Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn wiet ruikt naar ammoniak

Mijn wiet ruikt naar ammoniak

20 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hej!

Ik kom net terug van de shop en haal de wiet uit het zakje. Zoals altijd
is het eerste wat ik doe bij het openen van het zakje, even lekker ruiken.
De wiet ruikt lekker sterk, ziet er goed uit, en zou een sneeuw-witje moeten zijn.
Maar nu weet ik het: de geur, is als ammoniak! You know, paardenpis.
Dat heb ik er wel vaker uit kunnen halen als ik terug denk, maar het woord
ammoniak is nog nooit in me op gekomen. En nu spontaan, ineens: ammoniak!

Dus....is dat de geur van een lekker sterk wietje? Is het toch skunk?
Of hebben ze er iets mee geflikt? De shop is vrij bekend.

help me out please!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe zie je dat precies voor je? Hoe moeten wij weten of er iets met jouw wiet is gedaan?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Door al dan niet te zeggen of een ammoniakgeur daar op kan wijzen?
ik verwacht geen uitsluitsel.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wiet hoort niet naar ammoniak te ruiken.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat zou je zeggen idd, maar als je naar mijn idee de sterkte van een normale wietgeur kwadrateert, krijg je ook iets dat ammoniak-achtig aandoet. Waarom zouden ze iets met
ammoniak doen? Hoe ruikt THC?

Ik lees net dat wiet best ammoniak-achtig kan ruiken.
Maar andere bronnen zeggen weer dat het een teken is van veel bacteriële activiteit, of
geklungel met de wiet door de verkoper.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het feit dat jij vindt dat de geur ammoniak-like aandoet wil natuurlijk niet zeggen dat het ammoniak is : )
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat kan zeker zo zijn, hoet doet me er alleen sterk aan denken.

Let's smoke some of it...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien hebben ze je wiet uitgekookt met ammoniak om het rookbaar te maken. :tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cooper zei:
Let's smoke some of it...
Klik om te vergroten...
Dan zal het vast niet echt naar ammoniak ruiken..
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#10
In mijn beleving wel..maar het is pretty damn strong!
Ammoniak-achtige geur komt blijkbaar wel vaker voor, 't kan
door bacteriën veroorzaakt worden, dus misschien is het wel
een beetje ammoniak. Who knows... who knows...
L
LoodLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ammoniak achtige geur bedoel je neem ik aan ? Niet zoals eierkoeken die letterlijk naar ammonia ruiken hoop ik want dan zou ik het echt voor geen goud roken. Heb het zelf ook nog nooit echt geroken in een wietgeur, dat moet ook zo blijven imho :stoned: .
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#12
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
Vigilante zei:
Misschien hebben ze je wiet uitgekookt met ammoniak om het rookbaar te maken. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#13
maar ff zonder dollen,als je natte wiet in een zak doet gaat het naar amoniak stinken...
dus waarschijnlijk hebben ze met oogsten natte wiet in zakken gedaan om het ergens anders te knippen,en heeft het te lang in een afgesloten zak gezeten.....of de teler heeft zijn wiet "nat" doorverkocht en heeft het tijdens het vervoer of opslag te lang in een afgesloten zak gezeten.....

dit stukje heb ik van het wietforum....gaat over grond hasj....en amoniak...

Grondhash

Het maken van hasjies door middel van begraven en doorkneden
vindt direkt na de oogst plaats. De geoogste hennepdelen
worden op een droogrek een aantal uren pal in de zon gelegd om
enigszins te drogen. Draai de wiet van tijd tot tijd om, om
gelijkmatige droging te verkrijgen. Vervolgens worden de
aartjes allemaal uitgeplukt, net zo als bij het zeven en
persen. De aartjes worden nu tot een stevige bol gevormd en
strak ingepakt met een stuk linnen.

Dit pakketje wordt twee of drie weken onder de grond verstopt
zodat zich een rottingsproces ontwikkeld. Wanneer dit weer
wordt opgegraven, vinden we een rotte kleffe troep, die sterk
naar ammoniak ruikt. Dit wordt met de handen (bluargh) goed
doorkneden zodat het verteringsvocht eruit sijpelt' Dit vocht
bevat verteringsresten en een grote hoeveelheid CBD, die op
deze manier verdwijnt. De THC lost niet op in dit water maar
blijft in de vaste substantie achter, waardoor de hoeveelheid
aanmerkelijk geconcentreerd wordt. Na het kneden wordt de bol
weer ingepakt in linnen en op een donkere, vochtige plaats
weggelegd. Het proces van kneden wordt om de dag en later om
de week herhaald, tot de ammoniak geur nagenoeg verdwenen is.

De hasjies wordt nu tot broodjes gevormd en nog enig tijd
rustig te drogen weggelegd. Tussentijds kan er op de hasjies
een witte schimmellaag ontstaan. Deze tast de THC echter niet
aan maar concentreert het. De hasjies is klaar voor gebruik
als het goed is ingedroogd en niet meer naar ammoniak ruikt.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#14
die ammoniak geur wordt in engelssprekend gebied een " catpiss phenotype" genoemd.
Kattepislucht dus.
De familie waar dit in zit is indica.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wijn kan dat ook hebben en daar gooien ze ook echt geen ammoniak doorheen :P
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vigilante zei:
Wijn kan dat ook hebben en daar gooien ze ook echt geen ammoniak doorheen :P
Klik om te vergroten...

ze gooien het er ook niet doorheen, het ontstaat door een soort rotting
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat bedoel ik dus ja
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Doe mij maar geen grondhasj dan..
b
brutus420Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Goeie sneeuwwitje heeft ook een hele sterke weeige geur.....denk dat je goeie hebt :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
brutus420 zei:
Goeie sneeuwwitje heeft ook een hele sterke weeige geur.....denk dat je goeie hebt :stoned:
Klik om te vergroten...

Vind dit nogal een eigenschap van,,, elke wiet??

Wiet hoort een hele sterke weeige geur te hebben.
Heeft dat het niet, dan kunnen dat 2 dingen betekenen:

1. Je hebt kut wiet.
2. Je hebt ''oude'' wiet, wanneer je je wiet een aantal weken gewoon laat liggen is de geur al drastisch verminderd. De potentie blijft hetzelfde nietwaar?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."