Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGedrogeerd? Of slechte reactie op speed

Gedrogeerd? Of slechte reactie op speed

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik lees al een hele tijd mee op dit forum maar na deze gebeurtenis toch maar een account aangemaakt omdat jullie hier misschien ervaring mee hebben!
Dit is niet de eerste keer dat ik speed gesnoven heb, ik ben ervaren met het gebruiken van speed
Goed hier het verhaal:

2 weken geleden ik een snuif avondje met vrienden, we zijn met z’n allen aan de speed gegaan en de avond thuis verliep prima. Ik heb 3 keer uit de bullet gesnoven (een soort kogel die de lijnen voor je doseert) en daarna voelde ik me heerlijk, lekker euforisch en ik praatte lekker met iedereen weg. Na een uurtje of 3 besloten we om naar de stad te gaan. In de stad heb ik rond 2 uur nog 2 sleutelpuntjes erbij genomen. Ook daarna voelde ik me nog heerlijk en ging ik lekker, lekker gedanst en veel gepraat.
Rond ongeveer half 4 begon ik me niet zo lekker te voelen, ik had ineens het gevoel alsof ik heel erg leip was en het was absoluut niet chill. Het voelde alsof ik veelte veel pillen naar binnen had gewerkt. We zijn toen even naar buiten gegaan en vanaf toen is het ook snel bergafwaarts gegaan. Ik begon als een otter te zweten, mijn ogen rolden steeds naar boven, ik viel weg en ik trilde heel erg . Ik moest onwijs veel overgeven, zoveel dat mijn hele lichaam er pijn van deed. Ook was ik heel erg bang en was ik echt een beetje in paniek omdat ik dit echt niet kende. Ik voelde me ineens heel dronken maar ook heel leip. Als ik vooruit keek draaide de wereld 180 waardoor ik nog meer misselijk werd
Opgegeven moment ben ik door een vriendin naar huis gebracht en is zij bij mij gebleven tot ik weer oké was.
Er waren momenten dat ik weg viel, maar ik was ook zo weer bij, ik bleef wel aanspreekbaar.
Er zijn geen momenten geweest dat ik echt compleet out was, want ik was na 5 seconden er weer ‘bij’ en kon ik ook wel weer praten tegen mijn vriendin.
Het overgeven heeft wel 3/4u aangehouden, ik had opgegeven moment echt het gevoel dat ik mijn maag er uit kotste.
De volgende dag had ik nergens last van, geen kater, geen hoofdpijn, misselijkheid was weg, alleen als ik snel op stond nog een ‘vaag’ gevoel. Ik had alleen last van mijn hele lichaam door het overgeven.

nu is mijn vraag, was dit ghb? Alchohol kan het niet zijn, ik drink geen alcohol als ik speed gebruik, of was dit de speed die onwijs slecht viel?
Deze speed heb ik vaker gehad (dit zakje wat in de bullet zat had ik al eerder van gesnoven) dus het lijkt me haast sterk dat dit door de pep komt.
Als ik het echt wou weten had ik inderdaad naar het ziekenhuis moeten gaan, maar ik was nog zo beduusd door deze ervaring dat ik daar echt niet aan gedacht heb..
Ik ben benieuwd of jullie dit eerder hebben gehoord, of een soort gelijke ervaring.
Ik hoor het graag!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat heb je dan wel gedronken? Dit lijkt mij niet een combinatie van GHB en speed te zijn. Eerder een combinatie van speed en slecht voor jezelf zorgen. Daardoor dat je uiteindelijk dus zo slecht ging. Je hebt je lichaam te ver gepusht tijdens het feesten en het nemen van speed. En dan gaat het dus fout ja.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
Wat heb je dan wel gedronken? Dit lijkt mij niet een combinatie van GHB en speed te zijn. Eerder een combinatie van speed en slecht voor jezelf zorgen. Daardoor dat je uiteindelijk dus zo slecht ging. Je hebt je lichaam te ver gepusht tijdens het feesten en het nemen van speed. En dan gaat het dus fout ja.
Klik om te vergroten...
Ik heb die avond alleen maar ijsthee gedronken, wat ik altijd doe.

Hmm.. Vind het om eerlijk te zijn we knap dat je hieruit haalt dat ik slecht voor mezelf zorg (het zal kunnen hoor, maar dan begrijp ik je reactie denk ik niet). Ik heb namelijk meer met mensen gepraat dan echt gedanst (meer als een half uur heb ik niet gedanst). In het dagelijks leven sport ik veel en eet ik gezond.
Zou je dit kunnen toelichten?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
HappyUser zei:
Ik heb die avond alleen maar ijsthee gedronken, wat ik altijd doe.

Hmm.. Vind het om eerlijk te zijn we knap dat je hieruit haalt dat ik slecht voor mezelf zorg (het zal kunnen hoor, maar dan begrijp ik je reactie denk ik niet). Ik heb namelijk meer met mensen gepraat dan echt gedanst (meer als een half uur heb ik niet gedanst). In het dagelijks leven sport ik veel en eet ik gezond.
Zou je dit kunnen toelichten?
Klik om te vergroten...
Van speed snuiven of slikken zou je kunnen kotsen als je je slecht voorbereid, je slechte (vervuilde) speed neemt of als je bijvoorbeeld simpelweg te veel neemt (en nog wel meer redenen). Als je weerstand bijvoorbeeld in dit weer al matig is, je niet variërend drinkt of eet (en van te voren niet goed eet of de verkeerde dingen eet) en je langdurig zonder rust in een club sta, kan het snel slecht gaan.

Speed geeft het gevoel en het idee dat je meer energie hebt en je dus langer door kan. Hierdoor ga je sneller over je grens heen wat je lichaam wellicht niet aan kan. Dit komt best vaak voor. Als je wellicht 2 uur van te voren goed had gegeten; banaan, crackers, pasta gerechten (licht gekruid), melk, brood, kaas, etc en je wat eerder een frisse neus had gehaald, was wat je meemaakte misschien niet gebeurt.

Ik neem aan dat hier de fout zit, het komt vaak voor en het klinkt ook alsof je je niet goed genoeg hebt voorbereid en je niet wist dat dit zo op deze manier kon eindigen.

Ik heb het zelf ook vaak zat meegemaakt, gezien en over gelezen. Vandaar die snelle conclusie. Maar wellicht dat andere nog een aanvulling hebben. Na zo veel posts op dit forum zijn niet al m'n reacties hetzelfde. Misschien dat ik nog wat vergeten ben.

Laat me weten hoe en wat haha
H
HeksyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi,
Wat jij beschrijft kan goed komen door GHB. Dat wegvallen, zweten trillen maar vooral dat overgeven.. ik heb ook eens GHB gehad, nou nooit meer, heb zoveel gekotst.. en volgende dag nergens last meer van.
P
PeppiepeppieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is heel goed mogelijk dat dit door GHB komt, en dan met name een (te) hoge dosering. De pep heeft ervoor gezorgd dat je niet helemaal out bent gegaan.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bas zei:
Wat heb je dan wel gedronken? Dit lijkt mij niet een combinatie van GHB en speed te zijn. Eerder een combinatie van speed en slecht voor jezelf zorgen. Daardoor dat je uiteindelijk dus zo slecht ging. Je hebt je lichaam te ver gepusht tijdens het feesten en het nemen van speed. En dan gaat het dus fout ja.
Klik om te vergroten...
Wat @Bas zegt , denk ik ook eigenlijk..

Een jaar of 10 geleden , voor men grote speed misbruik dacht ik ook dat je op speed nooit kon slechtgaan.
Tot het dus wel gebeurde , samenloop van verschillende situaties had dit toch uitgelokt.

1. Thuis al te veel genomen.
2. setting thuis was veel te hectisch en druk.
3. Met de bus naar het feestje in Antwerpen (20 a 25 op de bus) liep niet zoals het moest.
4.direct na de busrit nog wat bij genomen , wat als resultaat gaf , wat jij nu zo mooi omschreef allemaal.

Ik had toen ook nog dreads en dacht altijd op zoon feestjes (was toen coone and the gang :tearsofjoy:)wat zulle die teckers en jumpers niet denken van mij... mindset is dus ook heel belangrijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat de klachten die je beschrijft ook veroorzaakt kunnen worden door een hoge lichaamstemperatuur en/of problemen met de doorbloeding zoals hoge bloeddruk. Dat zijn weer effecten die door speed veroorzaakt kunnen worden, ook in lage dosering.

Je bent niet naar een arts gegaan en je hebt zelf ook niet je temperatuur opgenomen? Dat zou wel waardevolle informatie zijn.

Ik zou er niet zomaar van uit gaan dat je GHB hebt binnengekregen als je dat zelf niet hebt ingenomen. Er zijn allerlei andere verklaringen mogelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."