Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProgje titels nummers goed zetten?

Progje titels nummers goed zetten?

10 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik download nog al veel muziek. Nu wil ik ook een beetje geordendheid en de namen van de nummers wil ik gewoon mooi hebben en die verander ik dus ook altijd handmatig.

Dus van modified_motion-1up-2008.xtc of iets dergelijks maar ik Modified Motion - 1up
Hier gaat dus natuurlijk wat tijd inzitten, tijd die ik er eig niet meer aan wil besteden. Weet iemand of er een programmatje of iets dergelijks is om dit automatisch te kunnen doen?

Gr,
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
"Tag & Rename" ben ik erg blij mee, fantastisch programatje, ik heb er al 40GB mee aan mijn eigen tag en filename standaard aangepast. Even oefenen in het begin met de bediening en mogelijkheden, maar als je het door hebt :hearteyes:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wacky zei:
"Tag & Rename" ben ik erg blij mee, fantastisch programatje, ik heb er al 40GB mee aan mijn eigen tag en filename standaard aangepast. Even oefenen in het begin met de bediening en mogelijkheden, maar als je het door hebt :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Maar je kunt dan dus ook zo heel wat nmmrs tegelijk laten renamen
?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Per folder (album) tegelijk. Na wat oefening kost het je een halve minuut per CD ofzo. Als alles al hetzelfde is van te voren (maar anders dan hoe jij het wil hebben) kost het je maar 2 seconden per cd. Alleen als elke cd weer met een ander systeem de nummers benoemd zijn (wat meestal dus zo is) moet je telkens even je programmatje daarop instellen zodat ie de informatie uit de bestaande namen kan lezen. (ervanuitgaande dat de tags niet compleet zijn ingevuld, zijn ze dat wel kost het uberhaupt altijd maar 2 seconden)

Vaak zijn de tags niet ingevult, dus moet je de informatie uit de chaotische bestandsnamen halen. Je verteld dan dus het programmatje hoe die bestandsnaam in elkaar zit en laat hem daarmee de tags invullen. Vervolgens laat je hem vanuit de tags de bestands (en folder) namen maken zoals jij ze wil. Soms is het andersom, dan zijn de tags wel ingevult maar heten de nummers gewoon track1 tot track12, dan is het eenvoudig natuurlijk vanuit de tags te renamen. Een klein beetje vervelend word het wanneer de filenames niet alle informatie bevatten, en de tags ook niet. Dan moet je soms een extra vertaalslag maken om te zorgen dat alles gecombineerd word. Dan nog hoeft het niet meer dan 1 minuut per cd te kosten. (En dat is inclusief alle namen in de tags ook met hoofdletters en 2 digit filenummers enzo, ik ben perfectionist)

Er is een 30 dagen trial gratis te downloaden. De hele versie 3.5 kost 30$.
Ik heb een cracked versie 3.06
M
MRCLid
01-01-2024, 00:00
#5
J0rrit zei:
Ik download nog al veel muziek. Nu wil ik ook een beetje geordendheid en de namen van de nummers wil ik gewoon mooi hebben en die verander ik dus ook altijd handmatig.

Dus van modified_motion-1up-2008.xtc of iets dergelijks maar ik Modified Motion - 1up
Hier gaat dus natuurlijk wat tijd inzitten, tijd die ik er eig niet meer aan wil besteden. Weet iemand of er een programmatje of iets dergelijks is om dit automatisch te kunnen doen?

Gr,
Klik om te vergroten...

Dit is precies iets waar ik ook absoluut de moeite voor neem! Ik stoor me eraan als nummers op mijn iPod niet goed staan weergegeven. Het is een soort familie kwaal ofzo denk ik. Mijn tweeling broer doet dit ook, en mn vader's CD collectie zit absoluut op alfabetische volgorde, en ze zijn allemaal genummerd en gedateerd!
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
"Tag & Rename" ben ik erg blij mee, fantastisch programatje, ik heb er al 40GB mee aan mijn eigen tag en filename standaard aangepast. Even oefenen in het begin met de bediening en mogelijkheden, maar als je het door hebt :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Tag & Rename :hearteyes:
idd een geweldig programmaatje
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
In winamp zit de auto-tag functie, selecteer een willekeurig aantal nummers en druk op send->auto-tag. Hij zoekt de tags voor je op, op interwebs. Werkt redelijk goed als het niet super obscure shit is ofzo :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar die zet vast niet alle file en folder namen zoals ik dat wil :)

Artist / [realease year] Album / Trackname 2digittrack#
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#9
map:
Artiest (afkorting land) - jaartal - Album
bestand:
# op album - Artiest - Track

Zo doe ik mijn bestanden. Ik doe het taggen en renamen allemaal met de hand omdat ik tot nu toe geen enkel hulpding mij echt tevreden kon krijgen.

Het is wat werk, maar dan heb je ook wat. Autotaggen zorgt al helemaal voor veel rommel :kots:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
omg met de hand :confused:
serieus, ik weet niet of je tag & rename geprobeerd hebt, maar het bespaard echt zoveel tijd. En alles is mogelijk, one way or another. Daarom moet je er eerst een poosje mee proberen tot je het echt helemaal door hebt en je er wat mee kan goochelen.
Ik ben ook een perfectionist die precies de hoofdletters wil hebben waar ik ze wil en altijd een 2 digit tracknummer enzo, zowel in filename als in de tag. Met dit progje duurt het maximaal een minuut per cd.

Vergelijken met andere progjes kan ik het niet, dit is het enige wat ik geprobeerd heb, en het deed precies wat ik wilde dat het doet.
Het gebruikt geen artificial intelligence om zelf te bedenken wat de informatie moet zijn die nodig is en hoe het die info moet verwerken, dat is waar dingen fout kunnen gaan. het is altijd volslagen duidelijk waar je informatie vandaan haalt en wat ermee gedaan word. Precies zoals jij het progje zegt dat hij het moet doen.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zal het eens proberen dan, de meeste andere programmas waren te eigenwijs :P

En och, je moet er toch wat voor over hebben om het allemaal netjes te hebben. Met over 100GB is het toch wel hard nodig om het allemaal netjes te hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."