Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsArctic Monkeys....Don't believe the hype

Arctic Monkeys....Don't believe the hype

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
skapunk is echt een grandiose verneuking van ska :wink:

en daarmee bedoel ik de voorloper van reggae niet die blije trompettereketjejtkkektektet:P
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
hehe ( is mijn mening ik heb geen bewijs :mrgreen: )
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het bovenstaande album is The Who's debuut, en wordt gezien als de grondlegger voor punk. Ik zie wel wat de overeenkomst is, misschien is dat ook de reden dat ik het niet zo heb met hun vroege werk. :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacekonijn zei:
skapunk is echt een grandiose verneuking van ska :wink:

en daarmee bedoel ik de voorloper van reggae niet die blije trompettereketjejtkkektektet:P
Klik om te vergroten...

Geen commentaar :P
The Skatalites..ken je dat? Echt super. De Buena Vista Social Club van Jamaica.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Het bovenstaande album is The Who's debuut, en wordt gezien als de grondlegger voor punk. Ik zie wel wat de overeenkomst is, misschien is dat ook de reden dat ik het niet zo heb met hun vroege werk. :P
Klik om te vergroten...

dat zeggen ze ook over new york dolls, johnny thunders, new kids from the block, etc etc


volgens mij stamt punk eerder van blues af dan als van rock'n roll

after all punk means fighting against opression and society isn't it?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm. Qua mentaliteit wel opzich ja. Alleen plaatsen ("echte") punkers zichzelf actief buiten de samenleving en maken dan muziek over die klote samenleving en zaten de bluesmuzikanten al buiten de samenleving en maakten muziek over hun eigen bestaan. Maar goed, de outsider wel ja.
Qua muziek stamt het eerder uit de rock 'n roll denk ik. Als je een beetje staccato riff uit de rockmuziek een paar keer achter elkaar speelt heb je punk :P
(Bluespunk...klinkt niet eens zo slecht.)
B
BlaatkipLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind arctic monkeys niet verkeerd
i bet you look good on th dancefloor is wel goed
maar voor de rest hetzelfde als andere britse bands
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Over The Arctic Monkeys:
Boven gemiddeld, maar ook niet meer dan dat.

Over punk:
Alleen de grondleggers (The Kinks, The Who, The Ramones) zijn leuk, en de echte underground crustcore. Voor de rest is er wat punk/hardcore betreft niets nieuws onder de zon.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Baukereg zei:
Over The Arctic Monkeys:
Boven gemiddeld, maar ook niet meer dan dat.

Over punk:
Alleen de grondleggers (The Kinks, The Who, The Ramones) zijn leuk, en de echte underground crustcore. Voor de rest is er wat punk/hardcore betreft niets nieuws onder de zon.
Klik om te vergroten...


The ramones waren een stel apen die niet eens hun eigenkleren mochten uitzoeken, Crustcore heeft verder niet veel met punk te maken wat sound betreft en vind ik die scene wel een stuk fijner, tenzij je er van die vervelende straight edgers hebt, die je dan gaan lastig vallen over je alcohol of drugs gebruik, ook ben ik al dat idealisme een beetje zat omdat die mensen zo vast in hun eigen wereldje zitten dat ze van ellende maar andere mensen er lastig mee gaan vallen :P ik denk trouwens dat the stooges en New york dolls toch echt de eerste écht hoorbare grondleggers voor punk zijn.
d
denizbierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind ze best goed
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind er geen bal aan.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
denizbier zei:
Ik vind ze best goed
Klik om te vergroten...
Jij blijft topics van 2004tot2006 omhoog halen he :rolleyes:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#13
moet dit niet bij onzin staan? :tongueout:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh. Als je trouwens goede garage punkrock wilt horen moet je zorgen dat je iets van "the drugs" (jaja, ze heten echt zo) downloaden ofzo. Ze komen uit Groningen. Beetje jammer, ik ken maar een nummer van ze. Volgens mij hebben ze geen site.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."