Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB combo met upper (speed of 4-FA)

6-APB combo met upper (speed of 4-FA)

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#1
6apb is erg belastend al van zichzelf. Niet combineren. Ook vind ik dat 6apb al genoeg energie geeft. Niet echt nodig om nog harder te gaan.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag beste mensen!

zaterdag ga ik naar een festival en ben van plan om 6-APB te nemen. Ik vind 6-APB super chill, duurt bij mij zo'n 1.5 uurtjes na inname voordat het effect op komt zetten en piekt daarna heel constant ongeveer 4 uur waarna het effect nog zo'n 2-3 uurtjes afzwakt.

De hele constante high vind ik erg relaxed vergeleken met XTC. Met XTC neem ik meestal kwartjes en ben ik veel meer bezig met "zal ik nu bijnemen", "is dit het goeie moment of is het nu nog te vroeg", "heeft bijnemen nog zin of ben ik door m'n serotonine heen", per ongeluk te hard gaan, etc. Met 6-APB heb ik dit allemaal totaal niet, één capsule erin aan het begin en verder lekker genieten. Ik weet dat er ook mensen zijn die meerdere doses nemen op een avond maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Het enige nadeel aan 6-APB vind ik het "couch-lock" effect. Ik krijg meer zin om te hangen, te chillen, te praten en naar de muziek te luisteren dan dat ik er een bom energie van krijg, waardoor ik vaak ook niet per se veel zin heb om te dansen, terwijl ik normaal Sir Dance-a-Lot ben.

Vandaar dat ik met de gedachte speel om 6-APB met een upper als speed of 4-FA te combineren. Ik kwam hierover op het forum wel wat topics tegen maar die waren wel heel erg oud dus ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die positieve (of negatieve) ervaringen mee hebben met genoemde combo's. Ik ben me ervan bewust dat het combineren van bijv MDMA en speed de neurotoxiciteit verhoogd, en ik neem aan dat dit ook geld voor de combo's 6-APB en speed of 4-FA. Ik hoef niet kneiterhard te gaan dus ik doseer sowieso niet super hoog, dus tenzij er gevallen bekend zijn van mensen die meteen dood neervielen door deze combo's ben ik wel bereid om wat te experimenteren. Ik neem sowieso altijd veel vitamientjes, anti-oxidantjes en eet van tevoren goed om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Goed, ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en deze wil delen!

ps. Als de piek van de 6-APB afneemt wil ik er nog een (halfje) 2-CB in gooien, lijkt mij een mogelijk leuke variant van een RC Schulgintje. Ben benieuwd of het synergie heeft met de zogenaamde psychedelische effecten van 6-APB (welke ik zelf nooit heb ervaren, maar aldus psychonautwiki).

Thanks all!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bowserman zei:
Vandaar dat ik met de gedachte speel om 6-APB met een upper als speed of 4-FA te combineren. Ik kwam hierover op het forum wel wat topics tegen maar die waren wel heel erg oud dus ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die positieve (of negatieve) ervaringen mee hebben met genoemde combo's. Ik ben me ervan bewust dat het combineren van bijv MDMA en speed de neurotoxiciteit verhoogd, en ik neem aan dat dit ook geld voor de combo's 6-APB en speed of 4-FA. Ik hoef niet kneiterhard te gaan dus ik doseer sowieso niet super hoog, dus tenzij er gevallen bekend zijn van mensen die meteen dood neervielen door deze combo's ben ik wel bereid om wat te experimenteren. Ik neem sowieso altijd veel vitamientjes, anti-oxidantjes en eet van tevoren goed om de schade zoveel mogelijk te beperken.
Klik om te vergroten...
6-APB is vooral meer cardiotoxisch (=gevaarlijk voor het hart) vanwege affiniteit voor 5-HT2B. Dat maakt het combineren met andere stimulerende middelen dus extra riskant (naast de neurotoxiciteit). Het percentage mensen wat last krijgt van dergelijke klachten is niet te geven, omdat er natuurlijk heel veel kennis ontbreekt bij gebruik van rc's, laat staan bij combinatiegebruik met rc's.
Bowserman zei:
ps. Als de piek van de 6-APB afneemt wil ik er nog een (halfje) 2-CB in gooien, lijkt mij een mogelijk leuke variant van een RC Schulgintje. Ben benieuwd of het synergie heeft met de zogenaamde psychedelische effecten van 6-APB (welke ik zelf nooit heb ervaren, maar aldus psychonautwiki).
Klik om te vergroten...
De synergie tussen 6-APB en 2C-B is minder groot dan die van MDMA en 2C-B. Maar het werkt alsnog wel lekker. Altijd een goede manier om de cravings en chagrijnige gevoelens van het uitwerken van de space te omzeilen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou er geen speed of 4-fa bij doen. De gewenste effecten staan niet in verhouding met de mate waarmee de kater versterkt wordt, in mijn ervaring.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Zou er geen speed of 4-fa bij doen. De gewenste effecten staan niet in verhouding met de mate waarmee de kater versterkt wordt, in mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Wel ervaring mee dus?...
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou je dan niet misschien 4-fma op zichzelf te pakken? Is voor mij de go to drug op festival/feest en wil veel dansen en lekker helder
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bowserman zei:
Wel ervaring mee dus?...
Klik om te vergroten...
Ja
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
ChefCurry zei:
6apb is erg belastend al van zichzelf. Niet combineren. Ook vind ik dat 6apb al genoeg energie geeft. Niet echt nodig om nog harder te gaan.
Klik om te vergroten...
Alright ik ga het niet doen, klinkt onverstandig. Mij geeft het niet die oempf die ik bijv van pep, 4f en in mindere mate van X krijg maar dan is het maar kiezen of delen in dit geval :)
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druggers zei:
Zou je dan niet misschien 4-fma op zichzelf te pakken? Is voor mij de go to drug op festival/feest en wil veel dansen en lekker helder
Klik om te vergroten...
Even for the record 4-FMA is niet hetzelfde als 4-FA he :wink: Het effect van 4-FA (ook wel bekend als 4-FMP) is totaal niet te vergelijken met dat van 4-FMA. Maar misschien maakte je een typefoutje hoor :wink: 4-FMA wordt door de RC vendors vaak als alternatief voor 4-FA neergezet maar hell no.

4-FA is echt m'n favo party drug nr 1 ever voor festivals, love it. De energie, de lichamelijke tintelingen en high tijdens de piek, helder en scherp ipv dat wause van X. Maar 4-FA piekt bij mij vrij kort en ik las altijd dat later bijnemen geen zin heeft. De energie effecten werken wel nog lang door na de piek op een fijne manier (niet "strak staan") maar de body high en meer entactogene effecten nemen bij mij snel af (denk na zo'n 2 uurtjes). Maar misschien moet ik het bijnemen van 4-FA nog even wat beter onderzoeken want is alweer een tijd geleden dat ik daar in ben gedoken.

Groot nadeel van 4-FA is wel dat ik er echt niet op slaap helaas. Dus vanuit dat oogpunt is bijnemen voor mij ook niet zo'n heel goed idee misschien. Vaak ga ik dan daarom over op GHB, dat vloeit wel lekker in elkaar over en vangt bij mij de dip als het middel is uitgewerkt (bij X ervaar ik die dip veel sterker na een avondje gebruik) perfect op met warme gevoelens.

Nou misschien dan 4-FA icm met later wat Gerrit! Bedankt eenieder. Wat ben ik blij met dit forum zeg!
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
ps. in een ander topic schreef ik dat ik Citalopram slik, maar ik ben hier inmiddels weer mee gestopt (teveel bijwerkingen en heb met therapie in korte tijd enorme sprongen gemaakt). Anders zat ik nu sowieso niet met serotonerge drugs te klooien.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Altijd een goede manier om de cravings en chagrijnige gevoelens van het uitwerken van de space te omzeilen.
Klik om te vergroten...
Voor mij is G hiervoor hét middel. Had geen idee dat je dit met 2CB ook kon bewerkstelligen, interessant.
A
AltheaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
De synergie tussen 6-APB en 2C-B is minder groot dan die van MDMA en 2C-B. Maar het werkt alsnog wel lekker. Altijd een goede manier om de cravings en chagrijnige gevoelens van het uitwerken van de space te omzeilen.
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring als ik 2-CB neem ná XTC o.i.d. is dat ik echt een enorme spacende couch potato word, die niets meer wil ondernemen en ook weinig meer kan communiceren met anderen. Dat is op zich thuis natuurlijk wel lekker, maar op een feestje of festival natuurlijk wat minder. Andersom (eerst de 2-CB) overigens nergens last van.

Ik heb geen idee of dit een normale reactie is en of meer mensen hier last van hebben, maar aangezien je dit op een festival wilt doen wellicht wel iets om mee te nemen.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Althea zei:
Mijn ervaring als ik 2-CB neem ná XTC o.i.d. is dat ik echt een enorme spacende couch potato word, die niets meer wil ondernemen en ook weinig meer kan communiceren met anderen. Dat is op zich thuis natuurlijk wel lekker, maar op een feestje of festival natuurlijk wat minder. Andersom (eerst de 2-CB) overigens nergens last van.

Ik heb geen idee of dit een normale reactie is en of meer mensen hier last van hebben, maar aangezien je dit op een festival wilt doen wellicht wel iets om mee te nemen.
Klik om te vergroten...

Thanks, het is ook niet de bedoeling om keihard te gaan spacen, maar de 6-APB trip soort van te verlengen door een lichte dosis 2C-B te nemen.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bowserman zei:
Even for the record 4-FMA is niet hetzelfde als 4-FA he :wink: Het effect van 4-FA (ook wel bekend als 4-FMP) is totaal niet te vergelijken met dat van 4-FMA. Maar misschien maakte je een typefoutje hoor :wink: 4-FMA wordt door de RC vendors vaak als alternatief voor 4-FA neergezet maar hell no.

4-FA is echt m'n favo party drug nr 1 ever voor festivals, love it. De energie, de lichamelijke tintelingen en high tijdens de piek, helder en scherp ipv dat wause van X. Maar 4-FA piekt bij mij vrij kort en ik las altijd dat later bijnemen geen zin heeft. De energie effecten werken wel nog lang door na de piek op een fijne manier (niet "strak staan") maar de body high en meer entactogene effecten nemen bij mij snel af (denk na zo'n 2 uurtjes). Maar misschien moet ik het bijnemen van 4-FA nog even wat beter onderzoeken want is alweer een tijd geleden dat ik daar in ben gedoken.

Groot nadeel van 4-FA is wel dat ik er echt niet op slaap helaas. Dus vanuit dat oogpunt is bijnemen voor mij ook niet zo'n heel goed idee misschien. Vaak ga ik dan daarom over op GHB, dat vloeit wel lekker in elkaar over en vangt bij mij de dip als het middel is uitgewerkt (bij X ervaar ik die dip veel sterker na een avondje gebruik) perfect op met warme gevoelens.

Nou misschien dan 4-FA icm met later wat Gerrit! Bedankt eenieder. Wat ben ik blij met dit forum zeg!
Klik om te vergroten...
maat ik deel je mening helemaal.indien je g tolerantie hoog is. ik pak altijd 1 4f laat die inwerken en wanneer de piek er uit is. verleng ik mijn space met af een toe een dosis g en een puntje 4mmc. Werkt al jaren top. wellicht een tip. Maar sws een vraag:

Nu ekte 4f echt megaaaaa schaars is en 4fma niet eens in de buurt komt. 3 fa is oké maar toch niet helemaal als 4 fa.

Hoe pak je het nu voor jezelf aan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."