Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHobbykweek

Hobbykweek

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mede-gebruikers,

Ik zat laatst te denken dat ik weer m'n eigen wiet wil kweken. Ik heb dit al een paar keer gedaan, buiten zowel in pot als in volle grond. Dit heb ik elke keer gedaan met santa maria stekjes (mij werd verteld dat deze buiten het beste groeien). Aangezien ik nu alleen nog maar Haze rook, wil ik deze graag gaan kweken. Ik zit te denken om een aantal Silver Haze zaden te halen van Royal Queen Seeds (kent iemand dit merk?).

Probleem is nu dat ik nog nooit uit zaad heb gekweekt dus geen idee hoe dit in z'n werk gaat. Na wat onderzoek denk ik nu een plan te hebben. Graag jullie mening hierover!

1: Zaadjes ontkiemen in vochtige watten, wachten tot ze 1cm. wortel hebben en deze dan in kleine bakjes plaatsten met potgrond om stekjes te worden. Deze een paar dagen in de vensterbank kweken

2: als de stekjes van redelijk formaat zijn (10cm of groter) deze overplaatsen in speciekuipen (met gaten in de bodem) vol met potgrond gemengd met zwarte grond.

3: deze proberen zoveel mogelijk binnen en buiten te zetten volgens de 12 uur cyclus en pocon gebruiken om groeien te bevorderen

4: als de bloei begint, beginnen met toppen en bloeivoeding toevoegen.

5: laatste 3 weken geen voeding meer toevoegen ivm smaak, daarna oogsten.

Nu ben ik geen ervaren kweker dus weet niet wat hier nog aan ontbreekt/mankeert.

Alvast bedankt

Edit: de growshop waar ik was leek me trouwens niet echt je van het, de eigenaar wist me niet te vertellen hoe ik de zaadjes moest ontkiemen en succesvol planten. Is dat voor jullie een teken om daar niet heen te gaan of maakt het in principe niet zoveel uit als je maar het goede merk hebt?
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#2
niemand?

Denk dat ik, qua tijd gezien, nu onderhand wel een keer moet beginnen toch?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
TigerTank42 zei:
niemand?

Denk dat ik, qua tijd gezien, nu onderhand wel een keer moet beginnen toch?
Klik om te vergroten...

Er zijn helaas niet zoveel kwekers actief op 't forum. Daarom duurt het effe voordat je een reply krijgt.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
je mag ze rapper buiten zetten, ik heb ervaren dat wanneer je ze lang op de vensterbank laat staan (ten minste als je ze dus binnen op de vensterbank zet) ze nogal strekken en dan heel lange fragiele steeltjes krijgen.
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou de planten wel apart zetten, zodat de wind geen kans krijgt om de planten te bestuiven. Toppen is aangewezen om meer vertakkingen te krijgen en dat vertaald zich in meer knoppen.

Dat strekken is idd. niet goed, de planten moeten compact en breed van vorm zijn voor een optimaal resultaat. Punt 4 en 5 houden geen steek, het groeipunt eruit nijpen moet vroeger gebeuren. Met fosfaathoudende meststof doe je op zich niks verkeerd, wel eens controleren of de pH 6,5 - 7 is. (KH2PO4, 2g/L gebruiken om de pH eventueel weer langzaam omhoog te trekken)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."