Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
""
"ECHTE Uptempo."
"Mindless zei: En daarmee bedoel je, velen hebben een neurologische stoornis? Klik om te vergroten... Nee, de term die jij noemt is toch zeker iets anders. Adhd mag dan net zoals een "neurologische stoornis" iets met de hersenen te maken hebben, maar het heeft niet iets met het zenuwstelsel, tumoren, infecties, ziektes of hersenletsel te maken. Ik begrijp je punt (nu) wel beter, nadat ik even verder heb gegraven op Google. Maar het is niet mijn idee geweest om ieder kwaaltje een naam te geven, dat onder te verdelen in verschillende categoriën (wat nog steeds onder diezelfde aandoening valt) én wat dan ook weer via via een link heeft met een andere aandoening, wat zelf ook weer onder verschillende categorieën/types valt. lol Het zijn niet voor niets verschillende termen. Mja, gezien we nou eenmaal allemaal willen weten wat we mankeren, lijkt het alsof we al die symptomen zelf naar mekaar toe hebben gebracht om makkelijker een oorzaak te kunnen vaststellen. Ik denk dat je dit bedoeld toch? Lekker handig, dan door al die symptomen uiteindelijk niet meer weten wat iemand nou heeft. Er blijft echter wel een verschil zitten in de medicijnen die bij deze aandoeningen horen."
"Nou eh, ik leg het er bij neer dat het gewoon een vage stoornis is. Hoe meer ik d'r over probeer te vinden, hoe ingewikkelder het wordt naar mijn mening. Voornamelijk dat ontstaan van adhd, die symptomen en oorzaken. Eerst kom je wat symptomen tegen, maar even later hebben die symptomen zelf ook weer symptomen. Waar het vandaan komt, Joost mag het weten."
"MelissaChanelNo1 zei: Nu is de vraag: Wat kan ik er van verwachten en is het leuk? Klik om te vergroten... Heb geen verwachtingen, want als je XTC nog nooit hebt gedaan, dan gaat het je echt niet lukken het effect in te beelden. De eerste keer XTC is zeker leuk! (tenzij je direct een overdosis neemt ;p) Het is gewoon een hele ervaring gezien je echt allerlei dingen leert kennen op dat moment, zeker op een feestje. Gebruiken (op een veilige manier) op een festival is wel aan te raden trouwens. Je krijgt dan te maken met alle positieve en ook de wat negatieve bijwerkingen. Je leert gewoon enorm veel op dat moment. MelissaChanelNo1 zei: Hoeveel is voor de eerste keer genoeg? Klik om te vergroten... Een richtlijn voor het gebruik van XTC is 1 mg tot 1,5 mg per kg (lichaamsgewicht). Dit zegt niet dat het gebruik overigens veilig & onschadelijk is, dit hangt namelijk volledig van jou en je pillen af. Zijn je pillen goed, maar gebruik je het onverantwoord, dan is het uiteraard schadelijk & onveilig. Al merk je de schade niet 1,2,3. Voor vrouwen wordt overigens een lagere XTC dosis aangeraden. Hoe dit precies zit weet ik niet, ik ben geen vrouw en weet ook niet hoe het vrouwen lichaam werkt. Ik ben geen arts. MelissaChanelNo1 zei: Ik haal woensdag bitcoins op van 200mg. Mijn vriendinnen en mijn vriend hebben hebben deze bitcoins van de zelfde dealer eerder geprobeerdt en het beviel ze super goed. Klik om te vergroten... Mocht je tijd hebben en je wilt ervoor zorgen dat je eerste keer XTC ook geheel 'veilig' gebeurd, laat je pillen testen! Ze zijn dus 200 mg, maar ook 280 mg? (volgens een later bericht van je) Ik raad je om die reden voor de zekerheid een kwartje aan, niet meer. 70 mg is voor een vrouw & voor de eerste keer een prima dosering. Neem dit ook met water in en wacht uiteraard geruime tijd. (wat ook allemaal in het topic is te lezen wat @Sally Tessio heeft gedeeld hier) Mocht het gebeuren dat je uiteindelijk niets voelt of je denkt dat het effect zeer licht aanwezig is, maar niet tot z'n sterkte komt, neem niet te snel & niet te veel bij. De 1e dosis bepaalt de sterkte van je trip vaak en de dosissen hierna verlengen dit alleen maar, maar versterken het juist totaal niet! En je kan het niet eeuwig verlengen, het enige wat je wel eeuwig kan verlengen als je blijft bij-doseren, is je dip. MelissaChanelNo1 zei: Ik hoor allemaal verhalen dat de eerste keer xtc helemaal geweldig moet zijn maar is dit waar? Of is dit na meerdere keren pas leuker? Klik om te vergroten... Nee, dit is niet waar. Voor de meeste is de eerste keer XTC echt een geweldige ervaring, voor andere is het een hele verschrikkelijke ervaring met soms helaas direct dodelijke gevolgen. Ieder lichaam reageert anders op XTC & de XTC laat ook iedereen anders trippen. Al is de hoofdlijn uiteraard vaak hetzelfde. Mocht de 1e keer dus zodanig goed bevallen dat er een 2e keer inzit, dan kan je de volgende dingen aanpassen (3 maanden later) voor je 2e keer XTC: Andere locatie, andere pillen (lichter/zwaarder/zuiverder/veiliger), setting veranderen; thuis of op een festival, meer vrienden erbij roepen die ook XTC met je doen of juist niets gebruiken en de trip-sitter zijn, XTC kenmerkende dingen doen (wat zeer aangenaam is tijdens de trip) of de prikkels die je binnen krijgt (licht/geluid/muziektonen) versterken/aanpassen; dat zijn allemaal dingen die je bij de 2e keer kan aanpassen om je trip (positief) te beïnvloeden. Hopelijk heb je trouwens wat aan deze ellenlange post."
"KevinHenni zei: Hebben jullie misschien tips voor haar om wat rustiger en opener te gaan gebruiken. Pillen die we gaan halen zijn trouwens op ongeveer 200 - 230mg afgeslagen dus ik denk dat ze gewoon lekker met kwart / 1/3e moet beginnen en dan kijken wat ze verder wilt. Klik om te vergroten... Behalve tegen haar zeggen dat ze er niet over hoeft te piekeren, weet ik weinig manieren om haar minder nerveus te krijgen. Maar misschien wil het wel helpen als je een vrije dag inlast voor het gebruik. Zodat ze tijd heeft om haar hoofd leeg te maken. Plan een heel ontspannend voorspel dr voor. En geen idee of ze snel ergens intrapt, maar het nemen van een maag beschermer of een dextrose wil bij sommige ook al helpen wat rustiger te worden."
"Ze wast haar haar in ieder geval te veel, dat van haarlak gebruikt ze al jaren. Ook waarschijnlijk andere middelen. Als ik haar kast zie waar al die make-up en dingetjes in staan weet ik wel waar het vandaan komt. Allemaal verzorgingsmiddelen, proefmonsters, noem maar op. Ze is er nog niets geweest. Ik ga dit haar wel aansporen te doen, kan nooit kwaad om advies te vragen of om te onderzoeken hoe het komt, bedankt voor de tip! Stoppen met XTC is altijd goed, voor alles wel, 3 maanden moet wel voldoende zijn. Ik zou trouwens niet te veel op medicijnen letten etc. Als je haar dunner wordt, door speciale soorten shampoo (of andere dingen), kan het als nog uitvallen. Mijn zusje heeft namelijk echt enorm dun haar. Haarlak gebruikt ze daarom ook voor volume etc. Beetje een vicieuze cirkel haha."
"Heb zelf vrij dik haar en merk plekken waar weinig haar zit, ik gebruik XTC al meer dan een half jaar. Maar denk niet dat het door de XTC komt. Het is ook echt minimum haar verlies in mijn geval. Hoofdhuid is gewoon nog nergens te zien, het is alleen als ik gel in mijn haar heb dat ik merk dat op sommige plekken weinig haar zit. Kan ook komen door hoe ik door mijn haar beweeg en welke richting het haar staat. Haaruitval kan wel echt allerlei oorzaken hebben. Mijn zusje heeft aan beide zijkanten gewoon kale plekken. Mede door make-up, haarlak en andere zooi. Te veel je haar wassen met shampoo is ook niet goed. Te veel dit, te veel dat, overal waar te voor staat is niet goed."
"Dus als ik het goed begrijp slaap je sinds 6 juli dus slecht, maar pak je sowieso iedere nacht een paar uurtjes rust? Maar dan kom je als nog nú pas hier met deze klachten... Hoe weet je trouwens dat het om XTC pillen gaat? Kan je de effecten na het drinken omschrijven zodat andere gebruikers hier kunnen bevestigen dat dit om XTC gaat? 480mg pillen en dat keer 2... alsof je die "grappen maker" hebt gevraagd hoe sterk de pillen waren óf dat je je drankje hebt laten testen om deze uitslag te krijgen. Om het vervolgens op te drinken lol. Piet85 zei: aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust Klik om te vergroten... Dit is ook mijn beste eerste advies waar ik nu op kan komen. Tweede advies is dat je je verhaal aan moet passen naar de waarheid."
"Mindless zei: Ja dat bedoelde ik. Ik blijf het apart vinden dat mensen vaak zo makkelijk zeggen "ik heb ad(h)d". Wat is dat, denk ik dan. Er is niet een medische test die uitgevoerd kan worden of iemand dan wel ad(h)d heeft, of niet. In plaats daarvan gebruikt een specialist een evaluatieproces om ad(h)d te diagnosticeren. Wat het voor mij een vage stoornis maakt. Het lijkt eerder een set overeenkomende symptomen. Ik ben absoluut geen expert, maar ik ben om deze redenen gewoon niet helemaal overtuigd dat er echt iets is als 'ad(h)d'. Wil daar zeker geen mensen mee kwetsen en al helemaal niet zeggen dat mensen niet enorm lijden onder deze symptomen, maar ik ben gewoon niet overtuigd van het ziektebeeld. Klik om te vergroten... Niet alles is met een medische test te vinden. Iets zoals adhd is niet aan te tonen in je plas-monster of door even de temperatuur te meten. Zo'n diagnose die die specialist uitvoert, is niet zo maar uit de mouw geschud. Een vage stoornis is het zeker, dat vind ik ook. Mede omdat al die symptomen te veel op mekaar lijken van al die aandoeningen. Daar is gewoon een circus van gemaakt. Je zal nooit echt een nauwkeurige uitslag hebben hierdoor."