Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"cropp zei: in de smartshop, alleen pak je dan truffels Klik om te vergroten... Dit heb ik ook al eens gehoord idd. Heb je ook inzicht in hoe je die doseert en op welke manieren je ze kan gebruiken?"
"Beste Dames en Heren, Komende kerstvakantie wil ik voor het eerst een candyflip gaan ervaren. Ik heb op dit moment 5x op LSD getript (2x halve zegel, 3x een hele) en met een hele zegel kom ik bijna altijd op een punt dat ik me 'een met alles' voel en alles euforisch en relaxt is. Ook heb ik al 10+x een mdma trip gehad, dus hier ben ik ook bekend mee. Ik heb de handleiding voor candyflippen gelezen (viewtopic.php?f=10&t=11552&st=0&sk=t&sd=a&hilit=candyflip). 2 vrienden van mij hebben laatst gecandyflipped en zijn hier erg enthousiast over. Zij vertelden dat ze de Mdma 2 uur na de lsd pakten, en zo de pieken van beide drugs tegelijk ervaarden en dat dit toch echt ' the way to go is' om een zo'n vet mogelijke candyflip te hebben. Wel waarschuwden ze me dat wanneer de M weg gaat je (net als bij een mdma trip) de dip van dat de Mdma weg gaat wel HARD is. Maar dat met een ' kleine kuur' 5-htp je daarvan wel goed herstelt in de weken daarna. Toch ben ik benieuwd naar wat jullie zoal hebben ervaren. Op dit moment neig ik toch naar de pieken tegelijk te laten lopen (dus de mdma 2 uur na de lsd) maar misschien raden mensen me iets anders aan? Mijn concrete vragen zijn: Ben je na een candyflip inderdaad meer down dan na een normale mdma trip, en is 5-htp in de week daarna dus aan te raden? (niet tijdens de trip ivm serotoninevergiftiging natuurlijk) Wanneer vinden jullie dat je met candyflippen het beste de 2 substanties kan nemen? Verder meldt aub maar alles wat je denkt dat ik nodig heb om te weten om de ervaring zo plezierig mogelijk te maken. Alvast erg bedankt (voor het lezen!)"
"Dank je! Kun je vertellen waarom je 1 uur ipv 2 uur zou doen?"
"Dat gevoel hebben dat je er telkens maar 'even bent' en het dan zo goed als weer weg is, terwijl je niet door kan met trekjes nemen omdat je je dan minder goed/opgeblazen voelt. Vaporizen heeft mij het licht laten zien though. Daardoor weet ik ook voortaan pas ECHT het verschil met stoned en high zijn."
"Ok mensen, ik ben een LEEK wat betreft het doseren van wiet/hasj (als het niet om voorgedraaigde joints gaat dus). Al enkele jaren ervaring met wiet/hasj, maar altijd voorgedraaid geweest of door iemand anders gemaakt. Overal lees ik zo'n 0,3 tot 0,5 gram wiet voor 1 persoon voor een lekkere buzz. Stel ik ga bij de coffeeshop halen. Wat zijn dan de normale verkoopgrammen? Nu heb ik gister een vaporizer gekocht omdat het roken me te ongezond is. hoe doseer ik nou precies 'x gram' wiet/hasj? Ik heb ooit een keer bij een maat een waterpijp mee klaargemaakt, en toen moesten we de bolletjes van de plant erin doen. En ooit een keer de 'grijzere' draadjes. Ook daar ben ik dus totaal leek in, hoe zit dat precies? Alvast bedankt!"
"Ja maar wat is dan bv 'zoveel gram' wiet? stel je koopt 3 gram ofzo, hoe weet je dan of je 0,5 gram hebt gepakt daaruit? 1 top ofzo? k noem maar iets. is daar een vuistregel voor of iets dergelijks K gebruik dan een vaporizer btw."
"Tijdens een trip gaan je zintuigen op 200% staan en willen soms nog wel eens in elkaar over gaan (synesthesie). Je hersenen verwerken veel meer prikkels. Je emoties zijn veel intenser en bepalen (vooral richting en in de piek) eigenlijk je mood. Daarom is een goede setting en goede tripgenoten erg belangrijk. Het is in mijn mening beter een emotie die je voelt uit te zitten en volledig te ervaren dan proberen een bepaalde emotie te krijgen of je er tegen te verzetten. Bij zowel goede als slechte emoties kun je soms namelijk tot de wortel toedringen van de emotie zelf en daar bewust van worden. Daar kun je dan vervolgens veel van leren. De ervaring van een trip hangt in mijn mening enorm af van hoe jij de dingen bekijkt. Externe gebeurtenissen en mede tripgenoten beinvloeden je trip alleen in zoverre dat jij ze dat láát doen. Het is mijn mening dat wanneer de trip is begonnen je alles gewoon moet accepteren zoals het is. Jezelf, anderen, de externe gebeurtenissen etc. Als je je druk maakt, bang voelt, slecht voelt etc. tijdens een trip kan dat je overdonderen. Vooral in de piek van de trip. Maar in mijn ervaring is het alleen zo dat je rationeel kan blijven zeggen dat de trip je emoties aan het versterken is, en dat je op een gegeven moment weer richting nuchterheid gaat, waar vanzelf een rationele oplossing zal komen voor een probleem. Dus hoef je geen zorgen te maken op het moment dat iets gebeurt. Alles is gewoon zoals het is. Op zo'n moment kun je je ook 1 voelen met alles/een voelen met de natuur etc. En als je in een positieve spiraal komt pure euforie voelen. In mijn ervaring zelfs zo erg dat je kan janken van geluk ^^ Zo kun je bijvoorbeeld tijdens het urineren de ervaring zo ranzig mogelijk maken als je wil. Je kunt je verliezen in hoe onhygienisch ontlasten bijvoorbeeld is en zo in een spiraal van gore gedachtes en bijkomende emoties komen. Maar je kunt het ook zien als een heel mooi proces van je lichaam en de natuur om jou in leven te houden met de juiste stoffen en minus de onnodige stoffen. Hoe geniaal het eigenlijk wel niet is allemaal. Zo kun je als je opgesloten wordt je enorm druk maken over dat je ergens vast zit en dat daar een oplossing voor moet komen. Je kut gaan voelen dat je nu niet meer naar buiten kan en je verliezen in een spiraal van negatieve emoties. Maar je kunt het ook accepteren als dat het nou eenmaal gebeurd is, en dat er vanzelf een (veel) nuchter moment komt waarop er een oplossing zal komen voor het 'probleem'. En gewoon genieten van wat er nog meer is in de trip. Zo kun je door alle beesten die binnen zitten en de beestjes die op je arm kriebelen verliezen in een gedachtegang van hoe ranzig ze zijn en dat ze in je kleren kunnen zitten en kunnen steken en dat dat voor een vervelend gevoel en minder fijne emoties kan zorgen. Maar je kan ze ook zien als gewoon onderdeel van de kringloop van de natuur en als organismes die in principe een mens nooit zodanig kwaad kunnen doen dat er iets ergs gebeurt en maar een beetje dom tegen lampen aanfladderen. In een trip lijkt het soms dat je elkaar naadloos begrijpt en geen woorden nodig hebt. Ik denk dat dat ook zo is op de volgende manieren: - Lichaamstaal wordt VEEL beter opgepikt door je zintuigen, taal is minder nodig - Je hebt minder last van de mechanismes die een mens heeft om realiteit te bepalen - Je hebt minder last van de mechanismes om je zelfbeeld te bepalen - Je staat meer open voor wat iemand anders te vertellen heeft Bijvoorbeeld de behoefte om je realiteit vast te stellen, je behoefte om gelijk te krijgen, je behoefte om bevestiging te krijgen, je behoefte om begrepen te worden en nog meer van zulke dingen. Natuurlijk verschilt het al per persoon in hoeverre je die behoeftes normaal gesproken hebt, maar tijdens een trip kun je die in mijn ervaring herkennen en dismissen. Dat brengt dan rust. Taal kan, zeker in de piek, soms alleen maar de situatie vermoeilijken of onduidelijker maken. Dit natuurlijk door hoe iemand dan weer tegen wat er gezegd wordt aan kijkt en welke emoties diegene bij zichzelf daardoor laat ontstaan. Tijdens een trip moet je daarom altijd subtiel omgaan met de woorden die je zegt, en vooral de klank daarvan. Zelf had ik in deze trip: hoe harder ik piekte, hoe minder behoefte ik had aan taal en spreken en simpelweg wilde voelen. Je accepteert gewoon alles zoals het is en geniet. Muziek helpt daar ook enorm bij. Spiritueel gezien kun je ook ervaringen hebben, maar ik waag me er niet aan of dat dan ook spiritueel is of gewoon random shit/emoties/verbeeldingen. Aan- en/of opmerkingen welkom!"
"Ik moet jullie helaas doseringen schuldig blijven. Laten we het houden op dat mijn eerste en tweede LSD trip met een halve zegel was en mijn derde trip een hele zegel. Het volgende ervaarde ik tijdens deze 3e trip: De lucht leek vloeibaar te worden, als ik met mijn hand door de lucht ging leek ik de lucht te kunnen bewegen. Ik ging janken, kei hard janken van intens geluk. Pure euforie. Ik kan het niet anders noemen dan intens puur genot. Alles kreeg een goude gloed. Ik voelde me letterlijk een met alles. een met mijn tripgenoten, een met met de muziek, een met het vuurtje in de kachel. Nogmaals een met alles. Ik accepteerde alles zoals het was en had het idee dat ik nu voor het eerst echt met de flow mee kon van de trip. 1e vraag: Was dit (in bepaalde mate) een ego-dood? Of een beginnetje ervan? Of heeft iemand dit of iets soortgelijks wel eens meegemaakt tijdens een LSD trip en kan me vertellen wat hij/zij vind? 2e vraag: Bij mijn 3e ,4e en 5e trip ook hele zegel gepakt en ik kom telkens wel op het een met alles voelen gevoel terug, maar dan niet meer met die intense euforie en gelukzaligheid van toen. Moet ik misschien verhogen naar 1,5 of 2 zegels?"