik om te vergroten...
Roze Olifant zei:
Ja, precies! Dat moet je niet hebben. :’)
Klik om te vergroten...
Een Roze Olifant die de rest van haar leven achteruit door de porseleinkast sjokt... Nie handig nee!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."