Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Duration Total 8 - 12 hours Onset 15 - 30 minutes Come up 45 - 90 minutes Peak 3 - 5 hours Offset 3 - 5 hours After effects 12 - 48 hours Klik om te vergroten... En daarbij komt nog tijd voor het verwerken van de ervaring. Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar met drie klikken kon ik je vraag al beantwoorden."
"Gianniloco zei: Dankjewel! Ik wist niet welke te pakken want sommige zeggen 8-12 uur en sommigen 12-16 uur... ik denk dat ik dan vroeger inneem zodat ik toch kan gebruiken. Heel erg bedankt! Klik om te vergroten... Dan nog, ik denk dat het niet slim is om LSD te gebruiken wanneer je de volgende dag dingen te doen hebt, ook al zou je het vroeger inplannen. Het is een onvoorspelbare en sterke psychedelische drug en het zou best een intense ervaring kunnen worden. De kans is groot dat je de volgende dag wat rust wilt pakken om dingen te verwerken. Ook zul je je tijdens de trip waarschijnlijk niet volledig kunnen ontspannen als je in je achterhoofd met de gedachte rondloopt dat je de volgende dag nuchter moet zijn. Als jij LSD wilt gebruiken moet je dat doen. Ik wil je alleen laten realiseren dat dit spul, denk ik, veel beter tot zijn recht komt wanneer je het niet overhaast gebruikt. Uit je verhaal maak ik op dat dit niet het ideale moment is om het te gaan doen. Mocht je het wel doen wens ik je natuurlijk veel plezier. Misschien weet ik zelf ook ooit wat het allemaal inhoud."
"Als je je drugs laat testen door het door te sturen naar het laboratorium krijg je deze niet terug. Bij minder potente stoffen zoals mdma of speed kan je meestal een vloeistof testje laten uitvoeren op een kleine hoeveelheid waarbij de drugs verkleurd. Maar hierbij weet je dus alleen OF erin zit wat je denkt maar niet de zuiverheid. Volgens mij is een papertrip met LSD echt te klein voor deze kleurtest, en moeten ze dus wel naar het lab. En dus krijg je ze niet terug."
"Langspeelplaat zei: Okay thanks. Het punt is dat ik 2 zegels heb en ze lijken beide van een andere strip te komen.... Dilemma dus. Klik om te vergroten... Ai, dat is flink kut inderdaad. Het kan natuurlijk ook zijn dat de papertrips niet naast elkaar zaten, en daarom niet op elkaar lijken. Of is het overduidelijk dat ze beide van een andere batch komen?"
"Roze olifant zei: Gedrag is super complex en nooit zwart-wit, zoals al gezegd is het bijna altijd ook een combi van nature/nurture, een biologische basis + nog een hele hoop extra’s aan aangeleerd gedrag. Anyway. Meevoelen met de ander is een van de mooiste eigenschappen van een goede vriendschap. Dat is iets wat zeker is, wat de precieze verklaring ervoor dan ook is. Klik om te vergroten... Door mijn persoonlijkheid waarin ik moeite heb me op de juiste manier in te leven in een ander, en voor een deel ook door het feit dat ik Asperger heb, vind ik socialiteit en het gedrag wat daarbij gepaard gaan gewoon 1 grote onmogelijke puzzel. Maar het is wel een fascinerende puzzel. En als er dan wederzijds begrip is tussen jij en een ander, bijvoorbeeld een goede vriend of een geliefde, en het "klopt" voor je gevoel, dan is dat voor mij een van de mooiste dingen die je kan meemaken. Het leven is op zichzelf al fantastisch, maar wordt pas echt fantastisch als je dit kunt delen met anderen die je vertrouwt. Andere mensen, unieke personen elk met een eigen wil en manier van denken, dat maakt het leven bijzonder en waard om voor te strijden. Zweibeiner zei: Zelfbehoud? Behoud van het ras? Als jij je kan verplaatsen in een ander kun je vriendschappen opbouwen. Met 2 mensen bereik je meer dan met 1 persoon, dus vriendschappen is in je voordeel. Door als Ras bevriend te zijn met elkaar en elkaar te helpen heeft het ras ook een grotere kans op overleving. Je vertrouwt iemand pas (neemt iemand pas serieus) als je het gevoel hebt dat die persoon dat ook bij jou doet en dat hij het meent. Dus empathie is nodig daarin. Zonder vertrouwen krijg je geen vriendschap. Klik om te vergroten... Zonder enig wederzijds vertrouwen/begrip zal een relatie, of het nou een vriendschap is of een liefdesrelatie of iets anders volgens mij onontkoombaar stuk lopen. Als er geen raakvlakken zijn is er geen connectie en geen basis voor iets groters. Soms is dit pijnlijk duidelijk. Heb vaak genoeg gehad dat ik een meisje zo ontzettend geweldig vond maar dit niet wederzijds was. Dan is het verspilde moeite. Het laat ons zien dat ook al is het iets complex, in zekere zin zijn we best wel primitiev. Bas sees girl, he like. Girl sees bas, she no like. Bas cry. Dat maakt het fascinerend, zoiest complex en tegelijkertijd zo primitief eenvoudig. We zijn allemaal slechts mensen met hun brein tot beschikking, meer hebben we niet. Misschien zweef ik teveel als een dalai lama, maar ben ook pittig hard onder invloed. Just wanna spread the love"
"Zweibeiner zei: Mooi gesproken Bas. Klik om te vergroten... Thank you Zweibeiner zei: Ik hoop dat mijn ziel eindelijk vrij zal zijn. Klik om te vergroten... Mijn filosofie is dat er simpelweg geen reden is waarom je ziel niet vrij zou zijn na je dood. Ik geloof niet in een god, of in een hel of hemel. Dat zijn concepten die alles waar ik voor sta en in geloof tegenspreekt. Voor mij is het leven een zegen, een cadeautje. Ik ben blij dat ik leef. Maar ik ken de verleiding. Ik heb geen enkele intentie om zelfmoord te plegen ook al voel ik me vaak eenzaam en verdrietig, maar de zoete verleiding van een "painless way out..." dat is een hele normale en veel voorkomende gedachte. En weet je wat? Het is oké. We worden in het leven gegooid zonder enig besef waar we vandaan komen en waar we heen gaan. Ik zie hier eigenlijk de humor wel van in. Een beetje alsof moeder natuur zijn middelvinger opsteekt en zegt: "And now? Still a smart-mouth? See how you like this!""
"Voor mij is de dood een zegen. Niet in de zin van dat het leven onaangenaam is en ik de dood zie als redding, maar eigenlijk omdat de dood nou juist datgene is wat het leven de moeite waard maakt. Stel je toch voor dat mensen niet dood gingen? Dat verpest gelijk het unieke en bijzondere dat het leven juist het leven maakt. Discussieren over de dood kan heel erg helpen en is een goed middel om je verbonden te voelen. We gaan allemaal dood. Laat het je alleen niet angstig maken. Omarm het. De dood is op zichzelf zo onbeschrijfelijk mooi dat er helemaal geen reden is om er op een negatieve manier naar te kijken."
"Zweibeiner zei: Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik erover denk, het probleem is dat ik te veel gedachtes heb denk ik. Door de bomen het bos niet meer zie. Klik om te vergroten... Geloof me, je bent niet de enige. De wereld is verwarrend en eng, net wanneer je denkt het te snappen komen er weer meer dingen op je pad. Niemand heeft ons ooit uitgelegd wat de bedoeling is. We hebben alleen onze ouders als steun, maar die komen uit een totaal andere tijd die helemaal niet meer van toepassing is op het heden. Ik heb exact hetzelfde als je beschrijft met "door de bomen het bos niet meer zien." Het bewustzijn is een vaag concept. We snappen zoveel dingen niet. Soms kan het zo verwarrend zijn wanneer je over deze ongrijpbare kwesties gaat nadenken. Maar juist hierom kan erover praten heel erg helpen. Het is niet alleen intressant om te zien hoe anderen over dingen denken, maar het is ook erg prettig om bepaalde gedachtes te kunnen loslaten. Filosofie is goed en is zeker gezond. Maar je kan ook teveel filosoferen. Geloof me, ik heb lange depressies gehad omdat ik aan het tobben was over dingen waar geen antwoord op komt. En dat is echt verwoestend voor je geest. Zweibeiner zei: Death by black hole, lijkt me wel vet. Doodgaan door een gigantische ramp hoop ik op. Een zon die doodgaat en dichtbij genoeg staat om de aarde te reduceren tot stof. Een meteoriet die op mars inslaat waardoor zijn baan verandert en zo ook de baan van de aarde door het verschil in zwaartekracht. Klik om te vergroten... Ik maak me niet druk om hoe ik doodga. Natuurlijk hoop ik met zo weinig mogelijk pijn, maar het doodgaan zelf lijkt me best een fijne ervaring. Het kunnen accepteren van mijn eigen dood is iets waar ik nog moeite mee heb. Je eigen sterfelijkheid daadwerkelijk accepteren en er vrede mee hebben... dat lijkt me een uitdaging."
"Jammer van die robot stem, ze hadden wat mij betreft best een stemacteur of actrice mogen inhuren. Hoe dan ook, klinkt intressant, ik ga het zeker verder kijken."
"Je krijgt van LSD grote pupillen Gianniloco zei: rode lippen Klik om te vergroten... Wat voor drug krijg je rode lippen van?"