Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcoholvrij jongerenfeest resulteert in kater

Alcoholvrij jongerenfeest resulteert in kater

14 antwoorden
996 weergaven
18-5-2026
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja, wel te begrijpen. Als je pubers iets gaat verbieden, komen ze toch gewoon niet opdagen? :rolleyes:
Is toch niet cool genoeg.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#2
12
zaterdag
januari 2008 - 18:09:51
Alcoholvrij jongerenfeest resulteert in kater
Gepubliceerd: vandaag 16:46
Reacties toegevoegd: vandaag 17:18

Een alcoholvrij feest voor jongeren in het Gelderse Duiven blijkt niet geslaagd. Volgens het horecahoofd van het centrum waar het feest vrijdag werd gehouden, werd op zo'n achthonderd bezoekers gehoopt. "Maar er kwamen maar ongeveer driehonderd jongeren opdagen."

De organisatie had alles uit de kast gehaald om het feest voor jongeren van 15 tot en met 19 jaar een succes te laten worden. Zo waren er optredens van 3FM-dj Giel Beelen, hiphopduo Lange Frans en Baas B en jumpgoeroes Jeckyll & Hyde. In plaats van bier en breezers werden alcoholvrije fruitcocktails gemixt.

Bezoekers moesten legitimatie laten zien en een blaastest afnemen. Alleen met een promillage van 0 mochten zij naar binnen. Een kaartje kostte vijf euro.

Het horecahoofd, zelf niet van de organisatie van het Cultureel Centrum Ons Genoegen, heeft er een hard hoofd in dat nog eens een dergelijk feest wordt georganiseerd in Duiven. "Het is niet echt goedkoop om zoiets op poten te zetten. En de opkomst was echt een flop. Kennelijk willen jongeren alleen naar feesten waar ook alcohol is." De organisatie zelf was zaterdag niet bereikbaar voor commentaar.

Eerdere alcoholvrije feesten onder de naam Fris, sinds vorig jaar georganiseerd in onder meer Amsterdam en Haarlem, waren volgens de organisatie daarvan wel een succes. Die feesten waren echter gericht op jongere tieners dan het feest van vrijdag.

Eerder waren andere alcoholvrije feesten in Noord-Holland wel succesvol. Organisator Fris richtte zich wat meer op jongere jongeren.

Reacties jongeren op de website van Fris:

“Fris is helemaal te gek. Het is wel fijn dat er niet gedronken mag worden, dan is het veel gezelliger (meisje 13 jaar).”

“Fris is lekker chillen enzo, lekker dansen. Ik verheug me er altijd echt op (jongen, 13 jaar).”

Als je nog geen 16 bent, kun je negens heen. Als dit soort feesten er niet waren, zou ik alleen maar naar kleinere feestjes bij mensen thuis kunnen (jongen, 12 jaar).”
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, maar wel jammer dat er zo'n zuipsfeer hangt. Waar vluchten we naar? Waarom moet iedereen in zo'n roes verkeren om fijn te kunnen dansen? Durven mensen anders niet zichzelf te zijn? Maar goed ik dwaal compleet af hehe, toen ik 16 was wou ik ook gewoon zuipen en dat was wel lachen, hopelijk worden er vaker zulke feestjes gegeven want voor 5E komt Adreno wel even langs met zijn wazige Acid-kop om wat fruitcocktailtjes achterover te slaan, wie doet er mee? :hearteyes:

Adreno
F
FreezingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik snap de titel van het artikel niet.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
mensen zeggen ook wel dat ze een kater krijgen als ze willen zeggen dat iets totaal tegengevallen is
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Adrenochroom zei:
worden er vaker zulke feestjes gegeven want voor 5E komt Adreno wel even langs met zijn wazige Acid-kop om wat fruitcocktailtjes achterover te slaan, wie doet er mee? :hearteyes:

Adreno
Klik om te vergroten...

hahahaha, fantastisch!
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het gaat bij hun om het uitgaan maar om het zuipen, best jammer :(
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou er knetter stoned en trippend heen gaan. Zonder alcohol kan je ook lol hebben :grin:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overcome zei:
Adrenochroom zei:
worden er vaker zulke feestjes gegeven want voor 5E komt Adreno wel even langs met zijn wazige Acid-kop om wat fruitcocktailtjes achterover te slaan, wie doet er mee? :hearteyes:

Adreno
Klik om te vergroten...

hahahaha, fantastisch!
Klik om te vergroten...

whaha idd! De volgende meet is daar! :mrgreen:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nick de Neger zei:
Overcome zei:
Adrenochroom zei:
worden er vaker zulke feestjes gegeven want voor 5E komt Adreno wel even langs met zijn wazige Acid-kop om wat fruitcocktailtjes achterover te slaan, wie doet er mee? :hearteyes:

Adreno
Klik om te vergroten...

hahahaha, fantastisch!
Klik om te vergroten...

whaha idd! De volgende meet is daar! :mrgreen:
Klik om te vergroten...
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
wie heeft er de ballen om 50 ml liquid lsd 400 mics per druppel in die super fruit bowl te legen ?
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
:mrgreen:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#13
lysergine25 zei:
wie heeft er de ballen om 50 ml liquid lsd 400 mics per druppel in die super fruit bowl te legen ?
Klik om te vergroten...

'Alcoholvrij feest wordt groot succes!'
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#14
hans zei:
lysergine25 zei:
wie heeft er de ballen om 50 ml liquid lsd 400 mics per druppel in die super fruit bowl te legen ?
Klik om te vergroten...

'Alcoholvrij feest wordt groot succes!'
Klik om te vergroten...
'2 mensen overleven alcoholvrij feest'
p
psilocybineLid
01-01-2024, 00:00
#15
hmm, nou ok
toen ik (nog net niet 16) was
zat ik niet op zulk feesjes, wel elk weekend nachtje door op de underground partie's :rolleyes: (nu nogsteeds)

anywho, wat hadden ze verwacht ? :tongueout:
overduidelijk dat de "jongeren" van tegewoordig naar wat hevigere feesjes (met een grooter aanbod dope) dn zulk.. "fuiven"

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."