Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wordt wel gelezen hoor Goede foto's en leuk verslagje. Je oogst alleen iets te vroeg.Ik zie bijna al jou hoeden nog dicht zitten (vaak op 1tje na), dat is jammer want dat scheelt wat grammen. (Natuurlijk kan je set dan langer mee omdat er meer voeding in het substraat blijft, maar bij de kweeksetjes heb je na je 4e flush vrijwel nooit meer een goede oogst omdat het zeer moeilijk is om helemaal steriel te werken, en je setje dus na een paar keer openen besmet raakt en klaar is om de container in te gaan) Wacht de volgende keer tot 70% van je hoeden open zijn, de sporen vallen pas echt zodra de randen van de hoeden beginnen te krullen, en indien er een paar sporen vallen is dit ook niet erg. En grappige droog-installatie. Wat ligt er op de bodem?"
"hmm, binnenkort ook maar eens fotos posten, heb mn paddokweeksetje 21e gesoaked, 22e dus begonnen met de groei en vandaag opeens waren ze er, ik heb welgetelt 72 kleine vrienden (pins) in mn bakje en hoop dat ze over een dag of 7 a 10 goed zijn. 14 augustus heb ik een trip geplanned met twee vrienden, hoop dat ik genoeg opbrengst krijg (100 gram voor ons 3-en lijkt me redelijk) maar ziet er voorlopig rooskleurig uit. Hoe denken jullie over vers bewaren in de koelkast, langer dan een week niet mogelijk off...?"
"Ik kan me alleen maar aansluiten bij de 1e reply. Dit is geen vreemd effect of raar of wat dan ook. Dit is precies wat het effect van space-cake is. Dat het 2 uur duurt is ook normaal, zeker als hij gemaakt is met wietboter.. Dat het niet altijd helemaal chill voelde was denk ik ook gewoon omdat je het niet verwachtte en alleen was. Dat je eerder grotere hoeveelheden hebt gegeten kan te maken hebben met de dosering binnen de cake? Je hebt toen gewoon hele lichte cake gehad? Hmm alles wat ik zeg is al een x gezegd.. niet de nuttigste post dus.."
"Ah maar jongens kom op. Helemaal mee eens dat het een slap excuus is enzo. Maar als je iemand zoent waar je vriendin bij is dan zit je toch zwaar onder invloed. Je kan ook gewoon van alcohol zo ver heen zijn dat je het echt allemaal niet meer uit elkaar kunt houden. Als je dan gezoend wordt kan ik me voorstellen dat het bijna een instinct is om terug te zoenen. Dit heeft helemaal niets met emoties en gevoelens te maken, de fout die hij heeft gemaakt lijkt me dan meer dat hij zichzelf zo ver heen heeft gezopen dat hij niet meer voor de gevolgen kon instaan. Maar ik denk echt dat hij in dit geval geen idee had wat hij aan het doen was. Dan vind in het zeker niet zo absoluut onvergefelijk."
"Hmm niemand?"
"'t zijn vrij kleine toppen en ze zijn ook nog niet goed.. Je had ze nog even door moeten laten groeien vrees ik, dan was de opbrengst beter en groter geweest, maar als je zo op bevielen, prima toch (heb btw zelf niet heel erg veel verstand van wiet-kweken. Maar mijn huisgenoot, die even mee keek over mijn schouder toen ik je post las wel)."
"Je kunt echt 0 lering trekken uit deze foto's, denk dat niemand een zinnig iets over je setje kan zeggen tenzij je foto's post."
"Je paddestoelen zien er in principe goed uit. De blauwe kleur is een reactie van de psilocybine met de zuurstof van een kneuzing in de paddestoel (kan al door scheef groeien tegen je zak aan), een paddestoel met veel blauwe uitslag wordt door sommige ook als meer potente paddo's gemerkt. Echter zie ik wel dat je paddestoelen een beetje aan het vervormen zijn (krom groeien en onregelmatige hoeden) en dat duit op een verstoring in het substraat. Dat kan uitputting zijn (de hoeveelste flush is dit?), maar is vaker een vocht-overschot of (helaas, inderdaad toch) een andere schimmel. Zolang de plekjes niet expliciet op het substraat verschijnen hoef je je weinig zorgen te maken, een andere indicator is de geur. Een beschimmelde bak kenmerkt een expliciete muffe aquarium-lucht."
"Blauwe verkleuring op de paddo's zelf is meestal goed zoals ik al eerder opmerkte. Groene schimmel is de meest voorkomende contaminatie, deze gaat dan ook gepaard met de aquarium-lucht en is (gelukkig) relatief ongevaarlijk behalve dat je er misselijk van kan worden. (Natuurlijk zijn er minder voorkomende schimmels die moeilijk te onderscheiden zijn en wel gevaarlijk zijn maar dat komt echt weinig voor). Je paddo's kunnen ook vervormen door een te hoge temperatuur of gebrek aan zonlicht (licht is nodig voor de groei-richting, paddo's doen niet aan fotosynthese), al is de vervorming bij jou, zoals ik ook al eerder opmerkte in mijn ogen meer een indicatie van inderdaad een andere schimmel. Om een simpel antwoord op je vraag te geven, IK zou ze zeker wel eten. Ze zien er niet gevaarlijk of beschimmelt uit en de kans is het grootst dat er niets fout gaat en je een hele prima trip ervan gaat hebben. Maar 't feit dat IK dat zou doen, wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat risico zou moeten nemen, (al denk ik echt dat 't risico wel meevalt met deze batch). Heb zelf paddo's gegeten waarvan wel zichtbare (groene) contaminatie op 't substraat zat en nergens last van gehad. Zolang je geen gele schimmel hebt kun je de paddo's bijna altijd eten, tenzij ze helemaal onder de schimmel zitten."
"Maak een scherpe foto de volgende keer, ik denk niet dat iemand hier je gepast advies kan geven zonder de situatie eerst zelf te kunnen beoordelen op basis van hoe de paddestoelen erbij staan."