Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb zelf flinke stress gehad omdat ik preventief mijn medicatie wilde ophogen (in overleg behandelaar) maar het mogelijk niet meer ging redden om het op tijd in huis te hebben. Ik heb toen mijn eigen plan B gemaakt en van een vriend 20 stuks gekregen met medeweten van ggz. (Lithium) Zoals dat gaat, voor je bij ggz je arts te spreken krijgt ben je al 2 dagen aan t bellen. Ik bedoel ik hem n niet gesproken maar hij heeft er wel naar gekeken. En voor je het weet is het al de laatste dag voor de kerstvakantie. Ik hoorde vrijdag pas dat ze toch niet gingen staken. Ik bedoel, je werkt wel in de hand dat mensen onderling zelf pillen gaan ruilen of bestellen."
"Ik heb t vorig jaar helemaal uitgepluist en kwam bij Univé gemeentepolis uit. Dit jaar laat ik het ff zo. Je weet toch nooit wat je gaat mankeren en heb paar duizend euro buffer voor onvoorziene zaken. Heb er zo vaak stress van in de donkere dagen, ik vind het maar ingewikkeld."
"@annihilation Ik bedoel als je bijv 5 x fysio in je pakket hebt en je breekt je been in januari. En je valt van de trap en je tanden vallen uit je smoel. Of je hebt een therapie (zoals mijn running therapie) die net overal buiten valt. Of je moet naar een kliniek en moet zelf bijbetalen. Of ze vergoeden je taperingstrips niet. Of je gaat naar diëtist en moet vanaf 4e consult zelf betalen. Of dat allemaal tegelijk in 1 jaar. Mijn buffer is niet puur voor ziektekosten. Gewoon onvoorziene uitgaven. Fiets kan uit elkaar vallen, laptop kan het begeven etc. Je kunt dure verzekering nemen die veel dekt maar ook dan moet je sommige behandelingen zelf bijbetalen. Hebben anderen dat niet, een buffer?"
"Ja dat bedoel ik. Ik heb wat gezondheidsproblemen zoals ‘vage darmklachten ‘. Soms probeer je eens wat zoals een diëtist. En ik ben nog nooit bij een fysio geweest maar als ik op 1 Jan een enkel breek bij schaatsen kan ik daar best t hele jaar zoet mee zijn. Of zoals vorig jaar gebit een tijd verwaarloosd, die dingen. In t huidige verzekeringsstelsel moet je veel dingen (voor een deel) zelf betalen. Buffer is v algemeen. T kan ook zijn dat ik er mee op vakantie ga maar probeer wel altijd paar duizend achter de hand te houden."
"annihilation zei: Videoland Spotify YouTube premium Adobe Netflix 😑🤔 Klik om te vergroten... Ik moet idd ook wat streamingdiensten opzeggen. Toen ik nog bedlegerig was door de vele medicatie vond ik bijv videoland echt belangrijk. Nu kan ik die wel opzeggen. En dan ook echt een keer DOEN ipv alleen denken dat ik t moet doen."
"Mindless zei: Direct nu doen ja dat soort dingen, anders gebeurt het niet. Klik om te vergroten... Idd nog niet gedaan… ben nu op bezoek maar zet m op lijst!"
"Koffie."
"Wat is dan de fun? Of komt de angst pas later? Ik zou in ieder geval in de gaten houden of je niet steeds meer benzo's gaat gebruiken."
"Ik had het met iemand van mijn dansgroep. Zij droeg opeens een ‘bloot’ shirtje en toen zag ik haar littekens. Maar was niet het moment voor een gesprek daarover. soms is het voor mijzelf ook niet het moment voor zware kost en levensverhalen, op dat moment. Later had zij tattoos genomen op die arm."
"Ik heb Univé gemeentepolis en dat houd ik even zo. Heb er vorig jaar veel tijd in gestoken om het uit te zoeken. Geen problemen mee gehad. Ik weet vooraf toch nooit precies wat ik nodig ga hebben."