Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoeveel mg neem jij en hoe doseer je deze? Ik begon altijd met een halve zodat het flink in kickte maar volgende week begin ik gewoon netjes met een kwartje, en dan neem ik maximaal 2 kwartjes bij, dan heb ik me best netjes aan de dosering gehouden van, iets er boven maar daar doe ik het voor. Nou vraag ik me af of ik het daar 6 uur lang vol mee ga houden? Wanneer kan ik het beste bij pakken? En het allerbelangrijkste: hoe ga ik voorkomen dat ik het halve feest vergeet, want daar draait het mij eigenlijk het meeste om."
"Dag mensen, Even een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb gevonden op internet. Wij willen binnenkort een avond gaan stappen maar zijn van plan om van tevoren 2CB te gaan gebruiken, de pillen zijn getest op 17 mg pure 2CB en ik ben van plan om het bij 1 pilletje te laten. Dit lijkt me een leuke dosis voor de eerste keer! Wat zijn de gevolgen van overdag 2CB gebruiken en 's avonds (wanneer we weer helemaal nuchter zijn) alcohol drinken ( + eventuele stimulerende middelen gebruiken)? Zijn er mensen die me hier iets over kunnen vertellen? Ik wacht jullie reactie af! mile:"
"Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie! Ik ben juist een beetje bang voor synergie, want wanneer ik namelijk in de middag tijdens een festival coke snuif en de laatste uurtjes in de avond XTC gebruik dan merk ik duidelijk dat het verliefde gevoel van XTC veel minder (tot zelfs niet) aanwezig is. Tijdens die momenten sta ik alleen strak maar is het magische van XTC verdwenen. Ik vraag me daarom af of een gewone avond uitgaan (alcohol drinken en zo nu en dan een puntje coke) anders zijn als ik die middag heb liggen trippen met wat vrienden."
"Het is dus het beste om gewoon de 2CB helemaal uit te laten werken (minimaal 8 uur, wat ik sowieso van plan ben om te doen) en daarna pas te gaan stappen.. Tussendoor nog goed wat eten zo dat alcohol niet op een lege maag inklapt en de coke dus maar achterwegen laten?"
"Nou, afgelopen donderdag dus na het lezen van Fenrir's laatste reactie niet meer hier op Drugsforum gekeken maar zijn we 's middags gewoon aan de 2C-B gegaan. Zoals ik al zei waren de pillen getest op 17 mg, verder zat er niets anders in. Ik heb er om 16:30 een ingenomen op een lege maag (09:00 's morgens voor het laatst gegeten). Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben.. Veel meer dan wat veranderingen in kleuren heb ik niet meegemaakt. Om 22:00 uur 's avonds wist ik het wel, dit was het voor vandaag. We zijn toen maar gaan koken, eten en rustig begonnen aan het drinken. Ik weet dat mensen hier commentaar op hebben en dat begrijp ik ook. Ik weet dat 2C-B onder de psychedelica valt, en ik begrijp ook dat je ten alle tijden verstandig moet zijn tijdens het gebruiken van drugs, maar toch heb ik het op deze (onverantwoorde) manier gedaan. Ik heb de 2CB al een jaar thuis liggen maar het was er nooit eerder van gekomen. Nu was ik er klaar mee en wilde ik weten hoe het was, dus hebben we het op deze manier gedaan. Wellicht was het effect zo matig omdat ze al een jaar oud zijn? Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn eerst volgende keer 2C-B 1,5 pil ga pakken (25 mg) en hoop dan natuurlijk op een leuke trip. Ik kan jullie wel vertellen dat ik dan natuurlijk wel met respect en verstand de drugs zal gebruiken."
"benniesmitters zei: Qua bodyload is het inderdaad anders en heb ook minder visuals op een feest. Maar het "2cb gevoel" blijft er wel gewoon.. En dat kan best lastig zijn als je met veel vreemden op een plek staat. Vind contact enzo altijd lastiger als ik 2cb op heb. Ik weet niet meer wat normaal is, en denk dan vvaak doe ik raar? Plus je zit gewoon heel erg op een ander level dan de meesten. Daarom denk ik dat het beter is om eerst 2cb thuis te doen. Klik om te vergroten... Wat is volgens jou dat '2C-B gevoel' dan? Welke dosis 2C-B heb jij dan op feestjes gebruikt waardoor je dit zo ervaart? Ik weet dat ik er maar op 1 manier achter kan komen, en dat is door het gewoon te proberen. Op dit moment ben ik van plan om het wél gewoon te proberen. Ik neem dan max. 10 mg, het liefst iets minder, om het eens te ervaren hoe het op een feestje is. Qua alcohol houd ik me in, ik ben niet van plan om op het feest zelf te drinken maar alleen voor het feest. Om eerlijk te zijn, ook al is het niet vergelijkbaar, had ik ook geen moeite toen ik lichte hallucinaties had tijdens het gebruik van XTC. Ik kan zulke dingen vrij goed plaatsen, ik weet waar het door komt/wat het veroorzaakt en ik kan me, ook wanneer ik het 'berg afwaarts' voel gaan, toch zo instellen en daarmee voorkomen dat het ik in een bad trip beland. Ik zou alsnog graag jullie reacties lezen want wellicht zit er informatie tussen waar ik iets aan heb!"
"Bedankt voor de reacties allemaal! Het feest is inmiddels voorbij en ik heb die avond besloten om het niet te gebruiken. Achteraf was dit een zeer wijze beslissing want er is een hoop niet goed verlopen die avond, wie weet hoe ik hier op had gereageerd als ik 2C-B had gebruikt. De pillen die ik heb zijn getest op 17 mg dus we gaan binnenkort met een paar vrienden ieder een pil nemen, gewoon ergens thuis. We beginnen met 1 pil van 17 mg en houden het hier bij voor die avond, want niemand van ons weet hoe we gaan reageren op die dosis. Mochten we het toch ietsjes 'sterker' willen, dan kunnen we altijd nog wat wiet roken."
"Hey DF'ers, Voordat ik mijn vraag ga stellen, welke ook al duidelijk zal zijn uit de titel, wil ik eerst wat informatie geven zodat jullie een beeld kunnen schetsen van de situatie. Een vriend van mij en ik gaan binnenkort truffels gebruiken. Dit zal voor ons allebei de eerste keer zijn. Ik ben van nature een persoon die dingen graag direct goed doet, dus ook dit! Ik blow nu al een jaar of 3 á 4 met enige regelmaat. Soms doordeweeks iedere avond een jointje of 2, en soms een aantal dagen of zelfs een aantal weken niet. Op dit moment heb ik sinds zondag niet meer geblowd en ik heb daar verder geen moeite mee. Die vriend en ik zijn allebei goed voorbereid. We blowen ook wel eens samen. Ik zelf wil al héél lang een keertje trippen, en ik wilde dit altijd al doen op truffels. Ik heb heel veel trip reports gelezen en op verschillende sites informatie gelezen over truffels. De risico's, hoe ze gekweekt worden, tips voor tijdens de trip, noem maar op. Ik denk dat ik er zelf wel klaar voor ben. De mindset is oke, ik voel me lichamelijk prima, ik heb geen stress aan mijn hoofd en dat is bij die vriend ook het geval. Mijn maat wil graag closed eye visuals, en ik zou liever diepe filosofische gedachten krijgen. We hebben dus ook besloten om gewoon onze eigen keuze aan truffels te nemen want we hebben met elkaar afgesproken dat het voor ons zelf zo prettig mogelijk moet zijn. Er is echter een klein probleem: we kunnen geen goede plaats bedenken/vinden om dit te doen. We wonen allebei nog bij onze ouders thuis, en de grote vakantie zit er net op dus veel vrije tijd blijft er niet meer over. Onze ouders zullen in het weekend echt geen 24 uur aan een stuk door weg zijn. We willen er ongeveer 24 uur voor uitrekken. Waarom weet ik niet, we zeiden dat gewoon tegen elkaar en we dachten 'Ja, is cool'. Hij heeft de voorkeur om het binnen in huis te gebruiken, met een matras op de grond, relaxte muziek, wat te eten en te drinken. Gewoon de veilige omgeving. Ik zou het echter liever in een andere omgeving gebruiken omdat ik weet dat het gewoon nog heel lang gaat duren voordat zijn of mijn ouders 24 uur weg zijn. Bij mij thuis komt regelmatig onverwachts bezoek, vaak familie. Zijn familie woont iets verder weg en bij hem is dat dus minder het geval. Mijn voorkeur gaat uit naar een park. Ik ben echt een natuurmens en ik heb één maal mogen tripzitten toen een aantal andere vrienden van mij truffels gingen gebruiken in een park. Ik denk dat ik een enorm slechte tripzitter ben geweest want ik ben ongeveer 3 a 4 uur alleen geweest. Ze waren continue aan het wandelen en kwamen af en toe naar mij toe om te vertellen hoe indrukwekkend alles wel niet was. Gelukkig deden ze dat uit zichzelf zodat ik wist dat ze nog veilig waren. Ik heb me in de tussentijd maar vermaakt met een jointje en een boek. De reden dat ik liever naar een park ga om dit te gebruiken is omdat we dan ook rustig kunnen wandelen, mochten wij hier zin in hebben. We kunnen dan ook gewoon een jointje roken voor of tijdens de trip, want dat zou ik wel graag doen. Jullie zullen mijn vraag inmiddels wel begrepen hebben uit het hele verhaal hierboven: Wat raden jullie ons aan? Binnen in een van onze huizen trippen, of toch een locatie in de natuur kiezen waar het rustig is en waar we kunnen trippen? Zijn er meerdere van jullie die tijdens hun eerste keer truffelen een (aantal) jointje(s) hebben gerookt? Ik heb gelezen dat dit de trip langer kan laten duren, en dat lijkt mij wel wat. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hopelijk kunnen we binnenkort op een locatie die we beide 'oke' vinden een leuke middag/avond beleven!"
"Wanneer ik in de coffeeshop zit en ik ben aardig stoned, dan kijk ik altijd naar de tv. Ik zit alleen niet zo vaak meer in de coffeeshop dus meestal ga ik als ik stoned ben naar buiten om op de skatebaan of in het bos te zitten. Meestal 's avonds natuurlijk, dan is het wat rustiger. Een beetje praten, muziek luisteren, eten, da's wel standaard. Veel discussiëren (praten) en fantaseren over de zin van het leven, de wereld, de toekomst, het verleden, religies, filosofische gedachten, theosofische gedachten, en 'het systeem' zoals dat genoemd word. Creatief bezig zijn in mijn hoofd zoals songteksten bedenken enzo. Allemaal heel fijn, zolang ik lichamelijk maar niet actief hoef te zijn."
"Mindless zei: Andijvie zei: Ik weet dat de aller eerste xtc ervaring (een van de) beste zal zijn die je ooit in je leven mee zult maken. Het schijnt zo magisch te zijn en zo heerlijk dat dit amper tot nooit meer te evenaren is. Mijn eerste vraag aan jullie is: zijn er dingen die ik kan doen om de eerste keer echt nog beter dan beter te laten verlopen. Het ultieme gevoel opwekken en zo verliefd worden op alles dat je het nooit meer zult vergeten? Het lijkt me namelijk echt fantastisch en ik heb nu al super veel zin in morgen avond. Klik om te vergroten... In ieder geval al die verwachtingen weggooien. Je zit het echt veel teveel te hypen. De reden dat de eerste keer voor mensen vaak zo enorm bijzonder is, is dat ze er dan nog redelijk zonder verwachtingen ingaan. De allerleukste ervaringen zijn toch altijd spontaan, je kunt dat soort dingen niet plannen. Gewoon innemen, wachten en kijken wat de avond je brengt. Klik om te vergroten... Dat is zeker waar, zo had ik het nog niet bekeken. Het enige wat er aan 'gepland' is is dat we afgesproken hebben om morgen avond een pilletje te slikken. Voor de rest laat ik de hele ervaring over me heen komen. Ik heb er zin in en ik denk dat dat ook mee zal spelen in de eerste ervaring. Je kunt er beter positief dan negatief en met tegenzin naartoe leven. Dunnetjess33 zei: Op dit forum zijn echt zo ontiegelijk veel posts en info te vinden. Meer dan jij in een dag kan lezen misschien. Daar kun je ook lezen over doseringen. De dosis is erg belangrijk voor én de beste ervaring én om de kans op hersenschade te beperken. Je zegt namelijk "een xtc pilletje". Maar met de pillen die nu gemiddeld rond gaan is een hele misschien te veel. Tenzij je heel erg zwaar bent natuurlijk. Voor een man is dat 1,5 tot 2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht, voor vrouwen is dat iets minder, 1 tot 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht. En tussen elke keer xtc gebruik is het verstandig 3 maanden te wachten. Maar dat wist je al denk ik als je er al zo veel over gelezen hebt en het onder controle kan houden. Verder je niet te druk maken als je wat gaat voelen en er vooral niet op gaan zitten wachten tot het komt. Lekker van genieten! En de dagen voor en na je gebruik goed slapen en gezond eten. Klik om te vergroten... Ik weet ongeveer hoe het met de dosering zit maar we zijn zo stom geweest om de pillen te laat te kopen. We hebben geen tijd meer om ze te laten testen, dus het wordt een "domme" eerste keer. Ik snijd ze voor de zekerheid in 4 stukjes en begin gewoon met een kwartje. Voor de rest laat ik het over me heen komen, laat ik het zo maar even zeggen. Ik ben ook niet van plan om ze vaker dan eens per 3 maanden in te nemen, zeer zeker niet. Over 3 maanden is er weer een dik evenement dus zie ik dat als een mooie gelegenheid voor als het morgen avond goed bevalt."