Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet/Hasj Doseren

Wiet/Hasj Doseren

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
2
2se2wLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok mensen, ik ben een LEEK wat betreft het doseren van wiet/hasj (als het niet om voorgedraaigde joints gaat dus). Al enkele jaren ervaring met wiet/hasj, maar altijd voorgedraaid geweest of door iemand anders gemaakt.

Overal lees ik zo'n 0,3 tot 0,5 gram wiet voor 1 persoon voor een lekkere buzz. Stel ik ga bij de coffeeshop halen. Wat zijn dan de normale verkoopgrammen?

Nu heb ik gister een vaporizer gekocht omdat het roken me te ongezond is. hoe doseer ik nou precies 'x gram' wiet/hasj?

Ik heb ooit een keer bij een maat een waterpijp mee klaargemaakt, en toen moesten we de bolletjes van de plant erin doen. En ooit een keer de 'grijzere' draadjes.

Ook daar ben ik dus totaal leek in, hoe zit dat precies?

Alvast bedankt!
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet gewoon wiet halen, maakt niet zoveel uit hoeveel. Met een vaporizer heb ik geen ervaring, maar in een joint is het gewoon wat je zelf wilt. Je kunt de helft shag, de helft wiet draaien, voor maar 80% wiet of helemaal puur wiet. Half om half is al een heel stuk sterker dan een voorgedraaide (dat is iets van 80/90% shag vaak). Het is maar waar je zelf voor kiest :) En wat moet je erin gooien? Je pakt gewoon zoveel wiet als je erin wilt uit het zakje, en verkruimelt het gewoon op je handpalm. Je kunt ook een grinder kopen, maar dat is niet persé nodig. Als je een beetje zoekt kun je daar wel informatie over vinden.
2
2se2wLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja maar wat is dan bv 'zoveel gram' wiet?

stel je koopt 3 gram ofzo, hoe weet je dan of je 0,5 gram hebt gepakt daaruit?

1 top ofzo? k noem maar iets. is daar een vuistregel voor of iets dergelijks

K gebruik dan een vaporizer btw.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
als je 1 gram wiet haalt, is ongeveer de helft een halve gram, dat komt niet op de milligram, haal gewoon genoeg, en doe rustig aan, als je kalmpjes aan doet merk je wel wanneer je genoeg gerookt hebt, dat zal ongeveer rond de halve gram schommelen

3gram delen door 6 is een halve gram, snapie? :stoned:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#5
2se2w zei:
Ja maar wat is dan bv 'zoveel gram' wiet?

stel je koopt 3 gram ofzo, hoe weet je dan of je 0,5 gram hebt gepakt daaruit?

1 top ofzo? k noem maar iets. is daar een vuistregel voor of iets dergelijks

K gebruik dan een vaporizer btw.
Klik om te vergroten...
Het maakt niet zoveel uit. Kijk hoeveel je nodig hebt, zoek een beetje voor jezelf al hoeveel je erin moet gooien.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
cropp zei:
als je 1 gram wiet haalt, is ongeveer de helft een halve gram
Klik om te vergroten...

wauw, waar heb jij op school gezeten? :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
acidboy zei:
cropp zei:
als je 1 gram wiet haalt, is ongeveer de helft een halve gram
Klik om te vergroten...

wauw, waar heb jij op school gezeten? :)
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: cotflmfao..


@ TS: In de vap zul je genoeg hebben aan een kwart gram. Vermaal je wiet/maak het fijn, en stop een plukje in de vap. Rustig hijsen en neem de tijd, 5 minuten wachten na elke flinke hijs. Dan weet je zelf wel wanner je genoeg hebt gehad en wanneer je gaar bent.
Dat afwegen komt een beetje op het oog aan, of je wil het precies weten en dan moet je een weegschaaltje aanschaffen.
Na verloop van tijd en een beetje ervaring weet je precies hoeveel je nodig hebt.
Good luck!
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#8
acidboy zei:
cropp zei:
als je 1 gram wiet haalt, is ongeveer de helft een halve gram
Klik om te vergroten...

wauw, waar heb jij op school gezeten? :)
Klik om te vergroten...

Dat vroeg ik me ook al af. Dat heb ik nooit geleerd namelijk.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
acidboy zei:
cropp zei:
als je 1 gram wiet haalt, is ongeveer de helft een halve gram
Klik om te vergroten...

wauw, waar heb jij op school gezeten? :)
Klik om te vergroten...


domme vraag dom antwoord

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."