Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsphilocybe cubensis

philocybe cubensis

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
ok bedankt voor de tip.
dus ik als ik ga plukken moet ik alles eruit halen?
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb nu van 2 setjes met 2 flushes 40 gram gedroogde paddo's.
ben wel tevreden maar 1 bak begint te schimmelen maar er groeien nog wel paddo's.
maakt dit uit want vorige keer had ik dit ook maar die paddo's waren alleen maar sterker.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#3
op de hieronder gegeven link staan alle problemen die zich kunnen
voordoen met je kweekset + wat je moet doen.

viewtopic.php?f=13&t=21248

succes
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: psilocybe cubensis

ik had mijn setjes via internet gekocht moet je dus nooit doen via wapwinkel.nl.
er komen elke keer maar een paar grote paddestoelen en verder niks.
iemand een idee wat ik fout heb gedaan?
ik word er een beetje gek van eerlijk gezegd.
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#5
hey allemaal,

ik heb nu 2 kweeksetjes staan via internet gekocht.
ze doen het wel redelijk goed gelukkig het duurde wel lang en ze groeide langzaam.
nu groeien ze ineens heel goed. de kopjes van de paddo's werden eerst donkerbruin/zwart.
weet iemand hoe dit kan? want nu zien ze er weer uit als lichte kastanjes.
bij 1 setje groeit alles aan de zijkant en bij de ander alles in het midden weet iemand wat de oorzaak daarvan kan zijn? en komt dit in de 2e flush weer goed?

alvast bedankt
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat ze bij de ene set in het midden en bij de andere aan de zijkanten groeien is normaal.
Het mycelium is nooit overal gelijk. Van die zwarte kopjes weet ik niet zeker wat de oorzaak kan zijn, misschien heeft het iets met de luchtvochtigheid te maken. Is de zak volledig beslagen? Zo ja: zeer goed, zo nee: 1/2 maal daags water in de zak verstuiven naar gelang het nodig is.
Succes!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat met die kleur is normaal :) . De hoedjes zijn vaak in het begin heel donker, om kort voor het open gaan van de hoedjes opeens lichter te kleuren. Dat de stoeltjes aan de zijkant groeien, heeft mogelijk te maken met het licht. Misschien dat de ene bak meer licht door de (doorzichtige) bek zelf heel krijgt, en de andere meer licht van boven?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
En het is Psilocybe niet Philocybe...
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
me kweekzakken zijn goed beslagen en die met die zwarte kopjes zijn helemaal zacht die heb ik nu verwijderd en in totaal 33 geweldige paddestoelen geplukt ik ben zeer tevreden over me eerste flush. ik krijg alleen niet me foto's op de forum helaas iemand een idee hoe ik ze moet verkleinen? er zijn weer lekker veel kleine paddo vriendjes die omhoog komen :beer: :stoned: :hearteyes: :openmouth: :mrgreen:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
kraakaap zei:
ik heb nu van 2 setjes met 2 flushes 40 gram gedroogde paddo's.
ben wel tevreden maar 1 bak begint te schimmelen maar er groeien nog wel paddo's.
maakt dit uit want vorige keer had ik dit ook maar die paddo's waren alleen maar sterker.
Klik om te vergroten...

2 flushes van 2 sets en maar 40gram :openmouth: ? Hoe heb je dat gedaan, de eerste flush alleen geeft gemiddeld 100gram...
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
kraakaap zei:
ik heb nu van 2 setjes met 2 flushes 40 gram gedroogde paddo's.
ben wel tevreden maar 1 bak begint te schimmelen maar er groeien nog wel paddo's.
maakt dit uit want vorige keer had ik dit ook maar die paddo's waren alleen maar sterker.
Klik om te vergroten...

2 flushes van 2 sets en maar 40gram :openmouth: ? Hoe heb je dat gedaan, de eerste flush alleen geeft gemiddeld 100gram...
Klik om te vergroten...

goed lezen... :P
k
kraakaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
het zijn ook niet echt 2 flushes ik pluk de grootste eruit
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
kraakaap zei:
het zijn ook niet echt 2 flushes ik pluk de grootste eruit
Klik om te vergroten...

Zou ik toch wat mee opletten, zo loop je meer risico dat de boel gecontamineerd raakt.
B
BaradonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hee jongens luister eens ff naar sky..:P idd goed lezen, 40 gram droog is gelijk aan 400 gram nat is bijna 100 gram nat per flush per doos..?:P ennehm, ik heb mijn stoeltjes ook van wapwinkel en heb nu 72 pins in mn setje=D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."