Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsteveel Methylfenidaat.

teveel Methylfenidaat.

10 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
A
AMG991Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok bedankt, ik was al niet zeker of deze hier thuishoorde, alleen omdat methylfenidaat een bijproduct is van amfetamine, dacht ik aan het XTC,coce,pep hoekje van het forum.


Ik wacht rustig af.
A
AMG991Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik en een vriend van mij wouden vandaag wat leuks uit proberen. Methylfenidaat genaamd, je weet wel dat leuke spul dat je in ritalin e.d. tegenkomt. Nou heb ik zelf ervaring gehad met methylfenidaat (in de vorm van medicatie voor AHDH wat ik totaal niet meer heb) Nou kwam ik die pilletjes tegen in ons medicijn kastje, wat eigenlijk bedoelt is voor een opvang jongetje die ik moet oppassen elke dinsdag die zwaar adhd heeft. Maar een vriend en mij namen dus gelijk in een keer 5 van die methylfenidaat pillen. Alleen nou scheen het geen ritalin te zijn maar concerta, dat veel zwaarder schijnt te zijn en ook nog eens 8 uur duurt. De pilletjes zagen er ook anders uit als ritalin, ook stond er geen concerta op alleen methylfenidaat omdat het pakje met de bijschriften er niet meer bij zat. Ik voel me momenteel een beetje slapjes. Ik heb de pilletjes 45minuten geleden genomen. Fysiek (vooral in mijn handen) voel ik me een beetje slapjes, maar geestelijk voel ik me ontzettend opgewekt. En nu las ik dat 5 pillen, zeker voor concerta heel erg veel schijnt te zijn. Mijn vraag is, of een dergelijke hoeveelheid wel aan te raden is. ik heb wel ervaring met amfetamines en andere oppepende drugs. Maar dat is 1 a 2 keer per jaar. Het is niet alsof ik er zwaar aan gewend ben ofzo (alles behalve verslaving) en ik vind dat de pilletjes een erg flauw effect geeft, mijn vraag, komt dit door de dosis of doordat ze gewoon een slecht effect geven. Want van ritalin weet ik dat je er wel in een keer 5 naar binnen kan gooien omdat ze veel minder sterk zijn. Heeft iemand dit wel eens eerder geprobeerd en hoe was zijn ervaring, zou die persoon mij aanraden nog een pilletje tegen het einde van de avond te nemen.

Toen ik deze medicatie nog kreeg (dikwijls 10 jaar geleden alweer) nam ik als 8jarige ook 3 ritalin pillen in een keer. Dat moest zelfs van de dokter, 5 concerta pillen van nu is imo vergelijkbaar met een slechte 70mg xtc pil. Maar het kan aan mij liggen hoor :confused:

Jullie meningen graag.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zet deze even bij de farmaceutische drugs...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
'k Weet niet welke concerta jij hebt genomen want je hebt ze met verschillende hoeveelheden.
Ik nam zelf van concerta meestal zo'n 50 tot 100 mg, en van ritalin tot zo'n 150 mg.
Ging ik wel hard op en ook een aardige crash, maar geen overdosis.
A
AMG991Lid
01-01-2024, 00:00
#5
18 mg pillen waren het. En daar dan 5 van, 5x 18 = 90mg. Genoeg dus, alleen ik vond het helemaal niet lekker, heel helder was ik in mijn hoofd. Wat betreft de zintuiglijke waarnemingen was het best wel tof, maar ik voelde me steeds een ontieglijke slapheid in mijn lichaam. Maar aan de andere kant was die slapheid ook weer oppepend. klinkt miss raar, miss weet ik het zelf ook ff niet meer haha. het werkt nog steeds een klein beetje. Absoluut geen vervanging voor xtc, je gaat niet 5 a tien van die pillen in een keer naar binnen werken. En het effect is acceptabel (stel je voor je hebt geen pillen meer voor de eerst volgende party) maar niet zo gewenst natuurlijk als de echte XTC (nouja, echte :P )
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
't Is ook niet te vergelijken met xtc.
Maar 90 mg is een mooie dosis, alleen dat slappe herken ik wel.
Daarom vind ik het ook lekker om gewoon thuis te doen met een paar maten.
S
SpacieweezieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik zoek me helemaal rot over het internet maar nergens antwoord; hoeveel mg concerta is een overdosis? Hoeveel mg is al echt te veel?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spacieweezie zei:
ik zoek me helemaal rot over het internet maar nergens antwoord; hoeveel mg concerta is een overdosis? Hoeveel mg is al echt te veel?
Klik om te vergroten...
Na 2mg per kilogram lichaamgsgewicht wordt het wel teveel
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#9
methylfenidaat vergelijken met xtc :confused:
En je kan rustig 200 mg naar binnen werken hoor :wink: Je zult wel flink strak staan maar gevaarlijk is t niet.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Qua overdosering is het nog niet écht gevaarlijk nee. Bepaald gezond is het niet.
Maar goed, dat zijn de meeste drugs niet...
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik meen me toch te herinneren dat je rond de 120mg moet oppassen ivm hart of oververhitting of dergelijke. Hartpatiënten zullen zeker moeten oppassen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."