Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVergeetachtigheid bij XTC flink verminderen?

Vergeetachtigheid bij XTC flink verminderen?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AndijvieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo luitjes,

Binnenkort heb ik weer een feestje en ben ik van plan om weer eens XTC te gaan gebruiken in plaats van speed of coke. Echter heb ik een beetje een negatief gevoel gekregen bij XTC. Ik heb het in totaal zo'n 8 of 9 keer gebruikt. In het begin van mijn 'gebruiken' was ik erg strikt bezig met dosering en de tijd tussen 2 keer gebruiken (nooit binnen 3 maanden et cetera).. Dit is langzaam aan afgenomen en nam ik het wat minder strikt. Ik at geen 4 pillen in 2 weken of zo maar er zat bijvoorbeeld maar een maandje tussen feestje X en feestje Y, op beide feesten toch weer gebruikt..

Één feest springt er voor mij echt uit.. ik heb hier met mijn domme kop 2,5 of zelfs 3 (ik weet het niet meer?) pillen genomen van 220 mg per stuk, dus even grof gezegd 660 mg MDMA naar binnen gewerkt. Ik weet niets meer van dit feest, wat ik wel weet is dat ik met mijn ogen stond te rollen en ik heb een heel arsenaal aan sta tafels, hekken, brancards, en golfkarren voorbij zien komen. Nou is dit natuurlijk wat overdreven en zal ik dit ook nooit meer doen.

Ik vraag me helaas wel af of ik nu nog kan genieten van een normale dosis, zo'n eentje "volgens de regeltjes".
Ik ben 1,86, weeg 70 kilogram en zou dan afgerond 2 mg per kilo lichaamsgewicht willen gebruiken, oftewel maximaal 140 mg. Dit is prima te doseren, ik kan me alleen niet voorstellen dat ik nog lekker ga op 140 mg in totaal.

De laatste 4 of 5 keren dat ik xtc heb gebruikt begon ik telkens met een halve pil (110 mg) en pakte ik met halfjes of kwartjes bij.. dus weer pittig hoge doseringen vergeleken met de advies dosering. De laatste keer dat ik xtc heb gebruikt was begin juni, toen heb ik 1 of 1,5 pil gehad. Ook hier weet ik de dosering niet meer 100% zeker van. Ik weet gelukkig nog wel wat meer van dit feest dan van andere feesten.

Zouden jullie mij tips kunnen geven die ik toe kan passen waardoor ik hopelijk toch een lekkere vibe heb en zeker zo'n 6 uurtjes lekker kan gaan? Uiteraard ZONDER veel te veel te pakken en het hele feest te vergeten?

Ik hoef niet het hele feest aan de pillen te zitten, de eerste paar uurtjes en het laatste uurtje vind ik het prima om lekker nuchter te zijn en weer tot rust te komen.

Groetjes,

Andijvie :)
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo!
Wat had ik graag gewild dat ik het zo'n 8 of 9 keer had gedaan. Had ik er nu veel meer plezier van gehad. Ik moet je wel zeggen dat ik zelf, ondanks overmatig gebruik vooral in het verleden, nog steeds gewoon goed ga op normale doseringen. Dit zal vast persoonsgebonden zijn, maar ik denk oprecht dat jij je nergens zorgen over hoeft te maken. Tenminste, als die 8/9 rolls over een langere periode zijn verstreken.

Je zult echt wel wat gaan voelen van jouw normale dosis! Het is alleen de 'kunst' om niet maar steeds bij te willen pakken. Zoals je al zei, de eerste paar uurtjes nuchter willen zijn helpt al heel veel om dat gevoel van willen bijpakken te verminderen!

Heb ooit op een festival dat van 12 tot 12 duurde, pas om 20:30 ofzo ongeveer een halfje x gedaan van een pil van rond de 220 mg. Niet meer bijgepakt en kon de belangrijkste set (een classics set van Crypsis) van de dag volop meepakken. Dát was pas lekker. :hearteyes:
A
AndijvieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoeveel mg neem jij en hoe doseer je deze?

Ik begon altijd met een halve zodat het flink in kickte maar volgende week begin ik gewoon netjes met een kwartje, en dan neem ik maximaal 2 kwartjes bij, dan heb ik me best netjes aan de dosering gehouden van, iets er boven maar daar doe ik het voor. Nou vraag ik me af of ik het daar 6 uur lang vol mee ga houden? Wanneer kan ik het beste bij pakken? En het allerbelangrijkste: hoe ga ik voorkomen dat ik het halve feest vergeet, want daar draait het mij eigenlijk het meeste om. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey

Neem een paar jaar een xtc break en t komt wel weer goed

Ik heb in de jaren 90 echt xtc misbruikt, en nam op t eind 10 tot 15 pillen en op een gegeven moment deden ze zo goed als niks meer toen heb ik 15 tot 20 jaar nauwelijks meer gebruikt en nu ga ik weer lekker op maar 150mg xtc.

Dat 2 a 3 keer per jaar, lekker feesten beetje pep et bij en t is goed. Voordeel van het rustig houden is ook fat je er nog een beetje bij bent en niet fat steeds wegvallen met rollende ogen zoals vroeger, daar heb ik echt geen zin meer in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."