Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik zit al lang met deze vraag. Want iedereen zegt toch dat je van wiet een vreetkick krijgt. Tja dat is dan zowiezo vaker bij beginners. Maar meeste ervaren toch eerder dat ze een vreetkick krijgen. Alleen ik heb afwisselend het gevoel of ik wel honger heb en de andere keer weer niet. Dat is dan zeg maar 1 dag helemaal geen trek in eten bij cannabis gebruik en de dag daarna bijvoorbeeld weer wel. Ik vroeg me af of andere mensen dit ook ervaren want vrienden van mij verlangen dan wel snel naar eten en ik soms gewoon helemaal niet. Als ik me echt knetter ga roken dan zal het wellicht een ander verhaal wezen. Maar dit is dan ongeveer 4 jointjes per dag. Ik hoor het wel"
"Ik rol af en toe wel eens mijn eigen joint als ik er zin in heb. Alsik ze zelf rol zien ze er vaak wel oke uit. Maar ik heb tog een vraagje. Als ik ze zelf rol dan gebeurt het veelal dat de joint bij het tipje scheeg gaat hangen. Hij zit daar dus een beetje losjes maar wel aan de tip vast. hoe zorg ik er bij het rollen voor dat hij niet van het tipje afbuigt. Hoe ik rol. Ik maak gewoon een mtje en rol daar weer een rolletje karton in. Voila tipje klaar. Ik kruimel de wiet met shag. Verdeel het over de joint. Vanaf het tipje draaien likken en doorrollen.. En dan hang het jointje scheef aan het tipje. Het is te roken alleen het ziet er niet echt uit."
"Ik heb al een aantal keren wiet door een pijpje gerookt. Het was gewoon een wietpijp, niks zelfgemaakt of een ander soort pijp. Gewoon een klein wietpijpje. Nou valt het me op dat ik er helemaal niet stoned van wordt. Integendeel, ik voel helemaal niks. Ik heb van alles geprobeerd. Puur, puur met shag en op allemaal manieren proberen te inhaleren en uitblazen maar het werkt gewoon niet. Hoe komt het dat als je door een pijpje rookt het niet werkt? Er wordt toch geen THC gefilterd? EDIT:Het is geen waterpijp. Anders was het mij ook al duidelijk"
"Er wordt natuurlijk gebruikt gemaakt van een gaasje. Anders gaat al dat wiet vast zitten in dat katoenen filter binnenin de pijp en dan inhaleer je niks meer. We hebben het ook gegrind. Of we hadden het liever gedaan maar een vriend van mij had zon grind dingetje waar je wiet of hasj in doet en dan kun je door te draaien het fijnmalen. Maar we hadden alles fijn gesneden met een scherp mes met een aardig goed resultaat. Zou het misschien zo kunnen zijn dat de doseringen een beetje slecht waren. Bijvoorbeeld teveel shag ofzo? In een pijp kun je het ook niet echt mengen. We hadden gewoon een dun laagje shag op de onderkant, daarbovenop een grote laag wiet en daar bovenop weer een beetje shag."
"Die ene zin moet je niet al te letterlijk nemen nee. Maar ik voelde me behoorlijk kut. Maar als 3 trekjes al genoeg kan zijn dan weet ik voorlopig genoeg. Het gaat er idd om of je je lekker voelt. En daar deden we het die dag ook om. Ik denk dat een halve joint (Zeker voor de 1ste keer) toch iets teveel is geweest."
"Bedankt voor je uitleg, Na nader onderzoek vind ik idd informatie dat het effect bij de een hoger ligt als bij de ander. Zeker als je het voor de 1ste keer doet incl die vrienden van mij (Ze zeiden tenminste dat het hun 1ste keer was, lijkt me niet iets om over te liegen dus ff ervan uitgaande dat het echt hun 1ste keer was) Ik zei ook al dat na die 2de joint het effect veel lichter was maar dat ik nog wel het vervelende effect (In kleine mate) kon herkennen van de 1ste joint. En ook lees ik dat als je zon 1ste ervaring als mij ervaard dat je slecht tegen THC kan en je er psychische problemen mee kan krijgen later in je leven mits je door rookt. Nou ben ik dat niet echt van plan, maar mocht er enige verslaving ontstaan dan lijkt het me wel handig om dit ff te weten of dat wel helemaal klopt. Want zometeen moet ik schizofreen me leven gaan leiden en daar heb ik weinig zin in. (Ik weet dat ik een beetje hard van stapel loop maar ik neem het zekere voor het onzekere) Ik ben er al aan begonnen dus weet ik ook graag of af en toe een jointje door de beugel kan bij mij. Want na die 2de joint is het toch een stuk aantrekkelijker geworden. En als het dan nog ff kan de laatste vraag, geldt dit dan verder ook voor elke drug die je kunt roken dus niet alleen THC. Of bewijst het alleen maar dat je minder goed tegen de stof THC kan?"
"Mijn famillie heeft ook te maken gehad met alcohol verslaving. Mijn opa, mijn oom en een drietal vrienden van mij. Zelf drink ik niet veel. Maar ik hou er van toch af en toe lekker dronken te worden met vrienden, en ik gebruik zelfs andere drugs. In zo gehete maten dat ik nog voldoende kan functioneren in de maatschappij iig. Vooral gebruik wiet en soms amfetamine zoals xtc en speed, maar dat blijft echt alleen bij 3x per jaar. Blowen deed ik dagelijks en nu heel af en toe voor het slapen gaan. Voor alles geldt, of dat nou wiet of heroine is dat je het met mate moet doen. En bij de ene drug is dat makkelijker als bij de ander. Juist door de tolerantie van alcohol in onze samenleving zullen mensen bij problemen eerder naar de alcohol grijpen dan naar andere drugs. Omdat er vaak wordt gedacht dat alcohol om die reden een makkelijke vlucht route is. En tegelijkertijd wordt het gevaar van alcohol niet gezien. Ik vind het toch maar raar dat we jaarlijks over enkele xtc doden praatten (soms geen enkele) en over een aantal duizend alcohol doden. En dat alcohol juist dat gene is dat geacepteerd wordt door de maatschappij. Alcohol is natuurlijk ook de europese drug, ook uit de geschiedenis. En persoonlijk zou ik alcohol ook in het rijtje van harddrugs zetten. Wat betreft je vader. Moet je wel of geen afstand van hem nemen. Dat is een moeilijke vraag. Je moet zowiezo niet altijd bij hem in de buurt zijn. Een alcoholist heeft tijd nodig en uiteindelijk wil hij vaak ook wel nadenken erover. Aan de andere kant heeft de persoon in kwestie iemand nodig om hem aan te sturen van tijd op tijd. Dus hij moet zowiezo niet 24uur per dag op zijn lip gekeken worden. Een afkick centrum is daar een goed voorbeeld van, en meeste drugs verslaafde gaan daar zeker niet vrijwillig heen. Meeste verslaafde gaan daar pas heen na jarenlang gebruik van drugs. Omdat ze zo sloom of niet begrijpend worden dat ze het probleem tegen die tijd pas inzien. Wat je imo vooral moet doen is het plaatje omdraaien en eerder vader voor hem zijn dan hij voor jou. Dat accepteerd jou vader vast niet, maar het is zowiezo beter dan optreden als onschuldige zoon. Want je kan beter niet luisteren naar een alcoholist. Wel kan je hem helpen door toch af en toe naar hem toe te gaan. Hij zal dan vast dronken en ongezellig zijn of misschien zelfs onleefbaar, hij zal niet veranderen zonder iemand die hem helpt. want een alcoholist heeft het gewoonweg niet door, en dat is het zielige ervan. En ik vind persoonlijk dat je zelf hulp moet bieden ook als de persoon daar niet om vraagt. Het feit dat je uberhoud hulp biedt geeft al aan dat je je vader wil helpen, en ik wens je daar veel succes bij. En wat betreft zijn gezondheid is het ook zeer belangrijk dat je dat doet. Alchoholisme kan ontstaan door verschillende reden, een groot scala aan problemen. Of meneer heeft gewoon te vaak in de kroeg gezeten en is door gewenning steeds meer gaan drinken. Wat betreft het eerste kun je eens nagaan wat voor problemen je vader heeft. In geval van het laatste moet zich vaak eerst een probleem vormen voordat je vader echt gaat nadenken over zijn daden. Wees dat probleem niet zelf door juist afstand te houden, dat is niet goed. Hij zal door zijn alcoholisme genoeg problemen krijgen. Tegelijkertijd heeft hij echter wel iemand nodig die hem helpt. Probeer vooral dingen te zeggen waar je vader niet boos om word terwijl hij wel tegelijkertijd te weten krijgt te moeten stoppen. Wat dit is moet je zelf verzinnen, het is mijn vader niet en je kent hem beter dan ik. Door langdurig alcohol gebruik word je erg eenzaam, totaal afstand nemen is dus geen optie. Tenzij je egoistisch bent en verder niks om hem geeft. Maar indien dat het geval zou zijn geweest zou ik dit topic ook niet zijn tegengekomen. Als je vader eenmaal normaal (Of redelijk "normaal") is aan te spreken zou ik inderdaad rustig aan eens beginnen te praten over een mogelijk afkickkliniek indien hij nog niet mindert maar dat dus wel wil. Ik wens je heel erg veel succes. MVG Arthur."
"half twaalf al uurtje geweest daar, dikke waste of money ik weet het."
"Ik weet dat ik een newbie ben en om heel eerlijk te zijn ben ik niet echt in de drugs. Maar ik moest mijn verhaal en zowel vraag ergens kwijt. Dus doe ik het hier maar. Mijn eerste trip en tot nu toe laatste trip was door het roken van een joint. Er zat gewoon wiet in. Het was geen kingsize joint ofzo of hoe je dat ook noemt maar ongeveer 12CM lang (Geschat) Het verhaal is als volgt. 2 weken terug was ik met 3 vrienden naar een hardcore feest gegaan. Niks bijzonders ofzo. Het was in de vechtsebanen in Utrecht en heette Ghosttown. Helaas hadden we de dagen daarna nogal wat plannen en konden we het ons niet permiteren om de hele nacht daar rond te hangen. Zodoende zijn we vertrokken en kwamen we in Utrecht langs een coffeeshop. Gelukkig was een van ons 18 (Ikzelf ben 16) en kocht dus voor ieder 3 joints (Wel van mijn eigen geld natuurlijk) Dus besloten we maar eens om voor de 1ste keer een jointje naar binnen te werken. Dus zijn we bij de 1ste afgelegen plek gestopt om de jointjes op te roken. We hadden totaal geen kennis van wiet joints en de bijeffecten. We staken ze gewoon heel droog op alsof het een sigaret was. Veel moeite met het roken had ik niet want ik rookte al 2 jaar lang Sigaretten en een shagje wou er bij mij af en toe ook nog wel in mits ze goed gerold waren. Bij de 1ste twee trekjes voelde ik nauwelijks iets en begon dus gelijk al te kankeren (Voor de mods, het is niet bedoelt als shcelden maar meer de formulering die ik toen gebruikte) dat het vast en zeker niet zal gaan werken. Na een aantal meer trekjes met verschillende inhaaleer en uitblaas trucjes zoals 20seconden de rook in je longen houden en bewegend met je hoofd door je neus uitademen had zijn taak volbracht. Ik voelde me licht in me hoofd en enkele seconden daarna een beetje draaierig. Dat was dus tot nu toe vrij erg lachen. En ja ik kon er gelukkig ook om lachen. Dus heb ik daarna nog lekker 1/4 van de joint verder gerookt. Ik voelde het echter aardig naar me hoofd stijgen en ik wachten het liever nog maar ff af om te kijken wat er gebeurde. En me vrienden waarvan 1 (16) was en 1 (1 en 1 (16) stonden nog steeds vollop te lachen alsof er iets grappigs was. Ik had diep van binnen ook een sterk gevoel van gestimuleerde humor. Echter overheersde het klote gevoel zo erg dat ik 2 uur lang voor me uit bleef zitten staren. Ik voelde alles aan mezelf trillen. Als ik me arm of me hoofd bewoog leek het alsof ik een naald in me zenuwbaan geprikt kreeg op een uitermate gevoelige plek. Het schokte bij mij nogal laten we het daar op houden. Ook was me mond zo droog alsof het leek dat ze van bakstenen waren. Het leek net alsof ik elk moment dood zou gaan. Het leek net alsof ik elk moment gewoon flauw zou gaan vallen. Alles trilde verder en toen me vriend vroeg (Waarbij het blijkbaar alweer was uitgewerkt) of ik ff wou gaan lopen viel ik bijna van het bankje af waar wij op zaten. Na eens flink me lichaam onder controle te hebben gekregen begon ik te lopen en rondjes te rennen. En het rennen leek net alsof ik honderduizend kilo woog. Ik sleepte bijna nog niet met mijn voeten over het gras. Toen werd mij gezegd om te gaan zitten. En ineens zomaar vanuit het niets (Zonder me misselijk te voelen) Heb ik de hele boel ondergekotst. Toen ging ik staan omdat ik van het kut gevoel af wou (Dat bij beweging namelijk bleek te helpen) Toen heb ik nog eens een uur voor me uit staan zitten staren. Uiteindelijk begon het een beetje af te nemen, en nog half stoned liep ik met mijn 3 vrienden terug naar mijn huis. Me ouders sliepen gelukkig nog en met veel moeite kreeg ik de deur van mijn huis open en slenterde zo de trap op. Ik ging gelijk in mijn bed liggen. Helaas was het te kort tijd om nog in slaap te komen en toen kwam de grootste ellende. Ik voelde me ineens zo faking lol. En bij me andere 3 vrienden was het al uitgewerkt. Ik maakte echt de 1ste no life grap na de andere omdat ik toen ff niks beters kon verzinnen. Me vrienden dus zo van, oh nee nu gaat hij stoned worden. En me ouders vroegen gelukkig de volgende dag alleen van wat er gebeurt was en ik gaf het 1ste het beste excuus dat ik kon bedenken wat gelukkig geloofd werd. 3 dagen daarna bij een volgende gelegenheid rookte ik mijn 2de joint op. Ik had hem weer voor de helft op. Ik voelde me deze keer minder klote. Uiteindelijk had ik de hele joint op. Ik kreeg het kut gevoel weer maar veel minder als eerst. Ik denk dus dat ik er aan heb moeten wennen. Dat is natuurlijk een heel leuk beginners verhaaltje. Maar hoe zit het nou eigenlijk. Was dit een trip of gewoon iets anders heel erg vaags. Of hebben ze iets vreemds in mijn joint gestopt. Kan iemand verklaring geven voor al die bij verschijnselen en waarom het zo kut voelde bij mij en niet bij die andere 3 vrienden. Ook moet ik er nog ff bijzeggen dat ik zowel de langste als de breedste ben van ons 4. Bij alcohol zit het zo van hoe groter hoe minder snel je er last van hebt. En mijn record met drinken is 1 75cl fles likeur en 4x30CL bier. Waarvan 2 flesjes bier ge at zijn. Dus met drinken valt het wel mee. Of heb ik een allergie voor THC ofzo. Ik hoor het nog wel. BVD"
"Ok bedankt, ik was al niet zeker of deze hier thuishoorde, alleen omdat methylfenidaat een bijproduct is van amfetamine, dacht ik aan het XTC,coce,pep hoekje van het forum. Ik wacht rustig af."