Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De wereld zit complex in elkaar ? nee hoor, maar mensen wel. 7 miljard mensen zijn alleen geboren en hebben het idee afgescheiden te zijn van ieder ander. Dat afgescheiden zijn zorgt voor onzekerheid, de onzekerheid zorgt voor gedachtes die zorgen voor meningen( want we hebben natuurlijk allemaal gelijk) Vervolgens gaan we uit onzekerheid anderen zoeken met dezelfde ideen (om ons zekerder te voelen) om ons vervolgens af te kunnen zetten tegen mensen die anders zijn/denken. (om ons gesterkt te voelen in onze mening) En dan groepjes maken waar we denken dat bepaalde dingen "zo zouden moeten zijn" (en dat volledig hebben geaccepteerd als realiteit) en dit dan gaan opdringen aan een ander omdat, "homo zijn eigenlijk een ziekte is"..... "buitenlanders lui zijn en hier de boel komen opvreten"..... "zwarte piet verboden moet worden, omdat het rascisme is"....... "jouw religie niet de juiste is"..... "corona niet bestaat"...... "de wereld eigenlijk plat is"..... "iedereen gelijk is"...... "vrouwen en mannen hetzelfde kunnen"..... En na al die meningen kunnen we concluderen dat, Homo's bestaan Rascisme bestaat Zwarte piet bestaat Corona bestaat De wereld vierkant is Niemand gelijk is Mannen en vrouwen 2 verschillende wezens zijn en mensen allemaal verschillende gedachtes hebben en als al die mensen bestaansrecht hebben, hebben ze ook het recht om anders te denken zonder daarvoor veroordeeld te worden (even los van justitiele principes) en valt er weinig anders te zeggen als, De wereld is zoals die is en jij hebt het maar te accepteren. ( Ja ik weet het..... Verander wat je niet kunt accepteren, accepteer wat je niet kunt veranderen) (maar ondertussen blijft alles hetzelfde) Met andere woorden, het grootste probleem op de wereld is dat we nog niet genoeg paddo's hebben voor 7 miljard mensen."
"Ik vind het een beetje een ingewikkeld onderwerp dat non-binaire principe. Naar mijn idee hebben we het over n groep mensen die een bepaald denkbeeld hebben, en niet daadwerkelijk iets "zijn". (even los van het feit of non-binaire mensen zo zijn of zich zo voelen) Dit tegenover een homo. trans of she-male die dit niet "denken"te zijn maar dit daadwerkelijk ontegenzeggelijk "zijn". Ik krijg het idee dat als we dit verder doorvoeren dat we situaties krijgen waarin bijvoorbeeld iemand zich niet met zn huidskleur of nationaliteit identificeert. Ik heb n vriend die is genetisch gezien chinees, maar geboren in amsterdam, hij indentificeerd zich niet met zn genealogie maar met zn nationaliteit. zijn vriendin, geboren in nederland en genetisch gezien chinees indentificeert zich met haar genealogie. In principe dus 2 "dezelfde" mensen met verschillende denkbeelden. (ik noem hem een Neder-nees en haar een chi-nederlander) Technisch gezien zijn ze beide nederlander maar als deze vriendin haar idee zou doorvoeren zou er in haar paspoort moeten komen te staan dat ze chinees is. En op dezelfde manier kan iemand als wereldburger geïdentificeerd willen worden ipv als nederlander. Nu ga ik het even in het belachelijke trekken.... Een bruine man (sorry ik weet niet meer precies hoe je een bruine man noemt want afhankelijk van wie je het vraagt, is bruine man of neger tegenwoordig al discriminatie en moet je een bruine man een zwarte noemen) (nog meer mensen met denkbeelden) Goed.... die bruine man is homo, is gehandicapt, is geboren in ghana maar genaturaliseerd nederlander en indentificeert zich als non-binaire pan-seksueel. (ja, pan-seksuele homo) (je voelt m al aankomen he ? ) Nou zou hij zich niet willen identificeren met zijn seksualiteit, nationaliteit, functionaliteit en huidskleur en wil in zijn paspoort hebben staan dat hij Afrikaan is (geen ghanees of nederlander) hij wil een "X" hebben op de plaats van zn sekse Bij huidskleur wil hij "menselijk" hebben staan Wil een aparte wc (geen mannelijke of vrouwlijke) en accepteert geen gehandicapten wc. Op die manier kunnen we straks iedereen zn handje vasthouden omdat die grote gemene buitenwereld niet bevalt. De wereld is niet fluffy, de wereld is hard en het is raadzaam om een olifantenhuid te kweken want er zijn altijd mensen die anders denken en vinden dat ze hun mening hard schreeuwend moeten verkondigen."
"Oh maar ik ben best aardig hoor en ik accepteer anderen zoals ze zijn maar in sommige gevallen ga ik gewoon de discussie aan. Een vriendelijke discussie dan, waarin ik mijn denkbeelden ook duidelijk maak. Ik accepteer dat een non-binair zich zo ziet/voelt, als die non-binaire kan accepteren dat ik een beperking heb als het aankomt op haar of hem, hen te noemen. In mijn geval stokt er daar iets, hen zijn meerdere mensen of een kip. Los van dat alles.... in ken een non-binaire die mijn denkbeeld snapt en we zijn overeengekomen dat ik haar, omni noem. Omdat ik dat een betere term vind en zelf is omni ook wel van mening dat er een betere term als "hen" gevonden kan worden. Ik vind "hen" klinken als n uitsluiting in de zijn van "wij en hun" en Omni in de zin van Omni-seksueel klinkt ( in mijn oren) veel passender. En ja,ik gebruik vaak veel woorden in mijn hoop duidelijk te zijn. (Toch heb ik mn best gedaan dit bericht zo kort mogelijk te houden)"
"ljuv zei: Hmmmm ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je niet twijfelt over transgenders of homoseksuelen, maar wel over de echtheid van nonbinaire personen... hoezo die grens? Lijkt me tot nu toe niet echt ergens op gebaseerd. Klik om te vergroten... Volgens mij is een homo iemand die aangetrokken word door dezelfde sekse en een trans is in het verkeerde type lichaam geboren. Dat is geen denkbeeld dat is een feit. Een denkbeeld is iets waar je vanaf kunt stappen of anders over kunt gaan denken mettertijd. En ik weet gerust dat dit een denkbeeld is van mij en niet de realiteit hoeft te zijn voor een ander."
"ljuv zei: Gelukkig maar. Dan is het (hopelijk) aan de tijd om je de andere kant van die medaille te laten zien! Klik om te vergroten..."
".......zucht...... ik kwam tot pagina 4.... met de grootste moeite. (en tenzij er iets drastisch s veranderd in die 59 paginas) De meeste hier hebben last van een zwaar gevalletje dunning-kruger effect. Dan zitten er een paar tussen die de lagere school niet hebben afgemaakt, vervolgens zijn er een paar mensen die het belangrijk vinden om hun mening te verdedigen tegen mensen die er duidelijk niks van snappen en waarmee eigenlijk geen discussie te voeren valt. Dus heb ik besloten om verder niet mee te doen met deze nergens heen voerende discussie. (Queerman let je op ? ik had hier een reactie kunnen plaatsen van 64 pagina's) (knipoog)"
"@QueerMan Er blijft maar 1 antwoord op deze situatie......en dat is 42"
"Rivalrie zei: Fijn dat het voor jou werkt. Ben je niet bang dat het vaccin schade aangebracht heeft aan je immuunsysteem? Klik om te vergroten... Schade aan je imuun systeem ?? Ik had longkanker tijdens de corona en c.o.p.d. en kreeg chemo, bestraling en imuno therapie. Ik heb mn 3de prik gehad en het enige wat ik ervan had is het gevoel een vuist tegen mn arm heb gehad. Wat is dat nou voor een stemming makerij ? Hoe vaak hoor je dat mensen een probleem hebben met hun imuun systeem na n prik ? of dat ze echt doodziek zijn geworden van zon vaccinatie ? Precies..... veel te weinig of helemaal niet. Wat is er aan de hand ? Angst, angst en onzekerheid omdat je niet weet waar je over praat en eigenlijk alleen een ander kan napraten met die onzinnige uitlatingen. Oh..... en je wil erbij horen natuurlijk, lekker dwars zijn en je afzetten tegen de meerderheid want dat klink je populair."
"Rivalrie zei: Ik hoor het anders behoorlijk vaak. Hoeveel mensen zijn er al overleden DOOR een vaccinatie? Klik om te vergroten... Horen doen we inderdaad van alles en meestal van ongeletterde schreeuwers die niet weten waar ze t over hebben. Kom eens met cijfers, ik wil wel eens zien hoeveel mensen er dood zijn gegaan van een vaccinatie. Rivalrie zei: Je komt nogal agressief over. Doe eens chill. Klik om te vergroten... Dat komt waarschijnlijk omdat je weet dat je gebakken lucht serveert."
"Ik heb een copelandia kweekset aangeschaft en na 14 dagen zijn we hier. Op zich heb ik het idee dat het wel ok gaat en wat extra geduld nodig is. Maar ik denk dat het condenswater van de zak in de bak is gedropen want de schimmel die van de week nog fluffy leek, lijkt nu nattig en er komt een geurtje van af. Tips ?"