Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik lees het gaat slecht, dan weer goed en als ik volledig stop lukt het uiteindelijk toch niet. Kies het juiste moment om af te bouwen, ga dan met je lief of beste vriend naar de dokter: de benzo's geef je aan je lief en je stopt zeer geleidelijk. Elke week een beetje minder en dan lukt het wel om terug op een normale (tot lage dosis) te zitten. Van een nul tolerantie zie ik het praktisch nut niet in. Feit is dat we niet meer in de DDR leven en je nu eenmaal moet werken/studeren in deze maatschappij."
"Samengevat: de psychiater schrijft nu enkel Zolpidem voor, maar je wordt na enkele uren al terug wakker of kan de slaap niet vatten omdat je in het verleden behoorlijk wat benzo's hebt gebruikt ? Dan kun je toch even naar de huisarts bellen en zeggen dat de medicatie onvoldoende werkt, de dokter zal dan nadat je uw persoonlijk verhaal hebt gedaan waarschijnlijk even polsen of het klopt wat je zegt (via de psychiater) en voorlopig iets anders voorschrijven. Alprazolam heeft de dokter me ooit eens voorgeschreven omdat ik niet kon slapen in het vliegtuig, standaard schrijven ze dat niet voor omdat langdurig gebruik ervan 2 jaar lang terugtrekverschijnselen geeft. (zweten, extreme angst, lustelooshied, alleen maar nachtmerries en schreeuwend wakker worden, korte nachten (4 u)) Dokters weten dat het stoppen van dergelijke hoge doseringen gevaarlijk is en zullen je heus wel verder helpen (vb. een gepast antidepressivum op termijn) en je kan vragen of ze de Ashton Manual http://www.benzo.org.uk/manual/ willen openslaan om van je probleem geleidelijk af te geraken. advies Overdag geen benzo's gebruiken enkel vlak voor je gaat slapen een middellangwerkende benzo op een halflege maag. Dit geeft voor slaapproblemen wel de beste oplossingen. De dokter van wacht kun je steeds bellen voor de veiligheid als het op is, anders sukkel je na een slapeloze nacht met je auto de gracht in."
"Een halfuurtje lopen of naar je werk fietsen in combinatie met een gezonde voeding en magnesium/vitamine C zou ik eerst uitproberen. Als dat allemaal niet helpt kun je de vraag beter aan de arts stellen."
"Zelf heb ik ADHD/ODD, dextro-amfetamine is moeilijk te doseren en allereerst zou je dan een bloedtest op transaminases moeten vragen aan de huisarts. Ligt deze veel te hoog, dan wordt de medicatie in de lever verkeerd afgebroken, waardoor het gif zich in je eigen lichaam opstapelt, kort nachtje daarbij (of geen nacht) als je géén ADHD hebt... kan dan een auto ongeval veroorzaken en als traktaat een positieve drugtest van de politie waardoor je het mag gaan uitleggen bij de rechtbank. Behalve de transaminases die eerst gecontroleerd moeten worden, is de kans op afhankelijkheid bij langdurig gebruik van dextro te hoog en kan in deze gevallen aanleiding geven tot depressies die nooit meer overgaan. Je hebt maar één kans in het leven... think twice. Verder werkt concerta het best voor me, met ADHD. Dit is ritaline met verlengde vrijgave. Zoete dingen eten na inname help (soms) wel. Ik gebruik het met een tussenpauze van enkele weken anders voel ik het na enige tijd zelf ook niet meer. Modafinil werkt als koffie, als je wat suf bent... Atomoxetine is duur en hielp bij mij helemaal niet."
"In België is er zoiets als een medisch dossier dat via je eID te raadplegen is. Echter, de patiënt moet zijn toestemming verlenen aan de zorgverstrekker - indien niet is er sprake van schending op de privacy. Eigenlijk is dit in het leven geroepen om te vermijden dat er ongewenste interacties optreden tussen de geneesmiddelen van arts x en deze die arts y voorschrijft. Gebruik je benzo's dan proberen patiënten echt iedere smoes te bedenken om het toch maar voorgeschreven te krijgen. Dokters kunnen dan ook rondbellen naar de opgegeven huisarts."
"De examens staan voor de deur en soms blijft de leerstof rondspoken in mijn hoofd, waardoor ik de volgende dag simpelweg niet kan studeren. Het is mij opgevallen dat verse poppers een rustgevende nawerking hebben en de spieren ontspannen. Daarnaast gebeurt er ook van alles in de hersenen waardoor ik mijn gedachten kan verleggen en in slaap val. Bij poppers heb ik het vermoeden dat het snel tot NO in het lichaam wordt omgezet en dit heeft in 1998 de Nobelprijs voor de geneeskunde opgeleverd. Mijn vraag is of verse poppers schadelijk zijn bij voorzichtig gebruik ?"
"De testkits geven ook veel vals positieve resultaten, helaas. Bij bijvoorbeeld HIV duurt het minstens 8 maanden vooralleer het virus aantoonbaar is. Maar mits een goede hygiëne en gezondheid is de kans om voor de leeftijd van 30 jaar een levensbedreigende soa op te lopen bij seks onbestaande. Een sneltest op eigen initiatief is weggesmeten geld. PS: Dit heeft mijn huisarts me verteld."
"De onset time is niet pas na 2 tot 4 uur, op een nuchtere maag werkt flubroma al na een goede 20 tot 30 minuten en voel je de angstremmende werking. 4 mg is een goede intake, 8 mg heeft geen meerwaarde en zou de hoge doseringen inderdaad achterwege houden. Het effect is voornamelijk angstremmend en slaapbevorderend. Sterk hypnotisch is het spul echter niet: bij xanax kan je écht overal en altijd direct in slaap geraken maar als je geen ochtendmens bent en om 6:00 (of vroeger) de wekker afgaat, dan werkt dit middel niet zo hypnotisch en kan het best wel 1 tot 2 uur duren voordat je effectief in slaap sukkelt. Ik zou het op 4 mg houden en het is bijvoorbeeld wel handig als je een sociale fobie hebt en dringend werk moet zoeken. Het nadeel is dat het minder goed is voor het libido en dat je minder zin hebt om nieuwe trendy dingen te kopen: niks kan me écht opwinden en alles laat me gewoonweg koud. Toch veruit de veiligste en beste RC benzo die er momenteel op de markt te krijgen is, een aanrader dus"
"Maar...werkt etizolam dan beter als flubromazepam ? Veiligheid van flubromazepam, op scholar geeft het tot dusver geen enkele hit: we weten het inderdaad niet al is het stofje toch al sinds 2011 opnieuw op de markt. Vreemd dat hier zo weinig onderzoek naar gedaan is net na de ontdekking van flubromazepam in 1962."
"Je woorden waren nogmaar koud en nu ben ik weer een nieuwe RC benzo tegengekomen onder de naam flubromaZOLAM. :P"